Nvidia slår förväntningarna – PC-gaming ökar omsättningen

Permalänk
Medlem

PC-gaming for the win!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chrisrolex:

Trodde faktiskt inte att Nvidia skulle visa så stor vinst. Positivt överraskad!

Jag tvivlar på att AMD gör ett dåligt år. Tror definitivt tvärtom på ett rekordår(?)
Anledningen är Xbox One och PS4 som har bägge två grafikkretsar från just AMD och självklart kyrpteringsvalutorna.

Precis och jag tror att bundles med BF4 och all reklam dem fått genom det har gett en del också.

Skrivet av Flamso:

Vad har Audi med Nvidia att göra förutom att båda tar överpriser?

Jag tror att "H4nsson" tänkte på detta: http://nvidianews.nvidia.com/Releases/Audi-and-NVIDIA-Expand-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Audi kör med Nvidia i sina nya bilar

http://nvidianews.nvidia.com/Releases/Audi-and-NVIDIA-Expand-...

Undra om man kan överklocka bilen?

Överklockar du Audi´s motorer, får du nog ta cykeln i fortsättningen.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Överklockar du Audi´s motorer, får du nog ta cykeln i fortsättningen.

Jaså nu är du ute o cyklar, körde min audi s2 motor med över 800whp, är en ökning med 4x

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

Ingen som lagt märke till att att det är 2014 nu, och rapport listar Q4 2014 ??

Citat:

Nvidia väntar sig att den positiva trenden ska fortsätta även under det första kvartalet räkenskapsåret 2015, som pågår den 1 februari till 30 april 2014.

wait what?,, I'm confused.
räknar man verkligen så här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Ingen som lagt märke till att att det är 2014 nu, och rapport listar Q4 2014 ??

wait what?,, I'm confused.
räknar man verkligen så här?

Ett räkenskapsår (ett år för ekonom-slipsnissar) behöver inte följa den gamla hederliga gregorianska kalendern, som duger åt vanligt, hederligt folk som dig och mig. Jag misstänker att det är ett sätt för de att känna sig speciella.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

Jaså nu är du ute o cyklar, körde min audi s2 motor med över 800whp, är en ökning med 4x

Lätt att jag gör, kedjan glöder.;)
Nej det som väl gör att man fått lite Audi rädsla, är att man hör att så mångas motorer rasar.
Det är ju ett problem som Audi måste bättra på, eftersom att statistiken inte ljuger.
Däremot är det gött att höra, att du lyckades pressa upp den så pass.
Då lär den ju till och med ta Ferrari på bana till viss del, då dessa har lägre motoreffekt, fast det kanske är mer som ligger bakom, jag skall inte uttala mig för mycket, då jag inte har kännedom om detta.
Nåväl då får du sikta på att klå Koenigsegg härnäst.:P

ja jag menar Koenigsegg One

Dold text
Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det snålas som fan på sånt trots att IT-utrustning i Sverige är en relativt liten del av kostnaden för ett större företag. Skulle vara bättre att ha snabba datorer med SSD istället för mångårig gammalt skrot med Windows XP som är segt och krashar. Köp en snabb kvalitetsdator för 20-25 000:- till en person och ha den i tre år. Det är ungefär vad samma person kan kosta i en halv månad för företaget.

Håller helt med. Jobbar själv som IT-konsult och det är väldigt svårt emellanåt att övertyga tröga kunder om nyttan med nyare datorer med i7, SSD osv. Istället snålar de och vill ha de billigare modellerna som ofta går sönder och är sega som kola. Att användarna går miste om värdefull tid för att datorerna är sega, inte håller måttet eller säckar ihop är inget de vanligtvis tar med i ekvationen. När någon mot förmodan efter lite knorrande går med på lite bättre modeller så får man ofta höra "oj vilken makalös skillnad, varför uppgraderade vi inte tidigare?"

Det är även PC-branschens fel då de envisas med att sälja sämre bärbara med snigeldiskar och tar ut kraftiga överpriser för bärbara med SSD-diskar som om det vore en lyxvara. Rensa ut skiten i sortimentet istället och erbjud ordentliga bärbara och stationära så ska dom nog se att marginalerna ökar för dem.
De har vant kunderna vid att en dator ska kosta 2500-2900 Kr och båda kunden och försäljarna blir förlorare.

Permalänk
Skrivet av Omitron:

Håller helt med. Jobbar själv som IT-konsult och det är väldigt svårt emellanåt att övertyga tröga kunder om nyttan med nyare datorer med i7, SSD osv. Istället snålar de och vill ha de billigare modellerna som ofta går sönder och är sega som kola. Att användarna går miste om värdefull tid för att datorerna är sega, inte håller måttet eller säckar ihop är inget de vanligtvis tar med i ekvationen. När någon mot förmodan efter lite knorrande går med på lite bättre modeller så får man ofta höra "oj vilken makalös skillnad, varför uppgraderade vi inte tidigare?"

Det är även PC-branschens fel då de envisas med att sälja sämre bärbara med snigeldiskar och tar ut kraftiga överpriser för bärbara med SSD-diskar som om det vore en lyxvara. Rensa ut skiten i sortimentet istället och erbjud ordentliga bärbara och stationära så ska dom nog se att marginalerna ökar för dem.
De har vant kunderna vid att en dator ska kosta 2500-2900 Kr och båda kunden och försäljarna blir förlorare.

Du menar bärbara datorer när du nämner i7? Stationära räcker i3 och moderkort för runt 700kr (för simpla surf och spel datorer). Det många snålar på är nätagg och det blir inte för sällan en dyr läxa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Vad har Audi med Nvidia att göra förutom att båda tar överpriser?

Läste du inte hela artikeln?

Citat:

Biltillverkaren Audi valt att anamma Tegra för infotainment-system

Sedan är det inga överpriser på Audi enligt mig, Smakar det så kostar det helt enkelt

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Discokungen
Skrivet av H4nsson:

Läste du inte hela artikeln

Jag skummade! Ska bättra mig!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Jag skummade! Ska bättra mig!

Skumt

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Discokungen
Skrivet av H4nsson:

Haha, ja!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Håller helt med. Jobbar själv som IT-konsult och det är väldigt svårt emellanåt att övertyga tröga kunder om nyttan med nyare datorer med i7, SSD osv. Istället snålar de och vill ha de billigare modellerna som ofta går sönder och är sega som kola. Att användarna går miste om värdefull tid för att datorerna är sega, inte håller måttet eller säckar ihop är inget de vanligtvis tar med i ekvationen. När någon mot förmodan efter lite knorrande går med på lite bättre modeller så får man ofta höra "oj vilken makalös skillnad, varför uppgraderade vi inte tidigare?"

Det är även PC-branschens fel då de envisas med att sälja sämre bärbara med snigeldiskar och tar ut kraftiga överpriser för bärbara med SSD-diskar som om det vore en lyxvara. Rensa ut skiten i sortimentet istället och erbjud ordentliga bärbara och stationära så ska dom nog se att marginalerna ökar för dem.
De har vant kunderna vid att en dator ska kosta 2500-2900 Kr och båda kunden och försäljarna blir förlorare.

Beror ju dock på vad klienterna ska använda maskinerna till.
Om datorn endast ska hantera webbläsare, mail, ordbehandling och dylikt så räcker ju en billigare tvåkärnig i5 eller i3 tillsammans med en SSD gott och väl.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Ingen som lagt märke till att att det är 2014 nu, och rapport listar Q4 2014 ??

wait what?,, I'm confused.
räknar man verkligen så här?

När man summerar siffrorna för år 2013 (bokslut) är det redan år 2014. Därför namnges kvartalen som 2014-Q1, 2014-Q2 etc.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180898:

Precis och jag tror att bundles med BF4 och all reklam dem fått genom det har gett en del också.

Helt klart de med
AMd är definitivt inte ute ur leken än.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Beror ju dock på vad klienterna ska använda maskinerna till.
Om datorn endast ska hantera webbläsare, mail, ordbehandling och dylikt så räcker ju en billigare tvåkärnig i5 eller i3 tillsammans med en SSD gott och väl.

Inte så stor prisskillnad mellan en i5 och i7 numera och det är mer inställningen hos företag som omsätter hundratals miljoner men som ändå snålar med IT-budgeten som jag vänder mig emot. Man sitter och diskuterar en eller tvåtusen till per dator. Då är det är alltid kul att ställa frågan: "ni har ju bra underbyggda siffror i budgeten och då har ni ju givetvis även räknat på produktionsbortfallet i snitt per anställd under året med långsammare datorer, IT-problem och inköpta konsulttimmar föra att åtgärda problemen?"

"Öööh, ok vi tar en runda till med budgeten"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Du menar bärbara datorer när du nämner i7? Stationära räcker i3 och moderkort för runt 700kr (för simpla surf och spel datorer). Det många snålar på är nätagg och det blir inte för sällan en dyr läxa.

Skickades från m.sweclockers.com

Och jag antar att du frågat användarna vad de vill ha? Du vet, de som ska jobba med datorerna varje dag. Sätt en i7:a med SSD disk i händerna på dem och sen den dator du föreslår så ska vi se vilken de föredrar att arbeta på. Att inte tillfråga användarna (de som drar in pengar till företaget) vad de vill ha för att bäst och snabbast utföra sina arbetsuppgifter är så 90-talet.

Hört talas om BYOD (Bring Your Own Device)? Just det, användarna tar med sin egen utrustning att jobba på, plattor, bärbara, telefoner osv om de känner att den utrustning de får från företaget är sämre en deras privata. Att försöka stoppa dem är dödfött år 2014 då få IT-avdelningar numera tillåts bygga teknikborgar och säga nej till allt.

Det är affärsnyttan som gäller nu och användarna löser sina problem på det ena eller det andra sättet och då föredrar ett sunt företag givetvis att tillhandahålla så pass bra utrustning att användarna vill använda den istället för att ta med sin egen.

Vårt företag jobbar varje dag med kunder som vill bort från företagens urmodiga teknikstyrning och hitta alternativa lösningar och då är vi mer än glada att ge dem det i form av molnlösningar eller annat som tillåter dem att gå förbi byråkratin och hindren på deras företag. Tro mig, det är många frustrerade projektledare som är öppna för alternativa lösningar när deras IT-avdelningar säger nej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Omitron:

Inte så stor prisskillnad mellan en i5 och i7 numera och det är mer inställningen hos företag som omsätter hundratals miljoner men som ändå snålar med IT-budgeten som jag vänder mig emot. Man sitter och diskuterar en eller tvåtusen till per dator. Då är det är alltid kul att ställa frågan: "ni har ju bra underbyggda siffror i budgeten och då har ni ju givetvis även räknat på produktionsbortfallet i snitt per anställd under året med långsammare datorer, IT-problem och inköpta konsulttimmar föra att åtgärda problemen?"

"Öööh, ok vi tar en runda till med budgeten"

Men om du bara sitter på ett kontor med 400 anställda så behöver du inte kraften från en i5, så en i3 räcker gott och väl, då blir 2000kr per dator mindre kostnad på 800.000kr mindre och det tycker alla företag är bra då deras jobb ändå inte kommer att bli långsammare. De skulle även kunna spara ännu mer på att välja Celeron utan att det skulle påverka deras arbetsuppgifter

Permalänk
Skrivet av Omitron:

Och jag antar att du frågat användarna vad de vill ha? Du vet, de som ska jobba med datorerna varje dag. Sätt en i7:a med SSD disk i händerna på dem och sen den dator du föreslår så ska vi se vilken de föredrar att arbeta på. Att inte tillfråga användarna (de som drar in pengar till företaget) vad de vill ha för att bäst och snabbast utföra sina arbetsuppgifter är så 90-talet.

Hört talas om BYOD (Bring Your Own Device)? Just det, användarna tar med sin egen utrustning att jobba på, plattor, bärbara, telefoner osv om de känner att den utrustning de får från företaget är sämre en deras privata. Att försöka stoppa dem är dödfött år 2014 då få IT-avdelningar numera tillåts bygga teknikborgar och säga nej till allt.

Det är affärsnyttan som gäller nu och användarna löser sina problem på det ena eller det andra sättet och då föredrar ett sunt företag givetvis att tillhandahålla så pass bra utrustning att användarna vill använda den istället för att ta med sin egen.

Vårt företag jobbar varje dag med kunder som vill bort från företagens urmodiga teknikstyrning och hitta alternativa lösningar och då är vi mer än glada att ge dem det i form av molnlösningar eller annat som tillåter dem att gå förbi byråkratin och hindren på deras företag. Tro mig, det är många frustrerade projektledare som är öppna för alternativa lösningar när deras IT-avdelningar säger nej.

En I7 gör inte datorn magiskt snabb emot en i5 så är skillnaden endast HT (på stationär dator). På bärbara är typ I7 som i5 i stationära datorn (om jag inte missminner mig), extremt förvirrande i alla fall.

Om jag inte fattar dig helt fel (för jag fattar inte riktigt vad du pratar om, rörig svenska för min del). dels för jag vet inte om du pratar om bärbar eller stationär dator. I alla fall ska du inte video/bild redigera är I7 oftast overkill. Alltså du bidrar till att slösa pengar i onödan i antingen för du är okunnig eller snöat in på att I7 är bättre än I5 that's it.

SSD håller jag med om att det alltid är bättre än HDD (om man inte ska köra server då). I övrigt så kan du hjälpa företaget att spara in på att köpa en i5 med ssd i stället och allt kommer inte bli segare för det.

Snarare tvärt om. Om man inte har specialprogram som verkligen klarar HT.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MhoKaY:

Men om du bara sitter på ett kontor med 400 anställda så behöver du inte kraften från en i5, så en i3 räcker gott och väl, då blir 2000kr per dator mindre kostnad på 800.000kr mindre och det tycker alla företag är bra då deras jobb ändå inte kommer att bli långsammare. De skulle även kunna spara ännu mer på att välja Celeron utan att det skulle påverka deras arbetsuppgifter

Få företag byter ut 400 datorer samtidigt så ditt exempel är inte hämtat från verkligheten. Återigen, fråga användaren vad denne tycker för du har inte en aning om användarens behov, vilka programvaror han/hon jobbar med eller vilka uppgifter denne arbetar med om du inte lyssnar. Att inte lyssna på användaren är 90-tals tänkande och en av de största anledningarna till att företag i allt större utsträckning gör sig av med traditionella IT-avdelningar ("vi vet vad du ska ha så håll tyst").

De allra flesta användarna får mer gjort med en snabbare dator än en långsammare, det säger sig självt. Hur stor tidsbesparing på ett år tror du det är mellan en i7:a med SSD disk jämfört med din celeron med snigeldisk? Om du inte tror att det är någon större besparing så ser jag fram emot dina framräknade siffror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

En I7 gör inte datorn magiskt snabb emot en i5 så är skillnaden endast HT (på stationär dator). På bärbara är typ I7 som i5 i stationära datorn (om jag inte missminner mig), extremt förvirrande i alla fall.

Om jag inte fattar dig helt fel (för jag fattar inte riktigt vad du pratar om, rörig svenska för min del). dels för jag vet inte om du pratar om bärbar eller stationär dator. I alla fall ska du inte video/bild redigera är I7 oftast overkill. Alltså du bidrar till att slösa pengar i onödan i antingen för du är okunnig eller snöat in på att I7 är bättre än I5 that's it.

SSD håller jag med om att det alltid är bättre än HDD (om man inte ska köra server då). I övrigt så kan du hjälpa företaget att spara in på att köpa en i5 med ssd i stället och allt kommer inte bli segare för det.

Snarare tvärt om. Om man inte har specialprogram som verkligen klarar HT.

Ditt påstående att jag är okunnig med 20 år i IT-branschen som IT-konsult visar nog mer att dina argument sinar än att jag är okunnig. Håll dig till ämnet tack!

Skillnaden mellan en I7:a och en I5:a är självklart inte så stor i bärbara datorer men det skrev jag inte heller utan jag pratar om kombinationen mellan att välja en slö I3:a och HDD som många företag envisas med att snåla med jämfört med en I7:a och SSD. Hur lång livslängd tror du en i3/i5:a med HDD i en billig skräpdator har jämfört med en lite mer påkostad dator med i7:a och SSD? Tror du inte att det är skillnad mellan billigare laptops och dyrare i kvalitet så visar det att du inte är insatt i skillnaden mellan jobbdator och lekdator. För en liten summa till får företaget en dator som lätt klarar 3-4 år istället för en billig dator med i3:a och HDD som inte ens räcker i 2 år utan att driva användaren till vansinne. Dessutom är de lite dyrare modellerna byggda med bättre komponenter, material osv.

Ditt resonemang är egentligen irrelevant med då trenden de senaste åren går mot BYOD då användaren använder sin egen utrustning om företagets utrustning inte håller måttet och hur ekonomiskt blir det då för företaget om det står inköpta datorer som inte ens används?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Omitron:

Ditt påstående att jag är okunnig med 20 år i IT-branschen som IT-konsult visar nog mer att dina argument sinar än att jag är okunnig. Håll dig till ämnet tack!

Skillnaden mellan en I7:a och en I5:a är självklart inte så stor i bärbara datorer men det skrev jag inte heller utan jag pratar om kombinationen mellan att välja en slö I3:a och HDD som många företag envisas med att snåla med jämfört med en I7:a och SSD. Hur lång livslängd tror du en i3/i5:a med HDD i en billig skräpdator har jämfört med en lite mer påkostad dator med i7:a och SSD? Tror du inte att det är skillnad mellan billigare laptops och dyrare i kvalitet så visar det att du inte är insatt i skillnaden mellan jobbdator och lekdator. För en liten summa till får företaget en dator som lätt klarar 3-4 år istället för en billig dator med i3:a och HDD som inte ens räcker i 2 år utan att driva användaren till vansinne. Dessutom är de lite dyrare modellerna byggda med bättre komponenter, material osv.

Ditt resonemang är egentligen irrelevant med då trenden de senaste åren går mot BYOD då användaren använder sin egen utrustning om företagets utrustning inte håller måttet och hur ekonomiskt blir det då för företaget om det står inköpta datorer som inte ens används?

Jag tvivlar starkt på det...och att vara konsult betyder ingenting, det är bara en helt betydelselös titel som även de anställda på Manpower har

Permalänk
Skrivet av Omitron:

Ditt påstående att jag är okunnig med 20 år i IT-branschen som IT-konsult visar nog mer att dina argument sinar än att jag är okunnig. Håll dig till ämnet tack!

Skillnaden mellan en I7:a och en I5:a är självklart inte så stor i bärbara datorer men det skrev jag inte heller utan jag pratar om kombinationen mellan att välja en slö I3:a och HDD som många företag envisas med att snåla med jämfört med en I7:a och SSD. Hur lång livslängd tror du en i3/i5:a med HDD i en billig skräpdator har jämfört med en lite mer påkostad dator med i7:a och SSD? Tror du inte att det är skillnad mellan billigare laptops och dyrare i kvalitet så visar det att du inte är insatt i skillnaden mellan jobbdator och lekdator. För en liten summa till får företaget en dator som lätt klarar 3-4 år istället för en billig dator med i3:a och HDD som inte ens räcker i 2 år utan att driva användaren till vansinne. Dessutom är de lite dyrare modellerna byggda med bättre komponenter, material osv.

Ditt resonemang är egentligen irrelevant med då trenden de senaste åren går mot BYOD då användaren använder sin egen utrustning om företagets utrustning inte håller måttet och hur ekonomiskt blir det då för företaget om det står inköpta datorer som inte ens används?

Stop ett tag. sa aldrig att SSD var dåligt. i5 blir inte slöare än än i7 efter 3-4 år. Vad i sjutton är det du egentligen menar? När skulle inte en modern i3/i5 vara dålig? Jag menar för vanligt kontoarbete är det ingen skillnad på på i3/5/7 eller vad för special programvara dina klienter sitter på menar du?

Inte så att ssd kommer på köpet med en i7.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MhoKaY:

Jag tvivlar starkt på det...och att vara konsult betyder ingenting, det är bara en helt betydelselös titel som även de anställda på Manpower har

Och att sitta på ett internetforum och häva ur sig trams är en bättre merit?

Du får tro vad du vill, du har inte den blekaste aning överhuvudtaget vad jag jobbar med eller hur jag jobbar. Med ditt infantila inlägg så betraktar jag dig som ett troll och kommer därmed inte att svara på fler inlägg från dig. Ha en trevlig dag i din bubbla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Stop ett tag. sa aldrig att SSD var dåligt. i5 blir inte slöare än än i7 efter 3-4 år. Vad i sjutton är det du egentligen menar? När skulle inte en modern i3/i5 vara dålig? Jag menar för vanligt kontoarbete är det ingen skillnad på på i3/5/7 eller vad för special programvara dina klienter sitter på menar du?

Inte så att ssd kommer på köpet med en i7.

Det du menar med traditionellt kontorsarbete är det egentligen bara de högre cheferna som ägnar sig åt, typ mail och word och det är därför de enklare datorerna ofast benämns "lämplig för koncernarbete" i säljarnas beskrivning. Många andra vanliga andra användare använder sina datorer till att hantera olika programvaror, köra registerkörningar och annat som kräver lite mer än en snålt tilltagen dator. Ta en laptop med en i3:a och en vanlig HDD och öppna 10-15 flikar i Chrome så ser du vad jag menar.

Permalänk
Skrivet av Omitron:

Det du menar med traditionellt kontorsarbete är det egentligen bara de högre cheferna som ägnar sig åt, typ mail och word och det är därför de enklare datorerna ofast benämns "lämplig för koncernarbete" i säljarnas beskrivning. Många andra vanliga andra användare använder sina datorer till att hantera olika programvaror, köra registerkörningar och annat som kräver lite mer än en snålt tilltagen dator. Ta en laptop med en i3:a och en vanlig HDD och öppna 10-15 flikar i Chrome så ser du vad jag menar.

Jo, men lapptop är inte samma som sationär. Cpu:n är olika uppbyggd en i3/i5 är 2 kärnig med HT på bärbar och på stationär är i3 tvåkärnig med HT.

i5/i7 är samma cpu, enda skillnaden är HT (som ger som max 30% mer prestanda) på stationär dator, om programmen stödjer HT annars runt 5%/10% prestandabost (i bästa scenario, annars knappt ingen alls i dom flesta tillfällen). I7 på bärbar är 4 kärnig (kommer inte ihåg om den har Ht också).

Däremot är SSD ett bra köp så klart

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Strålande nyheter! Känner mig som en stolt PC härskarras användare

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]