Permalänk

Överklocka cpu FX 6200

Hej, skulle vilja överklocka min FX 6200 men behöver hjälp/liten guide. Har aldrig överklockat förut.

Här är mina komponenter:

Processor: AMD FX 6200 hexa-core 3,8 GHz
RAM Minne: Kingstone 2x4 GB 1333 Mhz
Moderkort: ASUS M5A97 LE R2.0
Grafikkort: NVIDIA Geforce 8600 GT 512MB (GTX 660 Windforce 2GB på kommande)
Nätaggregat: 460W
Kylning: två artic freeze chassi fläktar och ett artic freeze kyltorn (med fläkt) vet ej modell.

Har provat köra prime 95 och cpun går upp till 63 grader och sedan sjunker frekvensen från 3.8Ghz till 1,4Ghz. någon som har någon aning om vrf processorn kan gå för varm oklockad?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av moppus_jooka:

Hej, skulle vilja överklocka min FX 6200 men behöver hjälp/liten guide. Har aldrig överklockat förut.

Här är mina komponenter:

Processor: AMD FX 6200 hexa-core 3,8 GHz
RAM Minne: Kingstone 2x4 GB 1333 Mhz
Moderkort: ASUS M5A97 LE R2.0
Grafikkort: NVIDIA Geforce 8600 GT 512MB (GTX 660 Windforce 2GB på kommande)
Nätaggregat: 460W
Kylning: två artic freeze chassi fläktar och ett artic freeze kyltorn (med fläkt) vet ej modell.

Har provat köra prime 95 och cpun går upp till 63 grader och sedan sjunker frekvensen från 3.8Ghz till 1,4Ghz. någon som har någon aning om vrf processorn kan gå för varm oklockad?

Sitter kylaren ordentligt? Vilket program använder du för att kolla temperaturen?

Permalänk

med det nätagget skulle inte jag klocka speciellt högt iaf. Är lite pågränsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Sitter kylaren ordentligt? Vilket program använder du för att kolla temperaturen?

ja kylaren sitter ordentligt. core temp

Permalänk
Skrivet av Wallman_91:

med det nätagget skulle inte jag klocka speciellt högt iaf. Är lite pågränsen.

Skickades från m.sweclockers.com

ah okej, köpte ett 600w nätaggregat nu för fläkten håller på att ge upp i den förra så ska prova kolla om det fixar problemet.