Corsair Obsidian 250D

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att boxchassiedesignen tar upp för mycket skrivbordsyta ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller med en föregående talare om att skulle jag bygga ett nytt mini-ITX skulle jag, åter en gång, använda node 304. Mindre, fast med mer plats (för både grafikkort och CPU-kylare) och förbannat jäkla snygg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Bara jag som tycker att boxchassiedesignen tar upp för mycket skrivbordsyta ?

Verkligen inte! Mycket bättre att bygga på höjden än på bredden.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem
Skrivet av subruz:

Ser ju bara fult ut med optisk läsare i också. Hade de fixat någon lösning på det med en optisk läsare med matchande frontpanel så hade det varit trevligt, annars vill jag se lucka på boxen.

Riktigt jäkla trevligt med smidiga dammfilter. Allmänt verkar det super förutom denna detalj med optiska läsarsloten, nästan det perfekta chassit för mig.

Om man nu måste envisas att ha BD-spelare för just HTPC (vilket jag inte tycker stora kubformade chassin som detta alls passar för) så är det enda OK alternativet att ha stöd för en slimline slot-in-spelare. Allt annat går fetbort - blir bara väldigt fult och dessutom gör chassiena onödigt stora.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

blev ganska sugen nu! vill bygga en htpc så denna verkar inte dum att ha på golvet är det bara jag eller verkar videon lite laggig annars? dåligt flyt när jonas rör sig i sidled? inget stort problem dock

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk

skulle vilja se en sammanställning av hårdvara ihopbyggd, då har man något att utgå från

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Man borde kunna byta ut top-rutan mot en kupol, och på så vis få in en högre kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av subruz:

Tänkte också på detta men var osäker, hur mycket luft flyttar frontfläkten i jämförelse med de 2 på radiatorn?

Det är corsair fläktar ifrån samma serie alla 3 tror jag, sen har dom 2 på radiatorn lite mer motstånd så det blir inte så att dom fullt flyttar dubbelt så mycket luft.
Men, en guesstimate från min sida är att dom flyttar ett halvt luftflöde från en fläkt mer vilket alltså framförallt kommer sugas in ifrån baksidan som är helt öppen och väldigt nära radiatorfläktarna.

Detta är någonting Jonas borde tagit upp i sin recension!

EDIT: Byter man ut frontfläkten mot en 200 fläkt och kör sidofläktarna relativt lågt så borde det hela funka bra utan det problemet dock!

Permalänk

kommer mitt Geforce gtx 770 4gb windforce att passa i denna låda?

Visa signatur

Intel i5-4670 | Geforce gtx 970 4GB Windforce | Corsair Carbite Air 240 | MSI Z97M Gaming | Samsung 850 EVO 500GB SSD | Samsung 840 EVO 250GB SSD |Corsair 120GB SSD | Kingston HyperX 16GB | Coolermaster 750W | 3TB WD Red | Steelseries Rival | Qpad QH-90 | Corsair k65 |

Permalänk
Skrivet av TheMightyJonazz:

kommer mitt Geforce gtx 770 4gb windforce att passa i denna låda?

Det är ca 2,5 cm längre än ett referens-Titan, kanske blir på gränsen, men med lite våld går det säker att få på plats

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Det är corsair fläktar ifrån samma serie alla 3 tror jag, sen har dom 2 på radiatorn lite mer motstånd så det blir inte så att dom fullt flyttar dubbelt så mycket luft.
Men, en guesstimate från min sida är att dom flyttar ett halvt luftflöde från en fläkt mer vilket alltså framförallt kommer sugas in ifrån baksidan som är helt öppen och väldigt nära radiatorfläktarna.

Detta är någonting Jonas borde tagit upp i sin recension!

EDIT: Byter man ut frontfläkten mot en 200 fläkt och kör sidofläktarna relativt lågt så borde det hela funka bra utan det problemet dock!

Borde man inte kunna köra radiatorfläktarna som insug då? Finns det filter på den sidan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Borde man inte kunna köra radiatorfläktarna som insug då? Finns det filter på den sidan?

Det tänkte jag inte på, men då får man ju in all varmluft i lådan så det känns som en väldigt dum idé tycker jag?

Och jag vet inte om det finns filter på den sidan...

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Planerar att byta till mITX men jag vill ha något litet...detta är precis som prodigy, jävligt stort för mITX.
5.25'' och även 3.5'' platser får gärna saknas helt.

Då borde du kanske satsa på Node 304. Det saknar helt 5.25" plats och 3.5" platserna hänger i 3 burar, en måste plockas bort för att få plats med ett långt grafikkort men annars tycker jag det är rymligt för sin storlek trots att det är ett rent helvete att dra kablar.

Riktigt viktigt att du har ett kort modulärt nätagg i det chassit dock.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K 3.4 GHz | Asus R9 280x Direct CU II Top | Asus P8H77-I mITX | Corsair CX 600M 80+ | A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB + 840 EVO Basic 250GB + 1 TB WD | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBaldEagle:

Då borde du kanske satsa på Node 304. Det saknar helt 5.25" plats och 3.5" platserna hänger i 3 burar, en måste plockas bort för att få plats med ett långt grafikkort men annars tycker jag det är rymligt för sin storlek trots att det är ett rent helvete att dra kablar.

Riktigt viktigt att du har ett kort modulärt nätagg i det chassit dock.

mm Node 304 är ett trevligt chassi men just nu skulle jag föredra ett silverstone fortress ft03/ft03 mini..mycket pga den minimala platsen dom kräver på ett skrivbord.
Fast jag för snål för en uppdatering som jag inte behöver just nu

Permalänk
Skrivet av martinot:

Om man nu måste envisas att ha BD-spelare för just HTPC (vilket jag inte tycker stora kubformade chassin som detta alls passar för) så är det enda OK alternativet att ha stöd för en slimline slot-in-spelare. Allt annat går fetbort - blir bara väldigt fult och dessutom gör chassiena onödigt stora.

mvh,
martin

Jag kan hålla med dig där. Tyvärr är slimline slot-in BD är dubbelt så dyrt som vanliga 5,25, och utbudet är inte direkt jättestort. Lite konstigt med tanke på att allt fler chassitillverkare kör slot-in.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ett helt OK chassi, men sitter nöjd med mitt Node 304. Bästa köpet imo om man ska bygga ett m-itx system.