Problem med lagg i WoW

Permalänk
Medlem

Problem med lagg i WoW

Hej, till och börja med dator spec;

Prosessor: Intel Core I5 4670K
Moderbord: Z87-G45 Gaming (MSI)
Grafikkort: Geforce GTX 760
Ram: 16GB
Hårddisk 128gb samsung SSD

Så det jag har gjort är följande:
Bytt internet leverantör från bredbandsbolaget till ComHem, 100/10 på hos båda.
Bytt från någon tråkig D-link till comhems egna router.
Uppdaterat alla drivers till allt.
plockat ut var ram minne för sig för att utesluta om något minne var dåligt.
gjort rent alla fläktar.
formaterat hårddisken.
provat installera på min externa hårddisk.
Rensat WTF mappen samt Addons mappen

Det känns verkligen som att jag har provat allt för att lösa detta hemska problem.

Så problemet är följande:

Det spelar ingen roll vad jag gör i spelet, raidar, springer runt, idlar, vad som helst egentligen så får jag dessa "stutters".
Det är som att spelet fungerar felfritt för mig men jag laggar ändå. Jag har till exempel addonet Quartz, jag kastar helt som vanligt när själva lagget börjar, när lagget slutar ser jag bara att min castbar är helt röd (det blir den när man har sjukt hög ms). Ligger på dryga 35-50 ms world.

Om det finns någon där ute som kan hjälpa mig eller har haft samma problem, snälla snälla snälla hjALP MIG

//Rallleeee

Permalänk
Medlem

hur ofta händer det?
Jag har haft ett liknande problem med bredbandsbolaget, dock va det relaterat till DHCP och hände i samband med lånet av ip nästan exakt en gång i timmen.

Permalänk

Testa köra denna och se om det blir bättre eller sämre, en kompis till mig hade samma problem och det vart bättre efter denna fix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xedoz1:

hur ofta händer det?
Jag har haft ett liknande problem med bredbandsbolaget, dock va det relaterat till DHCP och hände i samband med lånet av ip nästan exakt en gång i timmen.

Det är olika, men säg en gång var 5e minut ish

Permalänk
Medlem

Trådlöst / kabel?
testat olika kablar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xedoz1:

Trådlöst / kabel?
testat olika kablar?

Kabel, har testar olika kablar!

Permalänk
Medlem

oki men finns problemet utan addons?

Visa signatur

CPU: AMD 1900X | Mobo: Asus Rog Zenith Extreme | RAM: G.Skill Trident Z RGB 4x8GB | GPU: Asus strix 3090 | Customloop| SSD: Samsung 960 Pro 512gb | PSU: EVGA Supernova G2 1000W | Chassi: Evga DG-87 | Asus Tuf VG27AQ + 1x Benq GL2460|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallleee:

som sagt läs tråden, och som svar på din fråga, jaaaaaaa

Det står faktiskt inte i din post om du har provat spelet "rent" utan addons mm. Bara att du har rensat.

Och, vad har du för grafikinställningar i spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallleee:

som sagt läs tråden, och som svar på din fråga, jaaaaaaa

Tror inte riktigt att du förstår det här med forum. Vi MÅSTE inte hjälpa dig, så lite vänlig ton och mer detaljerade svar gör att du kommer gå mycket längre.

Hur som. 30-35 ms world eller home är inte dåligt, men jag förstår att det inte riktigt är problemet.

Problemet börjar helt random, altså inga specifika ställen eller vid tex större strider?
Har du testat att sänka grafiken till ett minimum? Är alltid bra att börja med att utesluta andra problemkällor.

Kastar du någonsin din spell helt eller slutar den att kasta vid någon speciell tidpunkt?

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Inaktiv

i min erfarenhet har detta ofta hänt pga addons och uppkoppling. är det addons så är det ju bara att stänga av alla och sedan testa sig fram till vilken det kan vara. är det uppkoppling så brukar jag koppla in direkt i data uttaget o testa ifall det hjälper, om det inte hjälper så är det ofta deras server som knasar, dock inte speciellt vanligt om du inte spelar på privat server..
funkar inget utav detta så har jag verkligen ingen aning om vad din dator fått för sig.

Permalänk
Medlem

Kör 1920x1080 med high på i princip allt, men det ska jag absolut prova imorgon, tack!

Problemet är inte det absolut enklaste att förklara med jag ska ge det ett försök;

Säg att jag e på någon boss, sen fastnar spelet helt plötsligt, alla slutar röra sig, casta etc.., jag kan fortfarande röra mig och trycka på mina knappar etc, men får en tråkigt fet delay så man kan säga att det "fryser". Vet dock inte om min spell slutar kastas eftersom det "fryser". Jag vet att det låter otroligt märkligt, men detta är nog det bästa sätter jag kan beskriva det på.

//Rallleee

Edit: Prövade grafiken direkt, hjälpte tyvärr inget

Permalänk
Legendarisk
Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§ 3.2 Trådar ska placeras i den forumdel som bäst passar det behandlade ämnet.
§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning).

Forumregler

* Trådar sammanfogade och flyttade *

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Har nu provat allt som alla har skrivit, ingenting har hjälpt tyvärr. Finns det fortfarande någon där ute som sitter och håller på något, snälla hjälp

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på att diskproblem då jag får samma sak om jag kör från min sega externa disk.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Fast jag kör från min SSD, har också provat från min externa, så det verkar jätte knepigt

Permalänk
Medlem

För att utesluta att de är fel på datorn, kan du inte bära hem den till en polare o testa några minuter ifall de funkar där?
I värsta fall testa med ett 3g/4g nät från mobilen, inga garantier att de fungerar speciellt bra dock.
Funkar det där så är det nätet och då kan/ska comhem hjälpa dig med det.