Tabbe! Tre skärmar till NVIDIA kort?

Permalänk
Medlem

Tabbe! Tre skärmar till NVIDIA kort?

Tjenare!

Har precis varit iväg och köpt 3st nya bildskärmar som jag tänkte köra med men får upp "This GPU supports up to 2 displays" när jag försöker aktivera alla tre skärmar i nvidas kontrollpanel.

Har bara ett singel Asus 480 GTX just nu.
Finns det någon möjlighet att få det att fungera med tre bildskärmar till detta kort eller behöver jag köpa två nya kort och köra SLI?
Går det köra med ett Matrox kort?

Länge sedan jag höll på med hårdvara på detta sättet så är lite av ämnet just nu..

Drog en snabb googling förut och fick upp "Monsterkort GeForce GTX 480 har stöd för DirectX 11, 3D vision (på tre skärmar!)," hos Inet.com.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Antingen köper du ett GTX Titan eller 2 st 780.
Alternativt ett 290x eller två 290 fungerar ju ocskå eller två 290 x

Eller så får du typ köpa en Matrox tripelhead to go

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

4 serien och 5 serien fungerar inte med tre skärmar om jag inte missminner mig.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

Antingen köper du ett GTX Titan eller 2 st 780.
Alternativt ett 290x eller två 290 fungerar ju ocskå eller två 290 x

Eller så får du typ köpa en Matrox tripelhead to go

Skrivet av Skjulet:

4 serien och 5 serien fungerar inte med tre skärmar om jag inte missminner mig.

Haha vill ha skiten till att fungera nu ju!

Det går inte köra ett kort separat utan SLI för att få dem att fungera?

Permalänk
Medlem

du kan nog sätta i ett extra kort för bara en skräm ja, men är inte säker på hur det fungerar eftersom att jag aldrig testat det själv. En fördel är om det är ett nvidia kort. borde funka med vilket som.

Visa signatur

not so fast

Permalänk

Skulle rekommendera det här kortet om du mest vill komma undan billigt och inte spelar så mycket/ grafiken inte spelar alltför stor roll.

Vill du satsa högre och har pengar känns 290, 290X, 780, och 780Ti som kort för dig. Men med 3 skärmar kommer man inte alltför högt här heller.
Multi-GPU-lösning är det enda som räcker om du vill "maxa" spelen.

Förresten var det här mitt 400:e inlägg

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Skulle rekommendera det här kortet om du mest vill komma undan billigt och inte spelar så mycket/ grafiken inte spelar alltför stor roll.

Vill du satsa högre och har pengar känns 290, 290X, 780, och 780Ti som kort för dig. Men med 3 skärmar kommer man inte alltför högt här heller.
Multi-GPU-lösning är det enda som räcker om du vill "maxa" spelen.

Förresten var det här mitt 400:e inlägg

Jag har det kortet köpte det nyligen

Funkar bra i nyare spel

Permalänk

Med mitt asus sabertooth z77 och i7 3770k så kan jag aktivera ''multi monitor något något'' i BIOS sen så stödjer mitt GTX 580 3 skärmar genom att drivan skärm via den inbyggda GPUn i processorn.

Om din CPU inte stödjer det så kan du ju köpa ett till GTX 480. Borde kunna hitta ett begagnat för 700kr eller så men frågan är om minnet kommer räcka för spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

Med mitt asus sabertooth z77 och i7 3770k så kan jag aktivera ''multi monitor något något'' i BIOS sen så stödjer mitt GTX 580 3 skärmar genom att drivan skärm via den inbyggda GPUn i processorn.

Om din CPU inte stödjer det så kan du ju köpa ett till GTX 480. Borde kunna hitta ett begagnat för 700kr eller så men frågan är om minnet kommer räcka för spel.

Okej! Jag kör med följande:

Gigabyte GA-Z87X-OC, Socket-1150
Intel Core i7-4771

Någon som har erfarenhet av detta?

Permalänk
Medlem

Ska du spela på 3 skärmar?
Annars kan du ju köra på ett slavkort.
Slavkort menas att du har ett andra kort te x ett sånt här http://www.inet.se/produkt/5405160/asus-geforce-en210-1024mb
som sköter en skärm, medans ditt 480 tar hand om två skärmar.

Körde själv såhär när jag hade 580 innan, och det funkade kalas.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Ska du spela på 3 skärmar?
Annars kan du ju köra på ett slavkort.
Slavkort menas att du har ett andra kort te x ett sånt här http://www.inet.se/produkt/5405160/asus-geforce-en210-1024mb
som sköter en skärm, medans ditt 480 tar hand om två skärmar.

Körde själv såhär när jag hade 580 innan, och det funkade kalas.

Spelandet har jag lagt åt sidan! Kör med de intrigerade grafikkortet i mitt z87x nu på en av skärmarna och det fungarar prima!