Permalänk

Två olika grafikkort

Tänkte installera en till monitor (Syncmaster 570B TFT) som är VGA (tror jag)
Tyvärr så har jag ett nytt grafikkort gtx 770 som ej har den displayporten. Men som tur har jag i min gamla dator ett annat grafik kort som har vga port! som heter geforce p280. Går det att installera grafikkortet för att bara ha den till skärm? är det säkert? Dator specs: http://www.inet.se/kundvagn/visa/6493805/2014-02-16 har en acer 1080p som main skärm :)!
EDIT: Skärmen heter S232HL SNID:05151755942

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Medlem

DVI till VGA adapter

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

DVI till VGA adapter

Jag har en hane sladd kommer det funka?

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piloticus:

Jag har en hane sladd kommer det funka?

Borde väl funka om du köper en DVI till VGA adapter och kopplar in din VGA kabel som finns till skärmen till adaptern

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Borde väl funka om du köper en DVI till VGA adapter och kopplar in din VGA kabel som finns till skärmen till adaptern

är discatonce.se trovärdig?

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Skrivet av Piloticus:

är discatonce.se trovärdig?

Eller så köper du bara en DVI kabel? Eftersom du har ett bamsegrafikkort så ska du inte ha någon skitadapter.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GreenSoap:

Eller så köper du bara en DVI kabel? Eftersom du har ett bamsegrafikkort så ska du inte ha någon skitadapter.

Fast om skärmen bara har VGA så har man ganska exakt noll nytta av en DVI-kabel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Eller så köper du bara en DVI kabel? Eftersom du har ett bamsegrafikkort så ska du inte ha någon skitadapter.

Skärmen tar bara VGA :/

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piloticus:

Skärmen tar bara VGA :/

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/vga/...

alternativt.

http://www.clasohlson.com/se/Adapterkabel-DVI-I-till-VGA/Pr38...

vilken du än tar av dom så löser de dina problem

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Finns det nån med hdmi? till ps3 :)?

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Skrivet av Piloticus:

Skärmen tar bara VGA :/

Då är skärmen väldigt gammal. Min Samsung skärm från 2003 tar DVI. Du kanske borde byta?

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Då är skärmen väldigt gammal. Min Samsung skärm från 2003 tar DVI. Du kanske borde byta?

Alla mina pengar gick till datorn.

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Skrivet av Piloticus:

Alla mina pengar gick till datorn.

Ser verkligen ut som den har DVI..

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Ja monitorern har en DVI och en VGA. Men ska man inte installera den i grafikkortet?

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Monitoren har en hona men kommer det att fungera att instalerra syncmastern i Acern och inte i grafikkortet?

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Medlem

Først husk på han har 2 skærme og det er hans gamle Samsung Syncmaster der ikke har DVI.

Også for og hjælpe manden lidt, nej du kan ikke få en passiv hdmi til vga da hdmi ikke har noget VGA signal over sig det har DVI dog, du kan dog købe en som aktivt konventere fra HDMI til VGA (Sådan noget som denne http://www.conversionstechnology.com/v/vspfiles/assets/images... ) de koster dog en del mere end de passive gør.

Men med de adaptere som der er linket i post 9 ville du kunne sætte din gamle skærm til det kort du har i computeren uden og sætte det andet kort i computeren også.

Visa signatur

Min Dator
Skærm: Philips 49PUS6401/12 Android UHD TV
Arbejder på Dansk Dell Pro Support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piloticus:

Monitoren har en hona men kommer det att fungera att instalerra syncmastern i Acern och inte i grafikkortet?

Anslut en DVI till VGA adapter (som länkats ovan) i denna utgång på grafikkortet, och sedan din VGA-kabel från adaptern till monitorn.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piloticus:

är discatonce.se trovärdig?

Ja discatonce är en riktigt bra sida.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av era909:

Anslut en DVI till VGA adapter (som länkats ovan) i denna utgång på grafikkortet, och sedan din VGA-kabel från adaptern till monitorn.

http://i.imgur.com/BF0sHdL.png

Jag har en adapter men det är en hane... går det på nått konstigt sätt att länka den med hanen? eller måste jag köpa en till adapter?

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Skrivet av Mushishi:

Først husk på han har 2 skærme og det er hans gamle Samsung Syncmaster der ikke har DVI.

Også for og hjælpe manden lidt, nej du kan ikke få en passiv hdmi til vga da hdmi ikke har noget VGA signal over sig det har DVI dog, du kan dog købe en som aktivt konventere fra HDMI til VGA (Sådan noget som denne http://www.conversionstechnology.com/v/vspfiles/assets/images... ) de koster dog en del mere end de passive gør.

Men med de adaptere som der er linket i post 9 ville du kunne sætte din gamle skærm til det kort du har i computeren uden og sætte det andet kort i computeren også.

Om jag har förstått rätt så kan jag installera mitt andra grafikkort geforce r280 utan problem? är inte så bra med danska :S..

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piloticus:

Jag har en adapter men det är en hane... går det på nått konstigt sätt att länka den med hanen? eller måste jag köpa en till adapter?

Är det en VGA till DVI-adapter? Alltså, en som skall kopplas till VGA-utgång på grafikkortet och som du sedan ansluter en DVI-kabel till? I så fall lär det inte gå, du behöver en adapter med DVI hane som kopplas till grafikkortet och VGA hona på andra sidan som du kopplar din VGA-kabel till.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

grafikkortet - hdmi/dvi sladd - Acer
grafikkortet - (dvi-vga adapter) - vga sladd - samsungskärm

Edit: du brode fått med en dvi-vga adapter med grafikkortet?

Visa signatur

[PC] I7 3770K @ 4.6GHz| Asus R9 290 DirectCU II| Asus P8Z77-V Pro| Corsair Vengeance 2x8GB CL9| Corsair 750D| Fractal Design Tesla 650W| Samsung 840 Basic 250GB| Seagate Barracuda 1TB| Customloop| Creative Soundblaster Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zackord:

grafikkortet - hdmi/dvi sladd - Acer
grafikkortet - (dvi-vga adapter) - vga sladd - samsungskärm

Edit: du brode fått med en dvi-vga adapter med grafikkortet?

Precis, det borde ha följt med en till grafikkortet.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av Zackord:

grafikkortet - hdmi/dvi sladd - Acer
grafikkortet - (dvi-vga adapter) - vga sladd - samsungskärm

Edit: du brode fått med en dvi-vga adapter med grafikkortet?

Shit! det följde med en i lådan hahah :D!

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Skrivet av Zackord:

grafikkortet - hdmi/dvi sladd - Acer
grafikkortet - (dvi-vga adapter) - vga sladd - samsungskärm

Edit: du brode fått med en dvi-vga adapter med grafikkortet?

Jag ser skärmen nu men min dator blev helt plötslig seg och dålig.. Varje gång jag trycker på windows knappen så blrjar det lagga och tillslut inte fungera så jag måste avsluta proccesen.. Går det att fixa? Det blev så när jag installerade skärmen, har aldrig hänt förut
EDIT: går det att ha en skärm till spel som CS:go och en som spotify för att byta låtar utan att den tabbar ut ur spelet, finns det nått program :D?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Skrivet av Piloticus:

Monitoren har en hona men kommer det att fungera att instalerra syncmastern i Acern och inte i grafikkortet?

Jag vet inte riktigt vad det är du frågar här.. Så här är det; Köp en vanlig DVI kabel. Kommer funka fin fint. Jag har likadan DVI utgång på min skärm: ''BenQ V2220''

EDIT: Såg nu att du ville använda en gammal skärm också. Där får du köpa en DVI till VGA adapter.

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Jag vet inte riktigt vad det är du frågar här.. Så här är det; Köp en vanlig DVI kabel. Kommer funka fin fint. Jag har likadan DVI utgång på min skärm: ''BenQ V2220''

EDIT: Såg nu att du ville ha en gammal skärm också. Där får du köpa en DVI till VGA adapter.

Jag har redan 2 skärmar ville bara installera i den gamla inte köpa ^^

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Medlem

hoppas du löser ditt problem med skärmen.
lite Off topic, hur fasen tänkte du när du valde blåa kylflänsar på ramminnen när resten är rött? en liten bit av mig dog när jag såg det

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

hoppas du löser ditt problem med skärmen.
lite Off topic, hur fasen tänkte du när du valde blåa kylflänsar på ramminnen när resten är rött? en liten bit av mig dog när jag såg det

Blått är min favorit färg ^^!

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piloticus:

Jag ser skärmen nu men min dator blev helt plötslig seg och dålig.. Varje gång jag trycker på windows knappen så blrjar det lagga och tillslut inte fungera så jag måste avsluta proccesen.. Går det att fixa? Det blev så när jag installerade skärmen, har aldrig hänt förut
EDIT: går det att ha en skärm till spel som CS:go och en som spotify för att byta låtar utan att den tabbar ut ur spelet, finns det nått program :D?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen aning med det dära lagget, men om du vill alt tabba utan att spelet minimeras så sätter du spelet till borderless istället för fullsceen. hoppas detta hjälper

Visa signatur

[PC] I7 3770K @ 4.6GHz| Asus R9 290 DirectCU II| Asus P8Z77-V Pro| Corsair Vengeance 2x8GB CL9| Corsair 750D| Fractal Design Tesla 650W| Samsung 840 Basic 250GB| Seagate Barracuda 1TB| Customloop| Creative Soundblaster Z