Flytta "Användare" till annan disk?

Permalänk
Medlem

Flytta "Användare" till annan disk?

Hej!
Jag har precis satt ihop en dator med 128GB SSD och 1TB HDD, och såklart installerade jag W8.1 på SSDn. Den är dock rätt så liten, så jag undrar om det går att flytta över användare-mappen till HDDn och ha den som default location där?
/TroubleBaker

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte du kan flytta hela Användare/Users, men du kan flytta alla mappar under respektive användare. Gå till c:\Användare\[användarnamnet]\ och för varje mapp där i kan du högerklicka och välja egenskaper, sen fliken Plats och där kan du ändra vart katalogen ligger. Det ska fungera med drag and drop också men för sådana här saker tycker i alla fall jag att det känns säkrare att skriva in sökvägen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Avstängd

Jo, det där kan säkert fungera. Ganska mycket mer jobb än att bara flytta biblioteken dock. Sen kan det vara idé att ha vissa bibliotek på SSD:n trots att de tar upp plats, exempelvis skrivbordet som ofta bara har genvägar men som kan snabba upp en del av att ligga på SSD:n.Nedladdade filer exempelvis behöver man ytterst sällan snabb åtkomst till så den passar ju väldigt bra att lägga på en långsammare disk.