Permalänk

Msi Fastboot på en SSD?

Kan man använda Msi's fastboot på en SSD?
Mitt OS är Windows 7 Ultimate

Permalänk
Hedersmedlem

Varför inte?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Ska prova det då Tack !

Permalänk

Behöver jag göra något speciellt för att det ska fungera?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Madlpfan1:

Behöver jag göra något speciellt för att det ska fungera?

Inte mer än ev enable:a det i bios.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Jag får err error: please insert proper boot device, ouch boo tar inte tills jag restar cmos

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Madlpfan1:

Jag får err error: please insert proper boot device, ouch boo tar inte tills jag restar cmos

Du får ju ställa in rätt boot device i bios/UEFI.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Srry för noobiga frågan men hur gör jag detta i Bios XD?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Madlpfan1:

Srry för noobiga frågan men hur gör jag detta i Bios XD?

Du får kolla i din manual för moderkortet hur du ställer in BOOT devices. Alltså vilken SSD/HDD du ska ha som startdisk.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

ska kolla det Tusen tack för hjälpen

Permalänk

Ska jag välja UEFI eller Legacy +UEFI?

Permalänk
Skrivet av Madlpfan1:

Ska jag välja UEFI eller Legacy +UEFI?

Bror på i vilket läge du har installerat ditt operativsystem i. I windows kan du kolla det genom att "kör"-> "msinfo32"->BIOS-läge.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk

Jag hard installer at den I Legacy , betyder det Att jag inte kan köra fast boot?

Permalänk
Skrivet av Madlpfan1:

Jag hard installer at den I Legacy , betyder det Att jag inte kan köra fast boot?

Har för mig att det måste vara installerat i uefi läge, dock inte helt säker. Du kan kolla guider på nätet om hur du får windows i uefi läge, om du känner att du orkar.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

MSI har väl inget med Fast Boot att göra utan är väl bara tillverkaren av din dator? Fast Boot är mig veterligen en teknik för Intel-plattformar som tillåter operativsystemet att startas upp snabbare genom att selektivt välja bort inläsningen av vissa komponenter under boot som får läsas in senare istället. Sätt datorn i sömnläge nästa gång du ska avsluta istället så ska du få se på riktig fast "boot".

Permalänk

hahahahha XD Det ska jag prova Tack för hjälpen också

Permalänk
Skrivet av JockeII:

MSI har väl inget med Fast Boot att göra utan är väl bara tillverkaren av din dator? Fast Boot är mig veterligen en teknik för Intel-plattformar som tillåter operativsystemet att startas upp snabbare genom att selektivt välja bort inläsningen av vissa komponenter under boot som får läsas in senare istället. Sätt datorn i sömnläge nästa gång du ska avsluta istället så ska du få se på riktig fast "boot".

Msi har något eget påhitt dom kallar "msi fast boot", ska göra något liknande.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k