Permalänk

Chrome (skit ljud)

Jag fattar inte... Jag har provat olika flash player plugin men får samma jävla skit ljud på alla versionerna när jag kör chrome, dåligt skräp mono ljud som bara kommer från en högtalare, men kör jag andra webbläsare så som internet explorer, opera osv, så får jag fint Dolby Surround ljud som jag har och äger i mina högtalarsystem... finns det något jag kan ändra i chrome för ändra ljuduppspelningen i flash player?

Jag vill verkligern inte behöva använda internet explorer, opera, eller nå andra webbläsaren bara för ljud kvalitén är som den ska där, vill kunna använda chrome för den är snabbast och bäst men blir fett irriterad på att ljudet inte spelas upp som de ska!!

Citat:

UPDATE: Hey folks, we have just released an update to Chrome which includes the fix for this issue. The latest current version is 23.0.1271.91.

Please let us know if you still have no audio once you have updated to this version (Chrome menu > About Google Chrome), restart Chrome (Chrome menu > Exit > restart Chrome), and switch back to your preferred speaker configuration (Quadraphonic).

Något som vet nånting om detta och var man finner detta i chrome menyn?

Kan tillägga att spelar jag upp videor i HTML5 istället för flash player så får jag mitt vanliga ljud igen, men inte alla videor/musik videor på youtube som stödjer HTML5. :/

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

prova gå in på "chrome://plugins/" och inaktivera "pepflashplayer.dll":en. Det är Chromes egna flash player. Har du Flash instalelrat för andra webläsare så borde den finnas i Chrome också, så den körs istället.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

prova gå in på "chrome://plugins/" och inaktivera "pepflashplayer.dll":en. Det är Chromes egna flash player. Har du Flash instalelrat för andra webläsare så borde den finnas i Chrome också, så den körs istället.

http://gyazo.com/06f7c83803e76c1505274922f2f57060.png

Trycker man på "+":et till höger där det står Info, så får man upp 2 stycken olika flash players

En pepperflash och min andra, Flash 11.4.

Disablar jag båda, får jag ingen flash video player alls.

Disablar jag bara pepperflash, kvarstår fortfarande problemmet.

Kör jag bara pepperflash, blir ljudet annorlunda, precis som dom lagt in nån "BASS" "HQ" effekt i bara en högtalare. men fortfarande inget stöd för 5.1 ljud elelr 7.1 :/

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Trycker man på "+":et till höger där det står Info, så får man upp 2 stycken olika flash players

En pepperflash och min andra, Flash 11.4.

Disablar jag båda, får jag ingen flash video player alls.

Disablar jag bara pepperflash, kvarstår fortfarande problemmet.

Kör jag bara pepperflash, blir ljudet annorlunda, precis som dom lagt in nån "BASS" "HQ" effekt i bara en högtalare. men fortfarande inget stöd för 5.1 ljud elelr 7.1 :/

googleade och hittade det här:

"Ok fixed it. Run Chrome with --disable-audio-output-resampler"

Har ingen aning om det hjälper, men värt att kolla om det fungerar

Permalänk

Var skriver man in det där kommandot?

Jag vet att gamla chrome versioner, så funkade ljudet som de skulle på... :/

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Var skriver man in det där kommandot?

Jag vet att gamla chrome versioner, så funkade ljudet som de skulle på... :/

chrome-shortcut:en

du ändrar:
Mål: "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe"
till
Mål: "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --blablabla
antar jag

Permalänk

Ska prova!

Läste lite mer här:

Citat:

- if I set the audio in my driver app to either Stereo or 5.1 then the sound returns. However on the 5.1 setting it will not send audio out of the rear channels.

Precis det problemmet jag har, dom verkar heller inte ha fixat det tills deras nyaste (32.0) så antar det aldrig kommer nån fix!

Finns inget ljud i "rear" högtalarna på 5.1 setup, bara dom 2 där fram. Ljudet blir skit kasst.

https://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/wnUbOgr...

Ska man prova Chromium?

http://www.chromium.org/getting-involved/download-chromium

Edit:

Har provat olika chromium-baserade webbläsare nu, och SRWare Iron så kommer ljudet ur rätt i, baserat på Chromium, och den snabbaste är Torch. Så tänker använda dem 2.

Någon som vet om man kan dela "Bibliotek" mellan dem här 2, eftersom båda är baserade på samma source code?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080