Permalänk

Mycket underligt lagg!

Tjenare!

Jag har precis köpt Need For Speed Most Wanted och det funkar finfint, jag kör på högsta grafik och allt rullar på felfritt förutom en sak.. Kanske en gång i minuten går fps ner till kanske 3/sekund och jag måste pausa spelet i kanske 5 sekunder, sedan funkar allt bra igen i någon minut.

Detta måste upprepas under hela speltiden, jag har aldrig stött på ett sådant fel och har ingen aning vad problemet är, min dator är inte gammal eller dålig så eftersom jag själv inte har någon aning om hur detta ska lösas så tar jag hjälp av er lite mer insatta i tekniken!

Tacksam för alla svar!

Edit: Ljudet börjar också lagga väldigt mycket och upprepas.

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem

om du har en hårddisk så kan den vara halvt trasig

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Du verkar inte vara ensammen. Här är en tråd på 45 sidor med folk som har liknande/samma problem som dig..

Permalänk
Skrivet av Selmalagerlöf:

om du har en hårddisk så kan den vara halvt trasig

Finns det något sätt man kan laga den på enligt vad du vet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem

Låter som det skulle kunna vara IRQ konflikt eller dylikt.

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Låter som det skulle kunna vara IRQ konflikt eller dylikt.

Ursäkta min okunskap men vad är en IRQ konflikt?

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk

Jag förde över NFSW till min SSD och nu rullar det på helt felfritt, då återstår ju bara problemet att fixa min hårddisk eftersom jag fortfarande har mycket viktigt på den och dessutom har jag bara 15 GB kvar på min SSD, är det någon som vet hur man kan laga en "Halvt trasig hårddisk"?
"
EDIT: Efter ytterligare 5 minuters spelande på SSD:n fick jag samma problem som på den andra så det kanske inte rör sig om att hårdisken är "halvt trasig"

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.