BSOD "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" - Windows 7

Permalänk
Medlem

BSOD "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" - Windows 7

Yo.

Så idag fick jag för andra gången en konstig BSOD, som uppstog direkt efter en match av League of Legends. Detta har inte hänt annars och har inte haft några konstigheter med datorn innan.

Ingenting är överklockat förutom grafikkortet vilket var fabriksklockat om jag minns rätt.

Här kommer en bild på vad som stog när det uppstog.

Är inte så värst erfaren med dessa grejer själv tyvärr, jag har alla drivrutiner uppdaterade, alla Windows-uppdateringar osv. så den är helt up-to-date.

Någon som har en förklaring på detta? För detta börjar gå mig på nerverna.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem

Om jag går till google.se och skriver IRQ så förslår sidan irql_not_less_or_equal windows 7. I söket dyker denna länken upp: http://www.reviversoft.com/blog/2012/09/irql-not-less-or-equa...

Läs där och återkom när du har en konkret fråga som man inte kan hitta svaret på genom att skriva tre bokstäver i google.

Permalänk
Medlem

Jaha du får också 0x000000D1.
Ja den brukar jag oftast få i två sammanhang.

1: När jag är ute på YouTube.
2: När jag inte ger processorn det volt-antal den vill ha.

Min processor vill ha 1.328 volt, annars är den inte med i vår gemensamma lek.
Mitt moderkort däremot, envisas med att bara ge 1.220 volt, såvida jag inte sköter skiten manuellt, med programvara som i mitt fall är, AI Suite II 1.02.12

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Jag har fått DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL på båda mina datorer och då var det i alla fall Hamachi som var boven. Så ifall du har hamachi kan jag rekommendera att avinstallera det.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650