Gigabyte lanserar J1800N-D2H – Mini ITX med passiv kylning

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Damn! 500kr?!

Perfekt att köra musikboten till TS på.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Blir denna till den blivande arkadmaskinen tror jag

Permalänk
Medlem

Blir generellt ganska less på moderkort med fel saker och onödigt tjafs. Men här ser det ut som det nästan är full jackpott. En msata-anslutning hadde vart underbart. I övrigt tror jag nog att det kanske är det roligaste kort man kan köpa per krona och spenderad watt i användning

Stor tumme upp för Gigabyte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Nej, de har Avaton Octacore Atoms.

Nej, 2550 är en quad och lite billigare, om än inte lika billig som J1800:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2387305

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Snusfri
Skrivet av usilusken:

De är i högsta grad liknande fast med de extrasaker du önskade. Men visst, var otacksam då.

Jag är absolut inte otacksam, ber om ursäkt om det framstod som så, bara påpekade att det var olika cpu's.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Slarvade och kollade lite för fort och trodde nuc:en kosta 1490 var visst 1149, så det blir "bara" en 2 TB hårddisk då (utöver den disk man ändå måste köpa till nuc). Nu kan jag ju inte se till allas behov men jag tror att detta kort med sina 2 sata-portar och en ethernet-port är tillräcklig för många som fotografi/film/musiklagring hemma, kanske kan extraknäcka som htpc till och med.

Jag har heller aldrig påstått att den ska vara bra för dina behov, jag tolkade bara ditt inlägg som att en nuc skulle vara ett bättre alternativ även för andra.

Jag tror inte vi kommer komma längre med denna diskussion men du får gärna svara och jag kommer läsa det inlägget, sen får det vara bra.

Skiljer 500 kr mot en celeron nucen och för detta kan du köpa ett chassi, nätdel, wifi+blåtand+ir SAMT en 2 TB hårddisk? Ursäkta att jag lägger mig i men nucen verkar betydligt mer prisvärd ifall man klarar sig med en 2,5 disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zappox:

Skiljer 500 kr mot en celeron nucen och för detta kan du köpa ett chassi, nätdel, wifi+blåtand+ir SAMT en 2 TB hårddisk? Ursäkta att jag lägger mig i men nucen verkar betydligt mer prisvärd ifall man klarar sig med en 2,5 disk.

Här drog du upp en gammal diskussion

Mitt originalargument mot nuc:en var just om man inte klarade sig på en 2,5 plats. Olika produkter för olika behov, men jag tolkade den andra killen som att det alltid var bättre att köpa en NUC, vilket jag inte höll med om. Med en 2,5" plats är 2 TB max du kan ha (finns inga större på prisjakt i alla fall).

Sedan haltar din beräkning lite, för om du ska kunna använda din NUC behöver du köpa en hårddisk, ska du ha 2 TB lagring så kostar det 1400 om du ska köpa det från en "Seriös" butik (komplett.se var billigaste seriösa) eller 1000 spänn (osäker på fraktkostnad) om du vill köpa från Pixmania (som jag ser som "oseriös").

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Här drog du upp en gammal diskussion

Mitt originalargument mot nuc:en var just om man inte klarade sig på en 2,5 plats. Olika produkter för olika behov, men jag tolkade den andra killen som att det alltid var bättre att köpa en NUC, vilket jag inte höll med om. Med en 2,5" plats är 2 TB max du kan ha (finns inga större på prisjakt i alla fall).

Sedan haltar din beräkning lite, för om du ska kunna använda din NUC behöver du köpa en hårddisk, ska du ha 2 TB lagring så kostar det 1400 om du ska köpa det från en "Seriös" butik (komplett.se var billigaste seriösa) eller 1000 spänn (osäker på fraktkostnad) om du vill köpa från Pixmania (som jag ser som "oseriös").

Har inte gjort någon beräkning utan ville poängtera att man får chassi, nätdel, wifi, blåtand, ir med nucen utöver vad du får med J1800N-D2H. Det var du som skrev att man får 2TB lagring för prisskillnaden inte jag...