Behöver extrem hjälp med aktivitetshanteraren!

Permalänk
Medlem

Behöver extrem hjälp med aktivitetshanteraren!

Hallå där!

Jag har problem med min aktivitetshanterare, det är nämligen så att den irriterande nog håller på och hoppar upp och ner som om den hade spasm.
Jag har kollat malwares, antivirus osv men det fortsätter hålla på. Startat om datorn flertal gånger, kollat så mina drivrutiner är up to date.
Men ingenting har hjälpt överhuvudtaget, den håller fortfarande på och hoppar upp och ner så man kan få ett epilepsi anfall.

Tack i förhand för hjälp!

Mvh!

Permalänk
Medlem

Starta i felsäkert läge, slutar det är datorn med all säkerhet infekterad med nåt trams.

Permalänk
Medlem

Hittade lösningen till problemet, var något underligt glapp i WGA kabeln, vilket jag inte trodde var möjligt att aktiviteshandlaren skulle glitcha - då de är glapp i kabeln borde inte skärmen startat överhuvudtaget egentligen!

Men tacksam för svar iallafall, och för de som har samma problem - testa en annan wga kabel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Starta i felsäkert läge, slutar det är datorn med all säkerhet infekterad med nåt trams.

Nehepp nu började det igen, vad i helvete..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CypereZe:

Nehepp nu började det igen, vad i helvete..

Vad är en WGA kabel? Är det en VGA kabel så har den inte att göra med aktivitetshanteraren. Prova att koppla ur mus och tangentbord när det hoppar så kan du se om det är glapp i någon av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CypereZe:

Nehepp nu började det igen, vad i helvete..

Är det alltid så eller bara denna sessionen (sen du senast startade datorn)?

Pova följande, i angiven ordning:
1: starta om datorn
2: starta i felsäkert läge
3: återkom med resultat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Är det alltid så eller bara denna sessionen (sen du senast startade datorn)?

Pova följande, i angiven ordning:
1: starta om datorn
2: starta i felsäkert läge
3: återkom med resultat

Med tanke på att jag just omformaterade om hela datorn, och det började komma igen. Efter en stund.
Men ska testa felsäkert läge! Återkommer med svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CypereZe:

Med tanke på att jag just omformaterade om hela datorn, och det började komma igen. Efter en stund.
Men ska testa felsäkert läge! Återkommer med svar!

Grejen är att det fungerar bra i början, c:a 5 minuter efter omstart då hoppar den inte överhuvudtaget.
Men har märkt att den hoppar såfort någon animation händer, såsom om jag trycker på mitt tangentbordet, eller klickar in mig på någon sida osv.
Testade felsäkert läge, men man tycker att det inte borde vara något problem.

Det jag glömde att berätta var att det fungerade prima dagen innan med mitt andra moderkort och grafikkort, bytte grafikkort till Radeon R9 270x samt moderkort till 970A-G46/ 970S-G46 - innan hade jag Nvida Geforce GTX 250 ~ och mitt moderkort var då 870A-G54.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av CypereZe:

Grejen är att det fungerar bra i början, c:a 5 minuter efter omstart då hoppar den inte överhuvudtaget.
Men har märkt att den hoppar såfort någon animation händer, såsom om jag trycker på mitt tangentbordet, eller klickar in mig på någon sida osv.
Testade felsäkert läge, men man tycker att det inte borde vara något problem.

Det jag glömde att berätta var att det fungerade prima dagen innan med mitt andra moderkort och grafikkort, bytte grafikkort till Radeon R9 270x samt moderkort till 970A-G46/ 970S-G46 - innan hade jag Nvida Geforce GTX 250 ~ och mitt moderkort var då 870A-G54.

Du har alltså bytt moderkort utan att att ominstallera? Då har du nog felet där, du behöver ominstallera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du har alltså bytt moderkort utan att att ominstallera? Då har du nog felet där, du behöver ominstallera.

Jag hittade problemet roligt nog, det är väldigt konstig bugg iallafall.
Lekte runt med skärminställningar med HDMI kabeln, det visade sig att det inte gick "Spegla display" med andra ord att det gjorde så hela aktiviteshandlaren började twitcha och bugga loss. Så jag ändrade det till "utvidga bildskärmar" och då slutade det bugga direkt. Skumt hur det där fungerar, så satt och och omformaterade hela min dator enbart pga det.

Men det var iallafall lösningen, men tack för alla svar!
Denna tråd går att markera som "löst" tack vare extrem irritation och vilja banka skiten ur datorn men ibland är lösningar lättare än man tror.