Köpa Windows från pellesoft eller Mecenat?

Permalänk
Medlem

Köpa Windows från pellesoft eller Mecenat?

Ska bygga min nya dator imorgon och behöver köpa Windows. Aldrig hört talas om pellesoft förrän nyligen.
Borde jag bli medlem i pellesoft för 150 kr eller köpa Win 8.1 från Mecenat för 549 kr?
Någon som vet ifall Mecenat är digitalt eller skickar de skivan hem. Hittar ingen info om det på deras sida.

Permalänk
Medlem

Pellesoft är legit och fungerar bra. Tänk bara på att din registrering kan ta flera dagar ibland eftersom de granskas manuellt.

Dock borde du kolla upp om din skola tillhandahåller MSDNAA, vilket är det absolut bästa!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Har Uppsala Universitet MSDNAA? Och gäller det alla utbildningar ifall de har det?
Jo såg det efter att jag skrev att det kan ta 5 arbetsdagar (behöver en nyckel helst idag) att bli medlem på pellesoft.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gameshen:

Har Uppsala Universitet MSDNAA? Och gäller det alla utbildningar ifall de har det?
Jo såg det efter att jag skrev att det kan ta 5 arbetsdagar (behöver en nyckel helst idag) att bli medlem på pellesoft.

Ja, det har du. Borde gälla alla utbildnignar.

http://www.it.uu.se/datordrift/programvara/msdnaa

Permalänk
Medlem

OBS! The windows licenses in DreamSpark Premium are upgrade licenses. It is therefore required that you have a windows license previously (MacOS is not sufficient).

Så om jag inte har något OS installerat kommer jag inte kunna installera Windows då?

Permalänk
Medlem

Där borde finnas vanliga licenser till både Windows 7 och 8/8.1 N på flera språk i både x86 och x64. Kolla under Operativsystem!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, visade sig att jag hade tillgång till DreamSpark.