Permalänk

datorn låter och vibrerar sjukt mycket!

http://www.youtube.com/watch?v=hV3WNWsvQgg&feature=youtu.be

en video, datorn har börjat låtit sjukt mycket på senaste tiden, vad är det som kan vara felet? ingen kabel går in i någon fläkt, och tömt den på damm

men låter andå lika mycket, kan låta ännu mer ibland än på videon, och när min polare sitter 5 meter ifrån datorn så känner han golvet vibrera från min dator:D

Permalänk
Medlem

Du har ett glidlager som gett upp på en fläkt, men lyckats få vibrationerna i någon slags skum harmoni?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

okej, är det något jag bör åtgärda? har inga problem egentligen med att den låter, inte just nu... men kan det vara dåligt för sakerna i datorn?

Permalänk
Medlem

Inget fläktblad som gått sönder? Vibrationer är bra att undvika

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindeborg:

okej, är det något jag bör åtgärda? har inga problem egentligen med att den låter, inte just nu... men kan det vara dåligt för sakerna i datorn?

Potentiellt på sikt kan vibrationerna skada dina hårddiskar

Tips, stanna en fläkt i taget och se när det blir tyst, sen byter du ut den fläkten

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

glömde bort att jag skapat tråden (bra gjort)

iallafall.. så ska jag byta ut allt i sommar andå.. och ja hårddiskarna kan ha lagt av, eller så är det jag som missat kopplat in dem efter jag dammade den, kan vara så.. bryr mig inte om dem andå, då jag inte använder dem

men ska kolla upp det i helgen andå!! tack för svareN