Hyper 212 EVO's medföljande kylpasta vs Arctic Silver 5?

Permalänk
Medlem

Hyper 212 EVO's medföljande kylpasta vs Arctic Silver 5?

Hej, ska nu köpa en ny dator så har en snabb fråga.

Ska köpa en Cooler Master Elite 212 EVO som jag tänkte kyla 4770K med. Planen är att överklocka den relativt mycket så då undrar jag: är det värt att köpa Arctic Silver 5 kylpasta för att få ner temperaturerna ytterligare? Eller är det ingen skillnad mot Cooler Masters medföljande?

Tack på förhand.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av klyftan2:

Hej, ska nu köpa en ny dator så har en snabb fråga.

Ska köpa en Cooler Master Elite 212 EVO som jag tänkte kyla 4770K med. Planen är att överklocka den relativt mycket så då undrar jag: är det värt att köpa Arctic Silver 5 kylpasta för att få ner temperaturerna ytterligare? Eller är det ingen skillnad mot Cooler Masters medföljande?

Tack på förhand.

Inte värt att köpa dyrare pasta. Den potentiellaskillnaden är försumbar om det ens finns en.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ursäkta om man verkar okunnig, men vilken kylpasta i testet är det som Hyper 212 EVO använder?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Schysst att du länkar en sida som är väldigt okänd som dessutom i sin tur refererar till ett test som Hardware Secrets utför.... Vart är din källkritik?

Här har du testerna på pastorna. Orkar inte länka det äkta testet som fokuserade på majonnäs. Det finns en direktlänk i den artikeln du länkade till originaltestet.
http://www.hardwaresecrets.com/article/Thermal-Compound-Round...

Skrivet av klyftan2:

Ursäkta om man verkar okunnig, men vilken kylpasta i testet är det som Hyper 212 EVO använder?

Kolla på testet. Majoriteten av alla pastor ligger mellan 33-37Grader över rumstemp vid belastning.
Evo använder Cooler Master Thermal Compound som ligger 35grader över rumstemp.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Schysst att du länkar en sida som är väldigt okänd som dessutom i sin tur refererar till ett test som Hardware Secrets utför.... Vart är din källkritik?

Här har du testerna på pastorna. Orkar inte länka det äkta testet som fokuserade på majonnäs. Det finns en direktlänk i den artikeln du länkade till originaltestet.
http://www.hardwaresecrets.com/article/Thermal-Compound-Round...

Kolla på testet. Majoriteten av alla pastor ligger mellan 33-37Grader över rumstemp vid belastning.
Evo använder Cooler Master Thermal Compound som ligger 35grader över rumstemp.

Tack så mycket för hjälpen, då blir det att köra på det medföljda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klyftan2:

Hej, ska nu köpa en ny dator så har en snabb fråga.

Ska köpa en Cooler Master Elite 212 EVO som jag tänkte kyla 4770K med. Planen är att överklocka den relativt mycket så då undrar jag: är det värt att köpa Arctic Silver 5 kylpasta för att få ner temperaturerna ytterligare? Eller är det ingen skillnad mot Cooler Masters medföljande?

Tack på förhand.

jag har samma fläkt, och köpte den extra silverkylpastan en månad efter att jag monterat kylaren, och monterade om

mest för att jag var nyfiken... värmen gick ner 1,5c

Permalänk
Medlem
Skrivet av klyftan2:

Hej, ska nu köpa en ny dator så har en snabb fråga.

Ska köpa en Cooler Master Elite 212 EVO som jag tänkte kyla 4770K med. Planen är att överklocka den relativt mycket så då undrar jag: är det värt att köpa Arctic Silver 5 kylpasta för att få ner temperaturerna ytterligare? Eller är det ingen skillnad mot Cooler Masters medföljande?

Tack på förhand.

212 Evo är fortfarande en budgetkylare, om än en bättre sådan. Ska du klocka relativt mycket som du säger tycker jag du ska gå på något bättre.