Permalänk
Medlem

KVM-switch

Letar efter en KVM-switch som stöjer usb 3.0 samt dvi med en upplösning motsvarande 1920x1080 120hz, för två datorer.

Någon som kan tipsa?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidey:

Fan vad schysst, stort tack för svaret Spidey.
Men stödjer den högre uppdateringsfrekvenser? Typ 120hz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aftersun:

Fan vad schysst, stort tack för svaret Spidey.
Men stödjer den högre uppdateringsfrekvenser? Typ 120hz?

aha, du skulle ha USB 3 denna har USB 2 sorry .

Om du fortfarande är intresserad , så använder jag bara 60 HZ alltså -> Dual-link DVI resolution up to 2560x1600 @ 60Hz sen om den klarar 120 i lägre upplösningar det vet jag inte eftersom att jag bara har 60HZ skärm.

Släng iväg ett mail till IOGEAR och fråga för att det är en bra produkt !

Ett Tips, försök hitta en som åtminstonde klarar 2560*1440 eller liknande för att få det "framtidsäkert" tråkigt sen när man byter skärm

Permalänk
Medlem

Det står ju faktiskt " Dual-Link DVI" på den, dual link = stöd för 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pSYKED:

Det står ju faktiskt " Dual-Link DVI" på den, dual link = stöd för 120hz

Säker på det? Jag mailar nog och frågar. Det måste inte nödvändigtvis vara USB 3.0
Fick för mig att gamingprylar i form av t-bord och mus skulle kopplas till USB 3.0 men det stämmer väl knappast?

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte hittat någon med stöd för dvi och 120hz, usb 3.0 portar är inget måste utan vanliga usb 2.0 går bra.

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aftersun:

Har fortfarande inte hittat någon med stöd för dvi och 120hz, usb 3.0 portar är inget måste utan vanliga usb 2.0 går bra.

Gjorde en hypotetisk snabbräkning, fick det till att det skulle gå att skriva över 3 miljoner tecken i sekunden på ett USB 2 tangentbord innan själva USB överföringshastigheten blir begränsningen.
Smidigt om du vill bli författare och hinna skriva böcker snabbare än någon hinner läsa dem...
...men det blir nog rätt så problematiskt att göra ett tangentbord som håller för så hög skrivhastighet.

Däremot för externa hårddiskar och snabbare USB minnen så kan det göra stor skillnad mellan USB 2 och USB 3. Överföra video eller mycket bilder från en kamera skulle också kunna göra stor skillnad. Finns säkert fler användningsområden. Men annars så räcker USB 2 ganska långt.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GuessWho:

annars så räcker USB 2 ganska långt.

USB 1 Low speed lär räcka och bli över kapacitetsmässigt för mus o tangentbord.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Hur gick det med att hitta en lämplig KVM?

Letar själv efter en med ungefär samma specs och den enda vettiga till överkomligt pris jag har hittat är denna:
http://www.aten.com/products/productItem.php?model_no=CS1782A...

Någon som testat?