Permalänk

Tyst Gtx 770

Tja jag undrar vilka Gtx 770 som är tysta, jag har läst att Asus samt Gainward är de tystaste är detta sant? Annars ge förslag, jag bryr mig inte om överklockning dock. Jag gillar ej Gigabyte och Msi dock. Men ge förslag på de om ni vill.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Tja jag undrar vilka Gtx 770 som är tysta, jag har läst att Asus samt Gainward är de tystaste är detta sant? Annars ge förslag, jag bryr mig inte om överklockning dock. Jag gillar ej Gigabyte och Msi dock. Men ge förslag på de om ni vill.

Finns väl ett test här på SweC du kan kolla upp? Eller är det för jobbigt?

Edit: Ser att du är väldigt ny här och vill inte var en douche, här finns två grafikkort http://www.sweclockers.com/recension/17263-kfa2-geforce-gtx-7... Kan tänka mig att Asus ligger runt MSI men de exakta värdena kan hittas på andras ställen på internet.

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk

Tack för svaret! Skulle du säga att Asusen är tystare än Msi kortet eller Gainward kortet?

Permalänk
Medlem

Köp ett Asus eller MSI.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Tack för svaret! Skulle du säga att Asusen är tystare än Msi kortet eller Gainward kortet?

...

LÄS

http://www.sweclockers.com/recension/17263-kfa2-geforce-gtx-7...

det står där i klarspråk

Permalänk

Finns det ingen fördel med Gainward kortet då eller? Det är så jäkla snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Finns det ingen fördel med Gainward kortet då eller? Det är så jäkla snyggt.

ljudnivå skillnaden är inom felmarginalen och varierar från exemplar till exemplar, köp ett gainward om du gillar designen

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Ok kör på Gainward! Tack Alla! Ska jag stänga tråden eller hur gör man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Ok kör på Gainward! Tack Alla! Ska jag stänga tråden eller hur gör man?

En fördel med Gainward kortet är att man kan plocka ut fläktarna för rengöring väldigt enkelt.