Permalänk
Medlem

Optimering för BF4 och andra spel! :)

Hallå alla SweClockers, har suttit å läst runt lite på forumet här och funderat.

Detta är min rigg:
MSI Z87-I mITX
ASUS 24" VG248QE 144Hz
2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB
A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) ( http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev... ) Har denna kylare till CPUn
ASUS GeForce GTX 780 3GB + 3 spel
BitFenix Prodigy Svart mITX http://www.inet.se/produkt/6901700/bitfenix-prodigy-svart-mit... (Dåligt luftflöde? Går de ann för klockning iaf?)
Corsair CS 650W 80+ Gold Modulär
ASUS DVD±RW DRW-24F1ST Svart Retail

Det jag är ute efter är att försöka optimera och få så stabil och bra prestanda som möjligt, kanske inte finns någon vits med att klocka?

Kan ju nämna de att detta kommer bli den absolut första gången för mig att klocka isf, är de dumt att gå in och försöka klocka för bättre prestanda när man är så grön som jag är?

När jag spelar så ligger fpsen runt:

Dragon Pass - fpsen varierar emellan 60-80fps
Operation Locker - fpsen varierar emellan 60-120fps
Flood Zone - Fpsen varierar emellan 60-120fps
Dawnbreaker - Fpsen varierar emellan 60-90fps (uppe i 130-140 när man är död)
Silk Road - Fpsen varierar emellan 60-110fps
Zavod 311 - Fpsen varierar emellan 49-120fps

Ungefär där i krokarna jag ligger, men den är sällan stadig, utan den hoppar väldigt mycket, och nyss när jag spela så fick jag fps drop ner emot 44-50 och låg kvar där en bra stund.

Jag spelar på Ultra, kanske är så enkelt att man ska sänka grafiken eller att man inte kan få ur mer?

Satt å läste denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Och frågar nu er med lite mer erfarenhet med klockning och spelande av BF4, är de värt de för den extra prestandan? Märker ni någon större skillnad?
Är de svårt att klocka?

Har säkert glömt något här som kan komma som frågor senare i tråden, och ev. stavfel de bjuder jag på en sådan underbar fredag (:

Tack på förhand allihopa och ha en trevlig helg!

Permalänk
Medlem

Låt Nvidia Experience optimera åt dig så har du det avklarat

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSGS:

Låt Nvidia Experience optimera åt dig så har du det avklarat

Har gjort de men vet inte om jag tycker de gör någon större skillnad :/´

+ att de verkar som jag måste optimera varje gång jag ska spela de, kommer inte ihåg att ett spel blivit optimerat:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSGS:

Låt Nvidia Experience optimera åt dig så har du det avklarat

Vet inte hur det är med BF4 men BF3 samt många andra tycker jag Nvidia optimerar helt galet, inte fan klarar mitt GTX 670 att köra BF3 på Ultra med 60+FPS på Caspian t.ex. Samma med Far Cry 3 inte klarar det max på allt med 60+FPS. Så jag skulle då inte riktigt rekommendera det.

Skrivet av Satan2k:

Har gjort de men vet inte om jag tycker de gör någon större skillnad :/´

+ att de verkar som jag måste optimera varje gång jag ska spela de, kommer inte ihåg att ett spel blivit optimerat:/

Konstigt att den inte sparar då jag har testat, även om det är fel inställningar för mitt grafikkort/system, så har den då sparat även efter flera omstarter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Konstigt att den inte sparar då jag har testat, även om det är fel inställningar för mitt grafikkort/system, så har den då sparat även efter flera omstarter.[/QUOTE]

Mhm bra märkligt :/

Permalänk
Medlem

Mhm de är bra märkligt...

Dock ligger ju inte fpsen still utan den hoppar ju som aldrig förr, därför jag undrade om man kanske skulle ge cpu klockning en chans istället och hoppas på att prestandan blir bättre? :/

Permalänk
Medlem

Och nu helt huxflux så kommer jag inte över 60-70fps :/