Permalänk
Medlem

Får inte SLI att fungera

Har 2st asus gtx 660ti med en sli brygga i mellan. Men får inte sli att funka. När jag går in på nvididas kontrollpanel så finns det inget om sli. Köpte en ny brygga men blev ingen skilland. Några tips? Undrar även hur man får raid 0 att funka? Det kommer bara upp otillåtligt paketnamn när jag försöker skapa raid med mina 2 ssd 256gb. Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

moderkort?

Permalänk
Medlem

MSI Z77A-GD65

Permalänk

Dubbelkollat alla strömkablar, senaste drivrutinerna, senaste Bios på moderkort?

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Bobba89:

Har 2st asus gtx 660ti med en sli brygga i mellan. Men får inte sli att funka. När jag går in på nvididas kontrollpanel så finns det inget om sli. Köpte en ny brygga men blev ingen skilland. Några tips? Undrar även hur man får raid 0 att funka? Det kommer bara upp otillåtligt paketnamn när jag försöker skapa raid med mina 2 ssd 256gb. Vad ska jag göra?

Skapar du raid i hårdvaran så måste windows installera om såklart. Allt blir ju strippat över diskarna.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har du laddat ner denna ifrån Nvidas hemsida?

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=sv-se

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem

Tack! Ska kolla om jag har något i slot e7 som ja troligtvis har, vilken de nu är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bango79:

Har du laddat ner denna ifrån Nvidas hemsida?

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=sv-se

Vad för något? Kommer bara till dowload drivers

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Skapar du raid i hårdvaran så måste windows installera om såklart. Allt blir ju strippat över diskarna.

Har inte windows på den. 2st helt tomma. Om det är de du menar

Permalänk
Medlem

Nu funkar sli. Tackar för hjälpen! Man får tydligen inte ha något i slot e7 på moderkortet. Fan så dåligt men så är de. Men det funkar fortfarande inte med raid 0. Någon som kan något om sånt?