Installera från windows 8.1 till windows 7 går inte.

Permalänk

Installera från windows 8.1 till windows 7 går inte.

Jag har en ny bärbar datorn med windows 8.1 och jag skulle vilja lägga in windows 7.

Jag har en Windows 7 skiva. Men tyvärr har inte datorn cdläsare. Men jag har en cdrom på usb och jag har botat från usb cd men funkar inte.
Har också provat att flytta över 7 till usb. Och gjort lika dant men samma sak. den hittar inte något där heller.

Varför? hur ska jag få in windows 7 på datorn?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonas_latt:

Varför? hur ska jag få in windows 7 på datorn?

Varsågod!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Du kanske inte har tillverkat USB stickan rätt, hur gjorde du där?

Hursom använd ett program som heter rufus så blir det rätt, du måste först självklart göra en ISO av din Windows 7 DVD, eller ladda ner ISO, (finns en artikel om just detta på Swe i arkivet)

Men kör med Rufus istället för beskrivna verktyg i artikeln, faktiskt lättare.

En viktig sak är att slå av Secure boot i datorns bios + se till i bios att den väljer att boota från just USB stickan, eller DVD driven före SSD/HDD

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Casgar:

Det är så jag gjorde

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonas_latt:

Det är så jag gjorde

Precis såhär?

Citat:
  1. Anslut USB-minnet till datorn. Notera att all data kommer att raderas.

  2. Starta verktyget Windows 7 USB/DVD Download Tool.

  3. Välj ISO-filen som innehåller Windows.

  4. Välj att skapa en USB-baserad installation.

  5. Vänta på att filerna kopieras.

  6. Klart!

På punkt 3 är du verkligen säker att det var en ISO-fil? Valde du någon av länkarna till korrekt Windowsversion i slutet av artikeln?

Jag har följt samma guide för 2 veckor sedan och det fungerade prima.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

När jag skulle installera nytt OS på min Win8-laptop var jag tvungen att gå in i BIOS/UEFI och aktivera lösenordskyddat BIOS/UEFI för att kunna boota från usb-stickan. Jag antar att det har med att göra Microsofts nya säkerhetsprocedurer med Win8-hårdvara.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pålis:

När jag skulle installera nytt OS på min Win8-laptop var jag tvungen att gå in i BIOS/UEFI och aktivera lösenordskyddat BIOS/UEFI för att kunna boota från usb-stickan. Jag antar att det har med att göra Microsofts nya säkerhetsprocedurer med Win8-hårdvara.

Det har jag väldigt svårt att tro att man "måste" göra.