Win 7 Ultimate, ful variant eller original?

Permalänk

Win 7 Ultimate, ful variant eller original?

Hej, köpte en begagnad spel dator, hur vet jag om jag har en ful variant eller ej?
Mvh Mattias

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pröva här http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/help/genuine/submi...

Eftersom det är ultimate är det förmodligen fulversion.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

kör en cmd > slmgr /dlv

kolla vad den säger där.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Pröva här http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/help/genuine/submi...

Eftersom det är ultimate är det förmodligen fulversion.

Jag har också en begagnad dator, den hade också en fulkopia, men när jag körde testet så sa den att jag har en genuine kopia?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

som ovan då det är ultimate är det troligt vis en fuling :/

Visa signatur

|2700k @ 4,8Ghz|2x PowerColor 280x @1200Mhz|Corsair Vengrace (2x4096MB)|Fractal Define Newton R2 1000w|
|xonar stx | Custom loop |

Permalänk

Tror inte ens att Ultimate fanns som OEM.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Tror inte ens att Ultimate fanns som OEM.

Jo, det finns http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=485489

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Tror inte ens att Ultimate fanns som OEM.

jodå Inet hade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_jo1:

Hej, köpte en begagnad spel dator, hur vet jag om jag har en ful variant eller ej?
Mvh Mattias

Skickades från m.sweclockers.com

Kör kommandot jag nämnde åvan då kommer du att se vad för nyckel som används och vad för media som använts.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Varför verkar "alla" vara inne på att det är en fulvariant?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_jo1:

Hej, köpte en begagnad spel dator, hur vet jag om jag har en ful variant eller ej?
Mvh Mattias

Skickades från m.sweclockers.com

Ladda ner den här uppdateringen: http://support.microsoft.com/kb/971033 så talar Windows Genuine advantage om ifall det är äkta vara eller inte. Många WGA-cracks verkar ta bort den men det skall fungera om man installerar den på nytt.

Sedan beror det väl på om den du köpte datorn av byggt den själv eller inte. Är det en fabriksbyggd dator brukar det sitta ett klistermärke med produktnyckel någonstans på chassit.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av ubbe1:

jodå Inet hade det.

Ha, där ser man

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Nix det är en ihopbyggd speldator

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Kör kommandot jag nämnde åvan då kommer du att se vad för nyckel som används och vad för media som använts.

Ok..skall kolla. Återkommer lite senare ikväll

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Oneone:

kör en cmd > slmgr /dlv

kolla vad den säger där.

Ok..fick fram en stor ruta. Win 7 Ultimate OEM
Licensed
Remaining Windows rearm count: 3
Trusted time: dagens datum

Körde även diagnos verktyget och de visade att det var Genuine.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Varför verkar "alla" vara inne på att det är en fulvariant?

För att det förmodligen inte är så vanligt att man lägger ut så mycket pengar som Ultimate kostar på ett operativsystem för en speldator. Hade det gällt en workstation så tror jag att fler hade chansat på äkta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

För att det förmodligen inte är så vanligt att man lägger ut så mycket pengar som Ultimate kostar på ett operativsystem för en speldator. Hade det gällt en workstation så tror jag att fler hade chansat på äkta.

Ovanligt kanske, men inte omöjligt... Jag kör själv Ultimate på min burk, helt original och retail-version. Köpt i England för samma pris som om jag köpt Home här i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Llhweiir:

Ovanligt kanske, men inte omöjligt... Jag kör själv Ultimate på min burk, helt original. Köpt i England för samma pris som om jag köpt Home här i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har också äkta Windows 7 Ultimate på min speldator. Inte OEM heller.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT