Permalänk
Medlem

Crysis 3 höga temps?

Tjena alla Sweclockare!

Det är så att när jag spelar Crysis 3 på max inställningar så flyter det på bra men jag tycker jag får höga cpu temps, ligger runt 75-80 grader. Jämför man med CS:GO så ligger jag runt 56-60 grader. Så det jag undrar är om det kan skada cpun om jag lirar crysis 3 alllt för länge?. Grafikkortet liger runt 65-70 grader när jag lirar Crysis 3. För övrigt kör jag med stockkylare till CPUn.

Dator specs

CPU: i7 920 2,67(Överklockad till 3,6)

Grafikkort: ASUS GTX 780 DirectCU II OC

Moderkort: ASUS P6T Deluxe V2

Chassi: Antec 1200

MvH

Permalänk

De temperaturerna kan du förvänta dig med intels stockkylare tyvärr, speciellt när du överklockat cpu'n. Men det är inget att oroa sig för skulle jag tro. Vad jag vet så ligger intels rekommenderade maxtemp på över 90 grader. googla så får du se.

Visa signatur

MSI z170a SLI-Plus - i7 6700K @ 4,6GHz - RTX 2060 - 32GB HyperX Fury DDR4 2666Mhz - Fractal Design arc midi r2 - Noctua UH-14S

Permalänk
Medlem

Du överklockar med stockkylare?
Inte konstigt att det blir varmt som attan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GiletteRazor:

De temperaturerna kan du förvänta dig med intels stockkylare tyvärr, speciellt när du överklockat cpu'n. Men det är inget att oroa sig för skulle jag tro. Vad jag vet så ligger intels rekommenderade maxtemp på över 90 grader. googla så får du se.

90 grader innan den stänger av sig. Men det är inte bra i längden att köra så varmt.

Permalänk
Medlem

Jo jag vet att stockkylaren är helt värdelöst kombinerad med överklockad men jag ville testa iallafall, funkade ju hyffsat bra ända tills jag började lira Crysis 3 då blev det hett i burken :), Får väl helt enkelt köpa en bättre kylare då. Tack för infon!

MvH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacred:

Tjena alla Sweclockare!

Det är så att när jag spelar Crysis 3 på max inställningar så flyter det på bra men jag tycker jag får höga cpu temps, ligger runt 75-80 grader. Jämför man med CS:GO så ligger jag runt 56-60 grader. Så det jag undrar är om det kan skada cpun om jag lirar crysis 3 alllt för länge?. Grafikkortet liger runt 65-70 grader när jag lirar Crysis 3. För övrigt kör jag med stockkylare till CPUn.

Dator specs

CPU: i7 920 2,67(Överklockad till 3,6)

Grafikkort: ASUS GTX 780 DirectCU II OC

Moderkort: ASUS P6T Deluxe V2

Chassi: Antec 1200

MvH

Man ska inte klocka med stockkylare. Skaffa en billig towerkylare!

Visa signatur

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacred:

Jo jag vet att stockkylaren är helt värdelöst kombinerad med överklockad men jag ville testa iallafall, funkade ju hyffsat bra ända tills jag började lira Crysis 3 då blev det hett i burken :), Får väl helt enkelt köpa en bättre kylare då. Tack för infon!

MvH

hyper evo 212 är ju bra och billig har jag hört

Visa signatur

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwin:

hyper evo 212 är ju bra och billig har jag hört

Detta kan jag intyga!