Ska ja köra med SLI erl med ett annat kort

Permalänk
Medlem

Ska ja köra med SLI erl med ett annat kort

Hej, sitter idag på ett MSI GTX760 4gb. Å de ja undrar är om ja ska köra de kortet i SLI med ett lika dant eller om det är bättre att skaffa ett annat kort?
Har inte så stor koll längre på grafik korten. Så vill veta vad som e mest värt prestanda mesigt å pengar mesigt. Min spec för resten av datorn står i signaturen.

Tack för hjälpen

PS kommer bytta nätagg mot ett 900w snart.

Visa signatur

MSI Z87 Mpower ATX | i7 4770K 3,5GHz | Intel SSD 180GB | 1TB Seagate Desktop SSHD | A-data 8GB 1600MHz | MSI GeForce GTX 760 4GB | Zalman Z11 Plus + 2st Corsair Air series SP120High Performance & 3st Corsair Air AF 120Quiet edition | Cooler Master Hyper 212 Evo, + 1 Corsair Air AF 120Quiet edition | Crosair RM 650W 80+ Gold | SyncMaster S24B350 |

Permalänk
Inaktiv

Du får såklart mer prestanda av 2st gtx 760 en ett enstaka kort i 700-serien.

Permalänk
Medlem

Yes, köp ett till med 4gb så kommer du bli riktigt nöjd!
Extremt bra presterande kort i mitt tycke, för den summan pengar.

Det som kan strula i framtiden kan vara SLI-profiler med nya spel osv. Eller att gamla spel inte är så optimerade för SLI.

Utöver det är SLI en fröjd.

Jag skulle också överklocka processorn till en bit över 4GHz snäppet, bara så att den inte stryper grafikkorten. Du har ju trots allt en bra tornkylare på den så det ska nog gå alldeles utmärkt!

Permalänk
Medlem

Okej Tackar för svaren då vet ja vad ja ska satsa på ^^

Visa signatur

MSI Z87 Mpower ATX | i7 4770K 3,5GHz | Intel SSD 180GB | 1TB Seagate Desktop SSHD | A-data 8GB 1600MHz | MSI GeForce GTX 760 4GB | Zalman Z11 Plus + 2st Corsair Air series SP120High Performance & 3st Corsair Air AF 120Quiet edition | Cooler Master Hyper 212 Evo, + 1 Corsair Air AF 120Quiet edition | Crosair RM 650W 80+ Gold | SyncMaster S24B350 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Skrivet av Vimsig:

Finns det tillräckligt med kontakter för två kort så fungerar det som du säger mycket bra.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Finns det tillräckligt med kontakter för två kort så fungerar det som du säger mycket bra.

/S

Jag hijackar denna tråden. Ska nämligen göra samma. Köra dubbla 760. Jag har ett OCZ ModXStream 600W. Står stort och fint på kartongen "SLI-ready" men den har bara 1X PCI-E 6+2 och 1X PCI-E 6 kabel.

Det funkar ju inte? Det har ju några år på nacken detta agg, så är det till för kort som bara hade 1x PCI-E kontakt?

Dvs, jag behöver köpa nytt nätagg också...

(sorry för hijack)

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Du kan jo konvertera molex till 8pin pcie
Räkna med 350w vid normal load.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Du kan jo konvertera molex till 8pin pcie
Räkna med 350w vid normal load.

Känns lite tight, men kan ju prova iallafall.
Har 1x SSD 120gb, 3x 2TB, I5 3470, 3x 120mm fläktar, 1x 200mm fläkt, 1x 140mm fläkt, Z77 moderkort (Asrock extreme4) och 2x GTX760 (det andra är på G).

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Jag hijackar denna tråden. Ska nämligen göra samma. Köra dubbla 760. Jag har ett OCZ ModXStream 600W. Står stort och fint på kartongen "SLI-ready" men den har bara 1X PCI-E 6+2 och 1X PCI-E 6 kabel.

Det funkar ju inte? Det har ju några år på nacken detta agg, så är det till för kort som bara hade 1x PCI-E kontakt?

Dvs, jag behöver köpa nytt nätagg också...

(sorry för hijack)

Det går med adaptrar men rent generellt brukar jag rekommendera att köra med 6/8 pin PCIe ström för att inte överbelasta kablarna med molexkontakter. Då det bara är en kabel med 12v på molex och på en PCIe 6pin är det 3 st. PCIe 6 pin e specad till 75w. kopplar man som du har det bara två kablar från nätagget med molex kommer de behöva maximalt kunna leverera samma ström i en kabel som tre ska annars. Detta är inget jag rekommenderar.
Kanske nån annan som har en åsikt på detta som kan svara men i mina ögon är det ingen bra idé.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Det går med adaptrar men rent generellt brukar jag rekommendera att köra med 6/8 pin PCIe ström för att inte överbelasta kablarna med molexkontakter. Då det bara är en kabel med 12v på molex och på en PCIe 6pin är det 3 st. PCIe 6 pin e specad till 75w. kopplar man som du har det bara två kablar från nätagget med molex kommer de behöva maximalt kunna leverera samma ström i en kabel som tre ska annars. Detta är inget jag rekommenderar.
Kanske nån annan som har en åsikt på detta som kan svara men i mina ögon är det ingen bra idé.

/S

Tack för svar!
Får ta och leta efter ett nytt nätagg då. Dock är det lite ont om stålars för tillfället.. Får se när man får tag i det.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Det går med adaptrar men rent generellt brukar jag rekommendera att köra med 6/8 pin PCIe ström för att inte överbelasta kablarna med molexkontakter. Då det bara är en kabel med 12v på molex och på en PCIe 6pin är det 3 st. PCIe 6 pin e specad till 75w. kopplar man som du har det bara två kablar från nätagget med molex kommer de behöva maximalt kunna leverera samma ström i en kabel som tre ska annars. Detta är inget jag rekommenderar.
Kanske nån annan som har en åsikt på detta som kan svara men i mina ögon är det ingen bra idé.

/S

Om man gör en snålvariant nu denna månad (innan löning...) med att köpa adapter..
Kan man skada sina övriga produkter eller hur ser det ut?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag köpte just ett till 660ti till min burk och ångrar mig inte (: . Passade också på att klocka processorn till 4.2ghz då jag märkte att den flaskade och gav mig drops ibland i BF4, som jag för övrigt kör allt på max förutom kantutjämningen som är på 2x med 1920x1200 upplösning. Inga märkbara drops under 60fps.

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]