Permalänk

Corsair Hydro H80i Vs H75

För och nackdelar med varje,

Saker som: Ljud, kylning, storlek.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

För och nackdelar med varje,

Saker som: Ljud, kylning, storlek.

Då jag inte vet något om ljud, kylning eller storlek.

Men jag vet en sak, och det är att H75 är den runda pumpen. Vilket betyder att den har det horribla mounting fästet på baksidan av moderkortet, det känns inte som att klistra fast en plastbit är så stabilt. Jag föredrar den fyrkantiga pumpen som t.e.x h80 har som har en robust metall bracket som man skruvar fast på baksidan.

Smak sak, men det är definitivt enklare att montera den fyrkantiga kylaren.

Visa signatur

i5 - 3750k @ 4,4 Ghz | 290 Tri-X | be quiet! 630W | 16GB RAM | Define R4 | benq xl2411t | H60

Permalänk

Jag har en H80i den är riktigt bra 5/5 enligt mig. Riktigt enkel att montera.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk

Personligen är detta en favorit , aldrig fel med -20°C.
Offtopic med kunde inte låta bli

Permalänk
Skrivet av anderssonherman:

Personligen är detta en favorit , aldrig fel med -20°C.
Offtopic med kunde inte låta bli

Den är ju fejkad ^^

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderssonherman:

Personligen är detta en favorit , aldrig fel med -20°C.
Offtopic med kunde inte låta bli

Då måste kylaren vara i ett utrymme där luften är -20C som varmast, processorn kan omöjligt bli kallare än luften...
Jag förstår mig inte på varför folk inte kan fatta det

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Skrivet av Bra Hemsida:

Den är ju fejkad ^^

Satt och tänkte efter lite när jag kollade på den att om det var minus grader att det skulle frysa i slangarna då

Permalänk
Medlem

jag sitter med en h80i och hade hellre haft en tornkylare likt noctua 14us. dvs 120/140 mm radiator är för litet för att kyla en överklockad processor med en ljudnivå som är behaglig, även efter att monterat på "tysta fläktar". ska du ha sluten vattenkylning tycker jag du ska kolla på minst 240/280mm radiator lösningar. så kolla på corsair h105, colermaster280 neptun, swiftech h220, silverstone tundra td02 eller liknande.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Om jag tänker köra Luftkylning så får den inte täcka ram slots då jag kör riktigt höga Corsair vengence pro ram. Finns det någon bra och gärna svart eller vit, inte brun eller annat, jag är lite fixerad vid färgen :P. Tyst ska den helst vara.

Can jag sätta tystare corsair fläktar på H80i om jag skaffar den? blir den tystare än H75 då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Om jag tänker köra Luftkylning så får den inte täcka ram slots då jag kör riktigt höga Corsair vengence pro ram. Finns det någon bra och gärna svart eller vit, inte brun eller annat, jag är lite fixerad vid färgen :P. Tyst ska den helst vara.

Can jag sätta tystare corsair fläktar på H80i om jag skaffar den? blir den tystare än H75 då?

Du kan sätta precis vilka fläktar du vill, jag skulle rekommendera Noctua NF-P12 eller Schythe Gentle Typhoon som jag själv har och som är oseriöst tysta fläktar.

Visa signatur

i5 - 3750k @ 4,4 Ghz | 290 Tri-X | be quiet! 630W | 16GB RAM | Define R4 | benq xl2411t | H60

Permalänk

Jag kommer ej att överklocka någonting så behöver jag h80i eller räcker h75?

Permalänk
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Jag kommer ej att överklocka någonting så behöver jag h80i eller räcker h75?

Hyper 212 Evo är bäst. Gå iväg och köp den nu.

Permalänk

Jag vill bara ha svar på H75 Vs H80i snälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Jag vill bara ha svar på H75 Vs H80i snälla.

H75 http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/corsair_h75_...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Tack Anders!