Permalänk
Medlem

Byta Grafikkort i Laptop?

Hej
jag har en Asus K55V, den läger av helt plötsligt utan någon anledning, kan det vara Grafikkortet som inte pallar mer och om ni tro att det är det, Byter man grafikkort i Laptop's eller blir det att jag får köpa en ny.

Tacksam för svar
//Hamott

Permalänk
Skrivet av HamOtt:

Hej
jag har en Asus K55V, den läger av helt plötsligt utan någon anledning, kan det vara Grafikkortet som inte pallar mer och om ni tro att det är det, Byter man grafikkort i Laptop's eller blir det att jag får köpa en ny.

Tacksam för svar
//Hamott

finns inte många du kan byta i när de gäller bärbara , kanske kan lösas med att öppna byta kylpasta och ta bort lite damm ifall du har tur annars är de nog en ny som behövs inskaffas tyvärr om du inte har garanti kvar

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanssonGBG:

finns inte många du kan byta i när de gäller bärbara , kanske kan lösas med att öppna byta kylpasta och ta bort lite damm ifall du har tur annars är de nog en ny som behövs inskaffas tyvärr om du inte har garanti kvar

Jo har Garantin kvar,

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HamOtt:

Hej
jag har en Asus K55V, den läger av helt plötsligt utan någon anledning, kan det vara Grafikkortet som inte pallar mer och om ni tro att det är det, Byter man grafikkort i Laptop's eller blir det att jag får köpa en ny.

Tacksam för svar
//Hamott

Den kanske blir för varm och då beroende på damm i och runt fläkten?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av HamOtt:

Jo har Garantin kvar,

men då kan du ju lämna in den

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanssonGBG:

men då kan du ju lämna in den

Kan man verkligen lämna in den för ett sådant fel ??

Permalänk
Skrivet av HamOtt:

Kan man verkligen lämna in den för ett sådant fel ??

Det vill jag verkligen påstå. folk lämnar in datorer för mycket mindre fel än så, och då din dator faktiskt verkar ha ett riktigt fel så ser iaf jag ingen anledning til latt inte lämna in den.

Jag jobbade på elgigantens support ett tag.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluestreakfus:

Det vill jag verkligen påstå. folk lämnar in datorer för mycket mindre fel än så, och då din dator faktiskt verkar ha ett riktigt fel så ser iaf jag ingen anledning til latt inte lämna in den.

Jag jobbade på elgigantens support ett tag.

Ok ska se vad dom säger (inet)