Skumt problem med trög uppstart mot nätet med Firefox endast.

Permalänk
Medlem

Skumt problem med trög uppstart mot nätet med Firefox endast.

Har ett skumt problem med att det tar lång tid för Firefox att logga in.
Sitter i ett hemmanätverk med 4 datorer med fast lina och det är bara en dator som strular.
Problemet uppkommer då jag ska logga in på nätet med Firefox endast. Explorer funkar bra med vill inte använda den. Det tar ca 20 sekunder innan man är ute på nätet, och under denna tid låser sig allt.
I bland tror man inte att man satt igång Firefox och klickar en gång till, utan resultat.
Det skumma är att under någon timma idag så försvann problemet temporärt för att återkomma igen.
Allt gick som om datorn var nyinstallerad och allt gick med full fart.

Har gjort en nyinstallation då allt hängde sig för en månad sedan.
Kört ett flertal antivirusprogram för att kolla så inget virus ligger i bakgrunden, bl.a en tjänst på nätet som kör flera program. Har kört Super anti spyware, Spybot mfl program.
Har avinstallerat Firefox och uppdaterat windows. Kollat i aktivitetshanteraren efter pågående processer mm. Har tagit bort en känd uppdatering som inte fungerar i window med id nummer KB2670838.
Så nu kommer jag inte på mer att göra och har inte hittat liknande problem genom att Googla.
Kan det vara något virus eller trojan som jag inte hittat? Programvara som är installerad men som inte är igång, och som inte går ihop med Firefox?

Tror jag fått med allt.

HJälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kulan:

Någonting om Firefox

HJälp!

Firefoxfliken > Hjälp > Felsökningsinformation > Återställ Firefox

Fungerar det?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Tack!

Lysande och enkelt.