värt att uppdatera till Windows 8.1 från W8 för BF4? hjälp.

Permalänk
Avstängd

värt att uppdatera till Windows 8.1 från W8 för BF4? hjälp.

Tjena vill fråga VAD är skillnaden på windows 8 och 8.1 igentligen? för mig som bara spelar blir det någon skillnad? senast igår så hade jag windows 8.1 men fick problem med datorn med att ta bort en gammal ljud drivrutin för att installera en nyare men då fick jag felmeddelande när jag skulle avinstallera och ville bara avbryta så jag installerade om mitt OS. Och jag kunde inte gå tillbaka till den tidigare ljud drivaren heller eftersom jag fick samma fel meddelande igen av installations programmet :/ har realtek ljudchipp på moderkortet. Är det verkligen värt att ladda ner windows 8.1 igen som man får gratis av microsoft eller kan problem med hårdvaran komma upp igen då? sen så spelar jag bara BF4 på datorn så frågan är om det är värt att uppdatera till 8.1 hjälp mig snälla. Mvh

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk

Värt vet jag ej men jag kör 8.1 och har inte haft några problem med den. Spelar också bara bf3-4.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Rent generellt upplever folk mindre stuttering och lite bättre FPS. Kolla innan du uppgraderar om det finns riktiga drivers för ditt ljudkort. Kolla Realteks hemsida och inte moderkortstillverkaren, de brukar ha nyare än vad som finns på tex asus osv.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gunner357:

Värt vet jag ej men jag kör 8.1 och har inte haft några problem med den. Spelar också bara bf3-4.

okej men jag kan förtydliga mig!. Igår skulle jag uppdatera ljudchippet till moderkortet med en nyare realtek drivare och tog bort den gamla först och sen installera den nya men då fick jag problem med att installera den nya och programmet ger mig felmeddelande om att jag måste stänga av andra program och fick fel kod 5009 nånting sånt :/ men det kanske inte blir så igen? har asus crosshair v formula.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Rent generellt upplever folk mindre stuttering och lite bättre FPS. Kolla innan du uppgraderar om det finns riktiga drivers för ditt ljudkort. Kolla Realteks hemsida och inte moderkortstillverkaren, de brukar ha nyare än vad som finns på tex asus osv.

om jag tar ny drivare från realteks hemsida och jag har asus crosshair v formula hur vet jag då att den ljud drivaren kommer passa?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

om jag tar ny drivare från realteks hemsida och jag har asus crosshair v formula hur vet jag då att den ljud drivaren kommer passa?

Du får ju kolla upp vilken modell du har. Men installera 8.1 och sen se om det fungerar "out-of-box" eller fungerar inte ljudet alls?

annars kolla asus hemsida där står det modell om du går in under drivers , sen går du in på realtek och ser om de har nyare eller inte.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Du får ju kolla upp vilken modell du har. Men installera 8.1 och sen se om det fungerar "out-of-box" eller fungerar inte ljudet alls?

annars kolla asus hemsida där står det modell om du går in under drivers , sen går du in på realtek och ser om de har nyare eller inte.

jag har ALC 889 på detta moderkortet crosshair v formula. Men ska kolla

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Du får ju kolla upp vilken modell du har. Men installera 8.1 och sen se om det fungerar "out-of-box" eller fungerar inte ljudet alls?

annars kolla asus hemsida där står det modell om du går in under drivers , sen går du in på realtek och ser om de har nyare eller inte.

R2.73 är den nyaste ljud drivaren såg jag och det är den jag har installerat nu men hade äldre drivare igår när jag hade 8.1 men varför fick jag felmeddelande i windows 8.1 för då? bara för att byta till denna nya ljud drivaren moderkortet stödjer R2.73 med ALC 889.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

okej men jag kan förtydliga mig!. Igår skulle jag uppdatera ljudchippet till moderkortet med en nyare realtek drivare och tog bort den gamla först och sen installera den nya men då fick jag problem med att installera den nya och programmet ger mig felmeddelande om att jag måste stänga av andra program och fick fel kod 5009 nånting sånt :/ men det kanske inte blir så igen? har asus crosshair v formula.

Varför bryr du dig ens om det inbyggda ljudcippet när du har ett separat ljudkort?

Och när ska du sluta göra såna här skittrådar med ickeproblem? Lärde du dig inte av att bli avstängd?

Dold text
Permalänk
Medlem

Registrerad 2013 och 112 skapade trådar. Najs.

Själv så ligger man på 37 sen 2006

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prodigys:

Varför bryr du dig ens om det inbyggda ljudcippet när du har ett separat ljudkort?

Och när ska du sluta göra såna här skittrådar med ickeproblem? Lärde du dig inte av att bli avstängd?

Dold text

Hade inte gjort trådar om jag icke haft problem med datorn!! har inget separat ljudkort längre. Men va ursäkta? avstängd?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xeno88:

Registrerad 2013 och 112 skapade trådar. Najs.

Själv så ligger man på 37 sen 2006

Men snälla sluta gnälla eller föra ett otrevligt samtal på forumet jag har inte varit otrevlig. Och att jag har skapat så många trådar är för att jag behövt hjälp här inget annat. Har ej separat ljudkort längre.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

Hade inte gjort trådar om jag icke haft problem med datorn!! har inget separat ljudkort längre. Men va ursäkta? avstängd?

Var gjorde du av det? Du verkade så nöjd med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Var gjorde du av det? Du verkade så nöjd med det.

Han kanske har tappat bort det och ska snart öppna en ny tråd för att be om hjälp att hitta ljudkortet igen?

hjälp ^^

Permalänk
Medlem

Jag är i samma tanke, nån som kan bekräfta att det inte är några problem längre med Windows 8.1 och spel i allmänhet och BF4 i synnerhet?