Ljud från datorn när man lätt knackar i bordet.

Permalänk

Ljud från datorn när man lätt knackar i bordet.

Är inte så bra med datorer, därför jag frågar er här på forumet. Som sagt, när jag knackar lite lätt i bordet så kommer det ett "knarrande" ljud. Är det något jag borde vara orolig för? Ljudet kommer även om jag stampar lite löst i golvet och när någon går utanför rummet. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Du kanske har mikrofonen på och du hör det knackande ljudet i högtalarna? Prova att stänga av högtalarna, mikrofonen eller både och.

Om du har ett vingligt bord och ett vingligt stativ till skärmen så kan skärmen knarra av lätta vibrationer.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleeekholm:

Är inte så bra med datorer, därför jag frågar er här på forumet. Som sagt, när jag knackar lite lätt i bordet så kommer det ett "knarrande" ljud. Är det något jag borde vara orolig för? Ljudet kommer även om jag stampar lite löst i golvet och när någon går utanför rummet. Tack på förhand!

Uhm tror inte det ska vara någon fara men ..
säker på att du inte bara inbillar dig ? ^^

hur gammal är din hårddisk då vilket märke?

har aldrig hört något liknande

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Troll?

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk

Kanske är något som tar i en fläkt, och när datorn vibrerar så tar det i fläktbladen.

Permalänk

Stoffe83: Nej jag hör det inte ifrån högtalarna/hörlurarna, stabilt bord.
Bäärich: Ganska säker att jag har en Seagate Barracude 500GB. Nej, pappa hör det också
Rillepille: Funderade på det jag med.
Nisbel: aa 100% troll 10/10

Permalänk
Avstängd

fläkt får min röst med är dom lite slitna kan man få lite sporadiska ljud eller om dom sitter nära nått så nått som dom snuddar lite är min gissning

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w