Upplösningsproblem (främst flash) på 3200 x 1600 (13")

Permalänk
Medlem

Upplösningsproblem (främst flash) på 3200 x 1600 (13")

Har en Samsung 13" med rätt hög upplösning (3200 x 1600), problemet är att vissa fönster anpassar sig (zoomar) efter skärmstorleken, dvs allt blir inte löjligt litet på 13", men inte flash. Således ser det ofta ut så här på diverse webbsidor som delvis består av flash:

"Storleken på alla objekt" är ställd på "större i bildskärmsinställningarna. Det mesta ser alltså "normalt" ut, bortsett från vissa knappar i vissa program (inget stort problem hittills).

Går det att få flash att anpassa sig (zooma) också på något vis?

Jag kör Windows 8 / Firefox.

Tacksam om någon har något tips.

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna prova Chrome och se om det fungerar bättre där. Chrome använder sig av en egen Flash-motor och använder sig alltså inte av den du laddat ner.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Du skulle kunna prova Chrome och se om det fungerar bättre där. Chrome använder sig av en egen Flash-motor och använder sig alltså inte av den du laddat ner.

Tack för snabbt svar!

Det löste helt klart det problemet, dock tycker jag all text blev väldigt pixlig i Chrome (även själva webbläsarfönstret i sig?) jämfört med Firefox.

edit: vilket syns tydligare om man ser bilden i full storlek: http://i.imgur.com/H6OAUt9.png