Snälla hjälp mig. Ny dator, spel krashar när jag spelar vissa spel.

Permalänk

Snälla hjälp mig. Ny dator, spel krashar när jag spelar vissa spel.

Hej jag har haft min dator nu i ungefär en månad, sedan jag fickn den har jag haft problem hela tiden! Jag har uppdaterat vart ända drivrutin, ändå hjälper det inte. jag har även ominstallerat windows ett par gånger utan någon framgång! datorn har bl.a krashat, spelskärmen asus stänger av sig och säger ''dvi no signal''

Så här ligger läget just nu. >´Datorn krashar inte längre sedan jag ominstallerade datorn ytterliggare en gång till. bara vissa spel stänger av sig.

när jag spelar csgo eller bf4 så krashar spelen. på bf4 får jag meddelandet driver ''display driverstopped responding and recovered 332.21''
På csgo, får jag inget meddelande, men man spelar ok utan problem i ungefär 10min eller kvart, så laggar spelet sönder sig, och sedan är man tvungen att stänga ner det via aktivitets hanteraren, efter man gjort det laggar hela datorn, och lyssnar var tredje sekund så man är tvungen att starta om hela datorn.

Spelen som fungrar utmärkt är dead rising 2, jag spelar dock inte många spel men verkar som att gammala spelen fungerar ok. eftersom dead rising 2 är ett äldre spel. I övrigt, filmer och surf så är det helt ok det med.

Uppskattar hjälp, vill så gärna kunna spela med mina vänner utan att bli cooldownad från cs osv! är jätte less på detta, har lagt mycket pengar på den här datorn. Jag har kämpat med detta och frågat vänner etc, ingen har kunnat lösa det. detta är så jobbigt för mig just nu, har kämpat i flera veckor och provat massor, sökt på internet osv.

((Datorn är monterad och testad på inet.))

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Hedersmedlem

Du verkar ju redan mer eller mindre ha uteslutit mjukvarufel, så då är det bara att gå vidare med hårdvaran. Börja med att boota Memtest86 (googla) och kör fler passes. Nästa steg är att testa annat grafikkort.

Jag antar att det är datorn i din signatur det gäller?

Permalänk
Skrivet av widL:

Du verkar ju redan mer eller mindre ha uteslutit mjukvarufel, så då är det bara att gå vidare med hårdvaran. Börja med att boota Memtest86 (googla) och kör fler passes. Nästa steg är att testa annat grafikkort.

Jag antar att det är datorn i din signatur det gäller?

Tjena, ja det är dem på signatur, datorn är monterad och testad på inet, kan det vara fel iallafall?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem

Har du byggt själv eller köpte du montering?

Permalänk
Skrivet av runeman:

Har du byggt själv eller köpte du montering?

köpte monteringen på inet, allt är från inet

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OldSchoolGamer:

Tjena, ja det är dem på signatur, datorn är monterad och testad på inet, kan det vara fel iallafall?

Skrivet av OldSchoolGamer:

köpte monteringen på inet, allt är från inet

Det händer tyvärr att saker går sönder, trots att det är monterat och testat av proffs. Då du har uteslutit mjukvarufel kan du kontakta Inets kundtjänst för en felanmälan. De har möjlighet att testa enskilda spel om det behövs.

Permalänk

Jaa, får väl kontakta inet igen, grejen är att man inte orkar vänta flera dagar. dessutom blir det jobbigt att skicka över datorn, tänkte om det var något man kunde fixa själv innan man skickar iväg datorn. Uppskattar era svar i allafall

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem

1. Ladda ner CPU-Z. Starta upp och ta skärmdump på samtliga flikar och lägg upp här.
2. Ladda ner Prime95. Starta och låt köra 15 minuter. Rapportera hur det gick.
3. Ladda ner Memtest86. Kör så länge du orkar. Rapportera.

Permalänk

Memtest86 kostar eller?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OldSchoolGamer:

Memtest86 kostar eller?

Nej, bara pro-versionen. Ladda ner och följ instruktionerna för gratis-versionen för att skapa ett bootbart USB-minne.

Permalänk
Medlem

Du skriver att gamla spel verkar fungera ok...har du kollat temperaturen på grafikkortet när en krasch precis inträffat? Tänker som så att nya spel troligtvis pressar grafikkortet hårdare, och då kanske det överhettas.

Prova även med en äldre version av drivrutinerna om du inte gjort det...jag får samma felmeddelande på min HTPC (med nvidia-kort) med vissa versioner av drivrutiner (skulle tro att ungefär var 4:e version de senaste åren varit klart mer kraschbenägen än övriga).

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Testa dra ner Direct X också.

Uppgraderade nyligen datorn och installerade om Win 8. Blev lite för ivrig att testa de nya prylarna och flyttade över ett spel från den gamla hårddisken. Nvidia drivrutinen krashade gång på gång. (PS. Vet att det här spelet inte ska behöva några register ändringar eller katalog hänvisningar.) Installerade det riktigt och noterade att det uppdaterade DirectX, sedan inga problem alls.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Låter som mjukvarufel. funkar andra spel, så är det inge fel på hårdvaran. BF4 är väldigt drivrutinskänslig och fortfarande väldigt buggig än idag, så det är ej konstigheter att du får crash to desktop.

Installera om datorn med windows 7 eller 8, riktig omformatering dvs, sen nyaste drivrutinerna. Jag kör windows 7 och det har funkat smärtfritt för mig än så länge, men jag har fått de problem du pratar om. Ostabila drivers..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Skrivet av Gtoxed:

Låter som mjukvarufel. funkar andra spel, så är det inge fel på hårdvaran. BF4 är väldigt drivrutinskänslig och fortfarande väldigt buggig än idag, så det är ej konstigheter att du får crash to desktop.

Installera om datorn med windows 7 eller 8, riktig omformatering dvs, sen nyaste drivrutinerna. Jag kör windows 7 och det har funkat smärtfritt för mig än så länge, men jag har fått de problem du pratar om. Ostabila drivers..

Har redan testat det, har gjort det flera gånger. det gick bättre men sedan återkom samma problem.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk

tempraturen brukar ligga runt 50-60 när jag spelar

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Skrivet av Drey:

1. Ladda ner CPU-Z. Starta upp och ta skärmdump på samtliga flikar och lägg upp här.
2. Ladda ner Prime95. Starta och låt köra 15 minuter. Rapportera hur det gick.
3. Ladda ner Memtest86. Kör så länge du orkar. Rapportera.

Tjena gjorde som du sa. såhär ser det ut, när jag startade grup-z. Inga program var påslagna, vill du att jag ska screenshotta medans spelet är igång också?

https://imageshack.com/i/jj83ljp

https://imageshack.com/i/jjk9p2p

r

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk

Jag hitta något som jag tror kan vara lösningen, rätta mig om jag har fel.

Kan det vara att biosen behöver uppdateras? hittade version f7 där står det ''Support New 4th Generation Intel Core Processors''
Jag har en äldre version på moderkortet. Vad är en 4th gen processor? jag har Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Avstängd

Du kan kolla i loggboken och se om du får nån ledtråd där.
Jag gissar på att du använder fel drivrutin till grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchoolGamer:

Jag hitta något som jag tror kan vara lösningen, rätta mig om jag har fel.

Kan det vara att biosen behöver uppdateras? hittade version f7 där står det ''Support New 4th Generation Intel Core Processors''
Jag har en äldre version på moderkortet. Vad är en 4th gen processor? jag har Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)

Det brukar vara en bra ide att alltid ha senaste bios för sitt moderkort speciellt när man som du upplever problem, är datorn stabil så behöver man inte alltid ha senaste bios...

Permalänk
Skrivet av Drey:

1. Ladda ner CPU-Z. Starta upp och ta skärmdump på samtliga flikar och lägg upp här.
2. Ladda ner Prime95. Starta och låt köra 15 minuter. Rapportera hur det gick.
3. Ladda ner Memtest86. Kör så länge du orkar. Rapportera.

Kan tillägga att jag fick köra Memtest 86 i cirka 8 timmar innan den hittade ett fel. Sen dök dem upp lite snabbare efter varandra.
Vissa fel dyker dock upp efter 1-2 dagar i värsta fall. Så det gäller att ha tålamod.

Problemet jag hade var att Borderlands 2 fick datorn att få "bluescreen" efter obestämt tid spelat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchoolGamer:

Jag hitta något som jag tror kan vara lösningen, rätta mig om jag har fel.

Kan det vara att biosen behöver uppdateras? hittade version f7 där står det ''Support New 4th Generation Intel Core Processors''
Jag har en äldre version på moderkortet. Vad är en 4th gen processor? jag har Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)

Hvorfor kjører du på kun en minnes kanal (1 x 8 GB RAM i din signatur)? I de fleste tilfelle er det bedre å bruke 2 RAM moduler (eller DIMM) på hver 4 GB for å få dual channel (128 bit adressering i stedet for 64 bit) mot minne kontrollen for 8 GB RAM totalt.

Se her for spesifikasjoner over i5 4670K: Memory Specifications

Når det gjelder BIOS, så har ditt moderkort to -2- BIOS (i følge Gigabytes side for ditt moderkort). Sjekk slik at du oppdaterer rett BIOS og at du starter fra den nyeste versjonen der din BIOS ligger neste gang du booter opp.

En annen ting er å sjekke at du har rett Volt til minnene (de skal helst kjøre i standard på 1.5 V; men kan avhenge litt på hvilke kretser der blitt brukt på selve minnes modulen/DIMM; det kan du finne ut gjennom å bruke CPU-Z eller HW Monitor - begge finnes i gratis versjoner) og at du kjører med rett innstilling når det gjelder latens og lignende på minnes modulen. Dette gjør du gjennom å gå inn i BIOS (du kan finne ut dette i manualen du fikk med moderkortet eller lade ned det fra Support siden til ditt moderkort). Noen ganger kan slike ting bli satt til "auto" i BIOS og det er ikke alltid rett innstilling der blitt gjort, så da er det bedre å velge manuelle innstillinger, lagre disse og starte om systemet for å aktivere disse. Når du enda er i BIOS, så ville jeg slå av alle ekstra funksjoner du ikke vil ha bruk for i fra ditt chipset (f.eks. ekstra kontroller for SATA som ikke er del av selve chipset for H87). Det vil også fjerne behovet for Windows for å lade drivrutinene for disse kontroller og enheter der er integrert på moderkortet. Har du de-aktivert den integrerte GPU (HD 4600) på I5 4670K, slik ikke den havner i konflikt med ditt diskrete grafikk kort (GTX 770)? Det bør du kunne gjøre gjennom BIOS (forutsatt Gigabyte har gjort det tilgjengelig på dette moderkort/chipset).

_______
Kan se du henviser til GPU-Z med noen skjerm billeder. Det er IKKE helt det samme som CPU-Z, trass de har mange likheter til utseendet. CPU-Z viser CPU, RAM, moderkort og BIOS versjon. SPD er de standard innstillinger iflg JEDEC for RAM der tilvirkeren har satt som anbefaling for respektive minnesmodul.

Permalänk
Skrivet av OldSchoolGamer:

Hej jag har haft min dator nu i ungefär en månad, sedan jag fickn den har jag haft problem hela tiden! Jag har uppdaterat vart ända drivrutin, ändå hjälper det inte. jag har även ominstallerat windows ett par gånger utan någon framgång! datorn har bl.a krashat, spelskärmen asus stänger av sig och säger ''dvi no signal''

Så här ligger läget just nu. >´Datorn krashar inte längre sedan jag ominstallerade datorn ytterliggare en gång till. bara vissa spel stänger av sig.

när jag spelar csgo eller bf4 så krashar spelen. på bf4 får jag meddelandet driver ''display driverstopped responding and recovered 332.21''
På csgo, får jag inget meddelande, men man spelar ok utan problem i ungefär 10min eller kvart, så laggar spelet sönder sig, och sedan är man tvungen att stänga ner det via aktivitets hanteraren, efter man gjort det laggar hela datorn, och lyssnar var tredje sekund så man är tvungen att starta om hela datorn.

Spelen som fungrar utmärkt är dead rising 2, jag spelar dock inte många spel men verkar som att gammala spelen fungerar ok. eftersom dead rising 2 är ett äldre spel. I övrigt, filmer och surf så är det helt ok det med.

Uppskattar hjälp, vill så gärna kunna spela med mina vänner utan att bli cooldownad från cs osv! är jätte less på detta, har lagt mycket pengar på den här datorn. Jag har kämpat med detta och frågat vänner etc, ingen har kunnat lösa det. detta är så jobbigt för mig just nu, har kämpat i flera veckor och provat massor, sökt på internet osv.

((Datorn är monterad och testad på inet.))

Om den är köpt och monterad på Inet är det bara skicka ner datorn dit. Det ända du behöver betala är kartong, frakten betalar dom både dit och tillbaka.

Gå in på Inet.se > Logga in på kontot du använde för att köpa datorn > Klicka på support > Sen väljer du ordernumret som ska skickas > Du fyller i några rutor med information och sen kommer du en bekräftelse från dom att du får skicka ned datorn.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av OldSchoolGamer:

Jag hitta något som jag tror kan vara lösningen, rätta mig om jag har fel.

Kan det vara att biosen behöver uppdateras? hittade version f7 där står det ''Support New 4th Generation Intel Core Processors''
Jag har en äldre version på moderkortet. Vad är en 4th gen processor? jag har Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)

Haswell är den senaste generationen processorer så ja, den drivrutinen behövs.

Permalänk
Medlem

Hade precis samma problem som dig, jag klockade då ner grafikkortet 50mhz och datorn har inte kraschat sen dess (10mån). Anledningen till att äldre spel fungerar är för att gpun då inte klockar upp sig i max, alltså redan nerklockad. Visst är det fel på kortet så du borde ju kunna få det utbytt om du orkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlvarBerglind:

Haswell är den senaste generationen processorer så ja, den drivrutinen behövs.

Var försiktig med vad du kallar saker och ting...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Gigantrix:

Hvorfor kjører du på kun en minnes kanal (1 x 8 GB RAM i din signatur)? I de fleste tilfelle er det bedre å bruke 2 RAM moduler (eller DIMM) på hver 4 GB for å få dual channel (128 bit adressering i stedet for 64 bit) mot minne kontrollen for 8 GB RAM totalt.

Se her for spesifikasjoner over i5 4670K: Memory Specifications

Når det gjelder BIOS, så har ditt moderkort to -2- BIOS (i følge Gigabytes side for ditt moderkort). Sjekk slik at du oppdaterer rett BIOS og at du starter fra den nyeste versjonen der din BIOS ligger neste gang du booter opp.

En annen ting er å sjekke at du har rett Volt til minnene (de skal helst kjøre i standard på 1.5 V; men kan avhenge litt på hvilke kretser der blitt brukt på selve minnes modulen/DIMM; det kan du finne ut gjennom å bruke CPU-Z eller HW Monitor - begge finnes i gratis versjoner) og at du kjører med rett innstilling når det gjelder latens og lignende på minnes modulen. Dette gjør du gjennom å gå inn i BIOS (du kan finne ut dette i manualen du fikk med moderkortet eller lade ned det fra Support siden til ditt moderkort). Noen ganger kan slike ting bli satt til "auto" i BIOS og det er ikke alltid rett innstilling der blitt gjort, så da er det bedre å velge manuelle innstillinger, lagre disse og starte om systemet for å aktivere disse. Når du enda er i BIOS, så ville jeg slå av alle ekstra funksjoner du ikke vil ha bruk for i fra ditt chipset (f.eks. ekstra kontroller for SATA som ikke er del av selve chipset for H87). Det vil også fjerne behovet for Windows for å lade drivrutinene for disse kontroller og enheter der er integrert på moderkortet. Har du de-aktivert den integrerte GPU (HD 4600) på I5 4670K, slik ikke den havner i konflikt med ditt diskrete grafikk kort (GTX 770)? Det bør du kunne gjøre gjennom BIOS (forutsatt Gigabyte har gjort det tilgjengelig på dette moderkort/chipset).

_______
Kan se du henviser til GPU-Z med noen skjerm billeder. Det er IKKE helt det samme som CPU-Z, trass de har mange likheter til utseendet. CPU-Z viser CPU, RAM, moderkort og BIOS versjon. SPD er de standard innstillinger iflg JEDEC for RAM der tilvirkeren har satt som anbefaling for respektive minnesmodul.

Tjena, jaa jag har en RAM stick på datorn

här är bilder från gpu-z

https://imageshack.com/i/jj83ljp

https://imageshack.com/i/jjk9p2p

Har även inställt grafikkortet GTX 770 via nvidia controll panel

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE