Permalänk

Msi boot screen problem

Hej!
Jag har ett litet i-landsproblem. Jo det är så att jag knappt hinner att komma in i bios för att boot screen liksom bara är framme i 1 sekund typ jag skulle vilja göra då att den är framme typ i 3-4 sekunder.
Någon som vet kan det vara någon fastboot som är på eller är det ssd som reagerar fort?
Msi 970a-g46 är moderkortet.
Windows 7 är operativsystemet.

Tacksam för snabba svar!

Permalänk
Medlem

Öppna programmet Fast Boot och gå tryck på Go2Bios så kommer datorn startas om du hamnar i BIOS

OM du inte har programmet kanske det är dags för lite uppgradering och det gör du lättas genom detta programmet:
http://www.msi.com/service/Live-Update-5-Manual/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Jag kanske var lite otydlig men det är inte att komma in i bios som är problemet det är att den bootar så fort så det skulle ju vara Schyst med en längre bootscreen ingen som har haft detta problem? Väldigt störande för mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hockeybenjamin98:

Jag kanske var lite otydlig men det är inte att komma in i bios som är problemet det är att den bootar så fort så det skulle ju vara Schyst med en längre bootscreen ingen som har haft detta problem? Väldigt störande för mig.

Vad ska du med lång tid i BOOT-screen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hockeybenjamin98:

Jag skulle lättare se vad som händer samt komma in i bios vet någon hur man gör detta?

Vad är det du vill se på, du kan ju inte göra så mycket ändå när den startar?

Annars är det ju att ta bort fast boot i bios om detta finnes på din mammabräda. Alternativt kan det ev finnas en inställning som förlänger söktiden på HDD?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Vet någon ifall man kan uppdatera bios till en lägre version går det eller är det inte rekommenderat?
Och finns det någon bra guide på hur man mflashar sitt moderkortet? Msi 970a-g46!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hockeybenjamin98:

Vet någon ifall man kan uppdatera bios till en lägre version går det eller är det inte rekommenderat?
Och finns det någon bra guide på hur man mflashar sitt moderkortet? Msi 970a-g46!

Är det något som gör att det går mer långsamt med äldre bios? Kommer du inte in i bios som det är nu? Jag skulle inte flasha om jag inte var absolut tvungen. Fungerar det, ändra inte på det.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)