Permalänk
Medlem

sli 680 fundering

Hej

Jag undrar om vad som måste vara likt mellan grafikkorten när det gäller specifikationer, när dom ska vara i sli läge. Hur känsligt är det igentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madwico:

Hej

Jag undrar om vad som måste vara likt mellan grafikkorten när det gäller specifikationer, när dom ska vara i sli läge. Hur känsligt är det igentligen.

Det mesta är bara att stoppa i sålänge det är samma gpu och lika många kärnor, så som du menar 680+680 men ej 680+670 resten kommer att fungera, minnesmängden bestämmer kort som har minst och även hastigheten.

Kylare med radial fläktar sitter underst och axial över för bästa kylförmåga:)

Ibland strular det men då kan man använda sig av sli-hack.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

okej tack har ett asus 680 4gb o skaffat ett zodiac 680 4gb. Blev som lite nervös att jag gjort ett fel köp

Permalänk
Medlem

Satt in korten nu och bryggan, men jag får inte upp att jag kan enabla sli i kontrollpanelen. Båda korten har ström det har jag kollat och moderkortet är ett 990fx Sabretooth, så det ska ju klara sli.

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätaggregat?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

750w ej modulärt

Permalänk
Hedersmedlem

Testat att ominstallera drivisarna eller lägga in nyare?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madwico:

750w ej modulärt

Jag skulle vilja veta modellen

Är det ett agg från tex Corsair med 80+ cert?

Eller är det ett no-name agg?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

seventeam 80 bronze agg. la om drivrutiner utan resultat.

När jag kollar i enhetshanteraren så ser jag båda korten och det står även att det inte är någon for av problem. Så va fasen kan det vara igentligen?

Permalänk
Medlem

du måste slå på Sli i nvidias kontroll panel.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

jo jag vet men det finns inte där, har letat hur mycket som helst. Visst är det på 3 fliken i 3d inställningar?
där finns det surround config som jag inte kan trycka på och physx- intällningar som inte har något med enable sli.

ser även bild på grafikkort 1 och 2 båda är 680 s

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in ström till bägge kort? har ditt nättagg 4x 6-pins kontakter?

Permalänk
Medlem

ström sitter i ja. vet inte riktigt hur du menar men som jag har nu är att det är 2 st kontakter som går till varje kort och det är 6 anslutnings hål till varje anslutning på grafikkortet.

värdelös förklaring jag vet.

Att man ska kryssa i sli, kommer det bara fram i kontrollpanelen när allt är som det ska?

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på att Sweclockers är ett forum och inte en chatt eller sms. Använd Redigera istället för att skriva flera egna inlägg direkt efter varandra. Tack på förhand för din medverkan till ett mer lättläst och överskådligt forum.

På samma sätt finns Citera flera när man svarar på flera inlägg samtidigt.

*Ett flertal inlägg sammanfogade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madwico:

ström sitter i ja. vet inte riktigt hur du menar men som jag har nu är att det är 2 st kontakter som går till varje kort och det är 6 anslutnings hål till varje anslutning på grafikkortet.

värdelös förklaring jag vet.

Att man ska kryssa i sli, kommer det bara fram i kontrollpanelen när allt är som det ska?

Har haft samma problem som dig. Visade sig vara PCI-E relaterat.
Kolla upp vilka PCI-E portar som skall användas. Bara för du har 5st PCI-E på
moderkortet kan det vara x16/x4/x4/x8/x4 t.ex. Då måste du sätta korten i den
som är x16 och den som är x8. 680 kortet identifieras i en x4 plats men kommer inte
gå att starta i SLI.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Har haft samma problem som dig. Visade sig vara PCI-E relaterat.
Kolla upp vilka PCI-E portar som skall användas. Bara för du har 5st PCI-E på
moderkortet kan det vara x16/x4/x4/x8/x4 t.ex. Då måste du sätta korten i den
som är x16 och den som är x8. 680 kortet identifieras i en x4 plats men kommer inte
gå att starta i SLI.

jag hade korten fel i början men nu ska dom sitta rätt. Kollade upp det på asus sida