Permalänk
Medlem

Polisen virus?

Tjena

Idag när jag var ute och sökte runt lite så fick jag polisen virus och det stod att jag skulle betala in pengar för att få bort det, det gick inte att stänga ner men i aktivitetshanteraren så gick det och sen kom det inte upp mer.
Borde jag vara orolig för att det kan fortfarande ligga kvar på datorn, och jag är inte erfaren av virus och hur dom fungerar.
Det konstiga var att det var på norska/svenska så det gick inte att läsa så jätte bra.

Permalänk
Hedersmedlem

Troligen är det borta, men ta hem MBAM och gör en sökning av burken för att se om detta hittar något.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Finns trådguide om viriset. Slutade ditt "surfande" bra annars?

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar, ska ta hem maleware bytes och skanna datorn och se om det hittar något

Permalänk
Medlem

gå in i felsäkert läge och leta upp suspekta filer under C:\Users\USERNAME\AppData\Local
Brukar finnas några skumma filer där

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Jag har nu skannat med Malwarebyte, Eset nod 32 antivirus 7 och microsoft safety scanner och ingen av dom 3 har hittat något, så det är lungt.