MSI GTX 780 Twinfrozr för 3539:- Komplett Superweekend

Permalänk
Medlem

MSI GTX 780 Twinfrozr för 3539:- Komplett Superweekend

Kunde inte hålla mig och blev ett köp.

http://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-780-gaming-3gb-physx/7...

Vilken minnessort är bäst för överklockning ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Samsung och Hynix

Permalänk
Medlem

Nån fler som passade på och uppgradera med detta kort ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Sitter redan två i min burk, funderar däremot på att skaffa ett tredje, men misstänker att det kommer bli lite väl varmt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Vad säger ni, 2st av dessa (SLI) eller 1st 780 TI (också MSI gaming ed)?

Pris från komplett: 7.078 vs 6.190

om jag vill sälja korten i framtiden, vad ger mig hypotetiskt mer pengar att sälja (gissar man kan få mer pengar för två kort än 1)?

Permalänk
Medlem

När du fått kortet. Kolla om du har 80.80 BIOS eller 80.10

80.80 är PCB:n till 780 ti och överklockar bättre. Har samma kort, men jag har inte 80.10 BIOS. Men när då får ditt kort så kan det vara värt att kolla upp det
Kortet är bra hur som helst och du kommer nog gilla det

Källa: http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1254988-alla-med...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Fasiken det var ett jävligt bra pris. Synd att man precis köpte nytt kort,någon som behöver ett asus 770 2gb?

Permalänk
Medlem

Synd bara att r9 290 är bättre i högre upplösning

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asprarn:

Synd bara att r9 290 är bättre i högre upplösning

Stod mellan ett R9 290 eftermarknadskort och 780 eftermarknadskort. Men efter man läst om
blackscreen problemen på dessa kort och att mantle fortfarande är i beta med en del buggar och
att Amd korten fortfarande ej löst crossfire problemen så valdes detta bort för stunden.

Så valde Nvidia denna gång också för kört detta under en längre tid och varit nöjd.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Stod mellan ett R9 290 eftermarknadskort och 780 eftermarknadskort. Men efter man läst om
blackscreen problemen på dessa kort och att mantle fortfarande är i beta med en del buggar och
att Amd korten fortfarande ej löst crossfire problemen så valdes detta bort för stunden.

Så valde Nvidia denna gång också för kört detta under en längre tid och varit nöjd.

Jag är nästan redo att välja bort r9 pga ljudnivå, man bör väl egentligen inte märka av någon procent ändå

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Aaahh så sugen man blir! Var det tystaste kortet i detta test med
http://www.nordichardware.se/Grafikkort-Recensioner/vi-korar-...

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Efter mycket velande slog även jag till. Även om det är ett fint pris så är det rätt mycket pengar för mig just nu, men kunde inte låta bli. Har länge varit sugen ett på att uppgradera mitt 560ti som får gå på knäna ibland. Detta lär ju bli en sjujäkla uppgradering

Permalänk
Medlem

Hur länge varar det priset? superweekend? hittar inget om det.
Varför sänks priserna så på vissa komponenter?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morphond:

Efter mycket velande slog även jag till. Även om det är ett fint pris så är det rätt mycket pengar för mig just nu, men kunde inte låta bli. Har länge varit sugen ett på att uppgradera mitt 560ti som får gå på knäna ibland. Detta lär ju bli en sjujäkla uppgradering

Det lär bli en sjukt stor uppgradering....Bara mellan Asus 580 DCUII till Zotac 680 Amp gjorde mycket för mig i spel
men nu såbörjar detta också sätta begränsningar i spel. Många spel jag är nere på high och i ACIV med allt på High
och Physx på medium så droppar jag ner till 35-36 fps i storyn. Men självklart ligger jag på 60 Fps också.

Hoppas kunna komma upp till Ultra inställningar igen

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Hur länge varar det priset? superweekend? hittar inget om det.
Varför sänks priserna så på vissa komponenter?

Priset gäller enbart över helgen och nått Komplett valt att köra därav Weekend i namnet !! (Helg Kampanj)

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Ah det skulle inte bli en ny dator förrän nästa lön. Men detta pris var ju sjukt bra. Så ett köp fick det bli. Ska prova den i min gamla burk tills jag köper nytt i slutet av denna månaden. Men min i5a 760 kommer nog flaska ganska hårt

Permalänk
Medlem

Funderar fortfarande om jag skulle byta ut mitt 580 :/
Vilken beslutsångest man har alltså

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Det lär bli en sjukt stor uppgradering....Bara mellan Asus 580 DCUII till Zotac 680 Amp gjorde mycket för mig i spel
men nu såbörjar detta också sätta begränsningar i spel. Många spel jag är nere på high och i ACIV med allt på High
och Physx på medium så droppar jag ner till 35-36 fps i storyn. Men självklart ligger jag på 60 Fps också.

Hoppas kunna komma upp till Ultra inställningar igen

Ja, mitt 560ti var ett medelkort redan när jag byggde datorn för snart tre år sedan. Hoppas bara inte resten av den blir en flaskhals, men en i5 2500K@3,2 och 8GB ram borde väl funka hoppas jag. Har fått sändningsbekräftelse och kollinummer, så nu börjar jag bli lite uppspelt. Ska bli oerhört trevligt att se vad detta kort går för!

Permalänk
Medlem

Slog också till, velade sist då de hade EVGA:s 780 för 4000, men blev ett MSI istället, beställdes igår kväll och fick tracking-nr för kollit redan i morse!

Permalänk
Medlem

Velat i nårra timmar nu, egentligen för mycket pengar för mig. Men blev en beställning med.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk

Och så slog även jag till, har velat byta mina 560Ti SLI ett tag nu. Sneglade på både ASUS och EVGAs varianter men pris och tysta fläktar avgjorde saken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petroz:

Slog också till, velade sist då de hade EVGA:s 780 för 4000, men blev ett MSI istället, beställdes igår kväll och fick tracking-nr för kollit redan i morse!

Mitt skickades också från lagret imorse och sorterades i Örebro nu på kvällen så Komplett är snabba på denna punkten.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seanhak:

Vad säger ni, 2st av dessa (SLI) eller 1st 780 TI (också MSI gaming ed)?

Pris från komplett: 7.078 vs 6.190

om jag vill sälja korten i framtiden, vad ger mig hypotetiskt mer pengar att sälja (gissar man kan få mer pengar för två kort än 1)?

Självklart så får du mer för 2 st 780 kort på begagnatmarknaden och detta ger dessutom överlägset mer prestanda.

Blev det Sli för din del ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Jag har haft beslutsångest hela dagen men det blev en beställning till slut för mig med

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk

Hmmm, såg att 'Black Flag (Voucher)' saknades på lager... får se under dagen om det påverkar leveransdatum för kortet

Permalänk
Skrivet av arcticblue:

Hmmm, såg att 'Black Flag (Voucher)' saknades på lager... får se under dagen om det påverkar leveransdatum för kortet

Ajdå, undrar om man kan "avboka" just Black Flag om det skulle dra ut på tiden för mycket. Det var inte för Black Flag som jag slog till och har aldrig direkt varit en fan av Assassins Creed serien. Men det är klart, gratis är gott.

EDIT: fast nu så läste jag lite om Black Flag och det verkar ju ganska intressant det har ju pirater!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skepparkrantz:

Ajdå, undrar om man kan "avboka" just Black Flag om det skulle dra ut på tiden för mycket. Det var inte för Black Flag som jag slog till och har aldrig direkt varit en fan av Assassins Creed serien. Men det är klart, gratis är gott.

EDIT: fast nu så läste jag lite om Black Flag och det verkar ju ganska intressant det har ju pirater!

AC: Black Flag fick jag på köpet med mitt EVGA 780ti, hade inga högre förväntningar då jag inte lirat AC innan, men OJ! vilket bra spel det är. Riktigt trevligt spel. Är de tidigare AC lika bra?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

AC: Black Flag fick jag på köpet med mitt EVGA 780ti, hade inga högre förväntningar då jag inte lirat AC innan, men OJ! vilket bra spel det är. Riktigt trevligt spel. Är de tidigare AC lika bra?

Ja det är en bra serie, skulle råda dig att börja "från början" om du är intresserad, för att inte missa något av "storyn".

Har inte provat spela Black flag än, men blir ändring på det så sanrt kortet dimper ner i brevlådan!

Permalänk
Medlem

Ringde till Komplett för även min voucher var ej på lager och kunde ta 5 dagar enligt kvittot.
Efter 25min (10min av en röst som säger att där är inga samtal före dig) så kom jag äntligen fram och han sa att det var konstigt och att den borde skickas idag. Men det var den inte gjord och han sa att han skulle skicka ett meddelandet till lagret som ska ha lite extra koll på att den går idag.

Borde ju vara sjukt löjligt om en liten voucher uppehåller en produkt.

Permalänk
Skrivet av Trackmaster:

Ringde till Komplett för även min voucher var ej på lager och kunde ta 5 dagar enligt kvittot.
Efter 25min (10min av en röst som säger att där är inga samtal före dig) så kom jag äntligen fram och han sa att det var konstigt och att den borde skickas idag. Men det var den inte gjord och han sa att han skulle skicka ett meddelandet till lagret som ska ha lite extra koll på att den går idag.

Borde ju vara sjukt löjligt om en liten voucher uppehåller en produkt.

Kollade in min beställning och nu gavs följande: "1 Antal skall levereras" för både kort och voucher... ngn som har samma?