Disconnect med Bredbandsbolaget?

Permalänk
Medlem

Disconnect med Bredbandsbolaget?

Jag undrar om det är fler som blir nedkopplade med bredbandsbolaget? Vi kör raids och de med bredbandsbolaget blir nedkopplade flera gånger varje raid.

Vi är utspridda över Sverige men har samma problem. De med Telia, banhof, Tele2 eller andra leverantörer blir ju ganska uttråkade när de måste vänta på oss varje raid.

Några har tagit upp det här med supporten på bredbandsbolaget men de skyller på Blizzard naturligtvis....

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd

det är blizzards skit spel som gör at vi blir disconectad inte vårat bredbandsleverantör. det är som fler som har samma problem... ,måttligt irriterat och det här skit spelet , ha skrivit till dom och inte fått nå svar

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

det är blizzards skit spel som gör at vi blir disconectad inte vårat bredbandsleverantör. det är som fler som har samma problem... ,måttligt irriterat och det här skit spelet , ha skrivit till dom och inte fått nå svar

Men hur kommer det sig att det fungerar med de andra leverantörerna då?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NidoKing:

Men hur kommer det sig att det fungerar med de andra leverantörerna då?

det gör det inte fler som har dc problem tro mig jag vet

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

det gör det inte fler som har dc problem tro mig jag vet

Visst har man haft en del problem med authentication och loginproblem hos Blizzard men inte disconnects.

De vi spelar med är det bara brebandsbolagets kunder som har problem iaf. Det kanske är serverberoende?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NidoKing:

Visst har man haft en del problem med authentication och loginproblem hos Blizzard men inte disconnects.

De vi spelar med är det bara brebandsbolagets kunder som har problem iaf. Det kanske är serverberoende?

du dom senaste 2 dagarna har det bara varit problem med dc problem med inloggningar osv min polare kör T3 och samma problem nästan värre en va jag har som har Bredbandsbolaget. vi har spelat nu i 2 timmar och han har varit dc ca 10 gånger under den tiden

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Min polare får dc stup i kvarten (Han har BBB) medans jag aldrig får en dc (Jag har Telia).

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8Z77-V Pro | CPU: 3570K @ 4.5Ghz | Kylare: Noctua NH-D14 | Chassi: CM Storm Stryker |
GPU: ASUS GTX680DC2 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | PSU: NZXT HALE90 750W 80+ Gold |
HDD: Corsair Force 3 180GB + 4TB WD 7200RPM | Skärm: 2x Samsung S23A700D 120Hz |

Permalänk
Medlem

Om de här disconnectsen kommer 1 gång i timmen, nästan exakt 1 timme. så är det samma problem som jag och 3 av mina vänner haft med bredbandsbolaget.
Det har nånting med att lånet av IP tar för lång tid, så datorn eller routern hinner fatta att jag har ingen internetåtkomst och då hinner spelet dca, vissa spel är mer känsliga än andra, wow ett av dom känsligaste jag haft o göra med.
Om ni orkar/vill så borde ni skriva upp när dessa dcs kommer per individ för att sedan se om ni dcar exakt 1 timme senare i sådanafall är det just detta problem.
Det går att "lösa" genom att ha router med NAT för att få lokal ip, då får man ett mindre lag istället för en dc (dock högre ms med NAT och BBBs egna modem/routrar)
Jag löste det genom att skaffa fast ip och sen lösa mitt lokala nätverk själv, och har inte haft en enda dc sen dess, och det är flera månader sen, mina vänner som haft problemen med kör nu NAT och det fungerar fast med något högre ms och andra problem (tex har zyxel modemet problem med för många samtida nya anslutningar i NAT läge.)

Kan även tillägga att jag har krånglat med supporten i flera år för att till slut få det här att fungera, och då innefattar det att testa alla deras olika modem, även flera av samma modell + firmware updates hit o dit och inställningar som dom vill ändra varav inget hjälpt. Det enda som lyckades lösa det på riktigt för mig va köra fast ip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

du dom senaste 2 dagarna har det bara varit problem med dc problem med inloggningar osv min polare kör T3 och samma problem nästan värre en va jag har som har Bredbandsbolaget. vi har spelat nu i 2 timmar och han har varit dc ca 10 gånger under den tiden

Helt onödigt att sprida falsk information.
Oavsett om blizzards spel är värdelöst, helt skit skrivet och har den sämsta nätverkskod som existerar så ändrar inte det faktumet att vissa leverantörer och linor har stora bekymmer.
JAG fick dcs pågrund av min leverantör, min vänner fick dcs pågrund av deras leverantör.
Där jag varit inblandad i att försöka fixa de dcs som varit problem har det oftast slutat med att det löst sig genom leverantören och det har varit komplett oväsentligt vilket spel som är inblandat.
Eller va det blizzards fel att min kompis Tele2 100/10 lina gav han 1Mbit ner och 8Mbit upp och dcade varannan minut också?
Tele2 sa att det inte va något fel på nätet och efter 20 samtal och 4 besök av tekniker så hade de helt plötsligt "löst problemet".
Mitt wow diablo3 starcraft har fungerar perfekt sedan jag löste mina problem med min LEVERANTÖR, inget i mina spel har förändrats alls, det enda som ändras är att jag slipper fråga BBBs DHCP om en ip, och tjoff så har jag inga dcs. helt otroligt att jag inte dcar i ett spel som alla har problem i.

Och allt det här kunde vi komma fram till utan att ens ta upp faktumet att Addons existerar i WoW, och i vissa fall kan vara en anledning till dessa dcs.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xedoz1:

Helt onödigt att sprida falsk information.
Oavsett om blizzards spel är värdelöst, helt skit skrivet och har den sämsta nätverkskod som existerar så ändrar inte det faktumet att vissa leverantörer och linor har stora bekymmer.
JAG fick dcs pågrund av min leverantör, min vänner fick dcs pågrund av deras leverantör.
Där jag varit inblandad i att försöka fixa de dcs som varit problem har det oftast slutat med att det löst sig genom leverantören och det har varit komplett oväsentligt vilket spel som är inblandat.
Eller va det blizzards fel att min kompis Tele2 100/10 lina gav han 1Mbit ner och 8Mbit upp och dcade varannan minut också?
Tele2 sa att det inte va något fel på nätet och efter 20 samtal och 4 besök av tekniker så hade de helt plötsligt "löst problemet".
Mitt wow diablo3 starcraft har fungerar perfekt sedan jag löste mina problem med min LEVERANTÖR, inget i mina spel har förändrats alls, det enda som ändras är att jag slipper fråga BBBs DHCP om en ip, och tjoff så har jag inga dcs. helt otroligt att jag inte dcar i ett spel som alla har problem i.

Och allt det här kunde vi komma fram till utan att ens ta upp faktumet att Addons existerar i WoW, och i vissa fall kan vara en anledning till dessa dcs.

jag har spelat spelet i 6 år har ALDRIG annars haft så många dc o ner kopplingar så sluta snacka skit. Jag har haft BBB i 10 år så länge som jag bott i min nuvarande lägenhet. sen skit jag fullständigt i om du anser att det är falsk information om jag nu bara säger som det är. Och nej jag har aldrig under tiden heller då jag spelar haft nerkopplingar vaje timme utan dom kommer helt random i bland har jag 3- 4 st på loppet av 10 minuter detta har skett nu under dom 3 senaste veckorna mest av allt tidigare typ aldrig. så va bara tyst med skitsnacks komentaren din.

jag har testat med och utan addons jag sitter åxå med endast 1 addon i mitt spel så det har inte med detta nu att göra. Det är nästan så man tror du är från BLIZZARD suporten för dom säger exakt samma sak.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Jag undrar om det är fler som blir nedkopplade med bredbandsbolaget? Vi kör raids och de med bredbandsbolaget blir nedkopplade flera gånger varje raid.

Vi är utspridda över Sverige men har samma problem. De med Telia, banhof, Tele2 eller andra leverantörer blir ju ganska uttråkade när de måste vänta på oss varje raid.

Några har tagit upp det här med supporten på bredbandsbolaget men de skyller på Blizzard naturligtvis....

jepp jag har samma fel. kom för ett par veckor sedan när dom började annonsera att det var serverstrul. sen dess har det vart uselt.... som tur e har man en backup 4g dongel

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/9751025609?page=1

Det verkar (i Sverige) enbart vara Bredbandsbolaget och Ownit (kanske några mer) som har detta problem. Tele2, Telia och Bahnhof t ex har inte haft någon rapport vad jag har sett.

Men som ni kan se har de fått in många rapporter på problemet och börjar arbeta på det nu. Min vänn som kör Ownit har faktiskt ännu inte haft en DC idag så det ser ändå ljust ut.

Permalänk
Hedersmedlem

Stämningen i tråden börjar bli en aning hätsk, det behöver den inte vara. Uppmanar alla att läsa igenom vad de skriver en extra gång innan de skickar, vi behöver inte börja bli otrevliga mot varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

jag har spelat spelet i 6 år har ALDRIG annars haft så många dc o ner kopplingar så sluta snacka skit. Jag har haft BBB i 10 år så länge som jag bott i min nuvarande lägenhet. sen skit jag fullständigt i om du anser att det är falsk information om jag nu bara säger som det är. Och nej jag har aldrig under tiden heller då jag spelar haft nerkopplingar vaje timme utan dom kommer helt random i bland har jag 3- 4 st på loppet av 10 minuter detta har skett nu under dom 3 senaste veckorna mest av allt tidigare typ aldrig. så va bara tyst med skitsnacks komentaren din.

jag har testat med och utan addons jag sitter åxå med endast 1 addon i mitt spel så det har inte med detta nu att göra. Det är nästan så man tror du är från BLIZZARD suporten för dom säger exakt samma sak.

Inget av vad du säger visar på att det är blizzards fel nånstans.
Och två helt oberoende parter säger alltså emot dig, men du har garanterat rätt ändå?
Jag säger bara som det är, det finns många anledningar till varför man kan få en dc överhuvudtaget, men jag tänker säga att det i 99% av fallen INTE beror på att spelet är dåligt gjort, fungerar det för en enstaka person så ska det egentligen fungera för alla andra med, och om det strular för "alla" som har bredbandsbolaget i hans raid men inte för dom andra så är ju den gemensamma nämnaren ganska tydlig.
Och om du läser igenom första inlägget i tråden så handlar inte detta om specifikt "nyligen" fått dcs, jag läser det som överlag och då jag med erfarenhet vet att BBB är den enda leverantören som har detta 1 timme dc problemet i området jag bor i så tog jag upp det som ett exempel, alla andra med ADSL (där jag varit och testat) i samma hus och även i samma lägenheter har inte det problemet.
Kan även tillägga att BBB är den ADSL leverantör där du får högst ms i området jag bor med.

EDIT: Och även då det kanske inte framgått tydligt, jag har själv BBB som leverantör och jag använder det, och jag har som sagt inte fått en enda DC i något spel jag spelat ända sedan jag skaffade Fast IP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xedoz1:

Inget av vad du säger visar på att det är blizzards fel nånstans.
Och två helt oberoende parter säger alltså emot dig, men du har garanterat rätt ändå?
Jag säger bara som det är, det finns många anledningar till varför man kan få en dc överhuvudtaget, men jag tänker säga att det i 99% av fallen INTE beror på att spelet är dåligt gjort, fungerar det för en enstaka person så ska det egentligen fungera för alla andra med, och om det strular för "alla" som har bredbandsbolaget i hans raid men inte för dom andra så är ju den gemensamma nämnaren ganska tydlig.
Och om du läser igenom första inlägget i tråden så handlar inte detta om specifikt "nyligen" fått dcs, jag läser det som överlag och då jag med erfarenhet vet att BBB är den enda leverantören som har detta 1 timme dc problemet i området jag bor i så tog jag upp det som ett exempel, alla andra med ADSL (där jag varit och testat) i samma hus och även i samma lägenheter har inte det problemet.
Kan även tillägga att BBB är den ADSL leverantör där du får högst ms i området jag bor med.

och jag försöker förklara för dig att jag har inte dcs varje timme jag har dc någon gång då och då. jag har BBB men jag har i nuläget haft fler dc under dom senaste 3 veckorna en jag haft på dom övriga 6 åren jag har spelat....vad i det jag skrev förstod inte du?

killen frågade om det va folk med BBB som hade problem med dc jag svararade att nej det är andra åxå som har det problemet. jag sitter o spelar instanser och folk förstår och är lika störda skälv på att dom haft så många dc under dessa 3 månader (märk väl jag frågar inte vilken ISB alla har) så därav mitt påstående. så lägg ner.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Palmie:

Stämningen i tråden börjar bli en aning hätsk, det behöver den inte vara. Uppmanar alla att läsa igenom vad de skriver en extra gång innan de skickar, vi behöver inte börja bli otrevliga mot varandra.

jag ber om ursäkt!! men blir förbannad då folk kommer med påståenden om att man snackar skit. jag må anklaga blizzard men som sagt 3 veckor (om inte mer med detta problem) så låter det konstigt, när min lina i övrigt fungerar bra mot uppkoplingen osv. det är bara i world of warcraft jag har problem med att man blir dc osv.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Har haft BBB i fyra år och spelat WoW hyfsat sporadiskt de senaste två åren men med intensivt tidigare och aldrig haft så många disconnects som nu den senaste månaden. Å andra sidan står det ju typ dagligen att Blizzard har problem med authentication servers så felet kan ligga där. Kan tillägga att det inte är SÅ många disconnects, kanske två gånger i veckan (om jag spelar varje dag). Till BBBs försvar så har jag bara disconnects i WoW men inte i t ex Wildstar eller ESO eller andra spel som kräver internetuppkoppling.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9