Det gick inte att visa en eller flera ActiveX-kontroller bla bla

Permalänk
Medlem

Det gick inte att visa en eller flera ActiveX-kontroller bla bla

Jag har börjat få en konstig ruta vid varje start av Windows 7 och det står följande:
" Det gick inte att visa en eller flera ActiveX-kontroller eftersom: 1) Dina aktuella säkerhetsinställningar gör att det inte går att köra ActiveX-kontroller på den här sidan, eller 2) Du har blockerat en utgivare för en av kontrollerna. Detta kan leda till att sidan kanske inte visas på rätt sätt."

Jag klickar ok på rutan till höger och den försvinner till nästa gång jag startar windows. Vad har hänt och hur får jag bort denna irriterande ruta?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Skrivet av Fear:

Jag har börjat få en konstig ruta vid varje start av Windows 7 och det står följande:
" Det gick inte att visa en eller flera ActiveX-kontroller eftersom: 1) Dina aktuella säkerhetsinställningar gör att det inte går att köra ActiveX-kontroller på den här sidan, eller 2) Du har blockerat en utgivare för en av kontrollerna. Detta kan leda till att sidan kanske inte visas på rätt sätt."

Jag klickar ok på rutan till höger och den försvinner till nästa gång jag startar windows. Vad har hänt och hur får jag bort denna irriterande ruta?

Har ingen lösning bara exakt samma problem.
Fast jag har Win 8.1
WTF

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Samma problem här.. fast win 7

Verkar vara något med webbläsaren? Använder firefox..

Edit:

******LÖSNING*******
Problemet är qTorrents nyaste version 3.3.2

Ändra denna inställning så ska det funka!

qTorrent... Inställningar --> Avancerat --> Offers.left_rail_offer_enabled (Set to False)

*******************************

Permalänk
Medlem

Jag använder IE men kan det vara nåt med programmet Utorrent om ni har det på datorn för det verkar som det där problemet uppkom då med den senaste uppdateringen till ny version.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Samma här fast i Win 7 Ultimate x64. Dyker upp då och då utan att jag gör något speciellt, och jag använder Chrome, har IE installerat med inte Firefox.

Det var ett tag sedan jag uppdaterade min Utorrent och det var först häromdagen som jag fick det här meddelandet och Utorrent uppdaterar väl inte automatiskt?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Samma problem här med 8.1.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Samma problem här, har chrome som webbläsare sitter på windows 7 x64 home premium.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Hade samma problem själv för några veckor sedan (Windows 8.1) avinstallerade uTorrent 3.3.2 och körde in uTorrent 3.3.1 istället. Problemet löst.

Glöm inte slå av automatiska uppdateringar efteråt.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ander01se:

Hade samma problem själv för några veckor sedan (Windows 8.1) avinstallerade uTorrent 3.3.2 och körde in uTorrent 3.3.1 istället. Problemet löst.

Glöm inte slå av automatiska uppdateringar efteråt.

Det har definitivt med utorrent att göra, därför provade jag denna metod och det funkade. Tackar.

Permalänk
Medlem

Aha okej då skall jag testa det också, kanon det.... Lite irriterande ruta det där

Visa signatur

Fear

Permalänk
Skrivet av ander01se:

Hade samma problem själv för några veckor sedan (Windows 8.1) avinstallerade uTorrent 3.3.2 och körde in uTorrent 3.3.1 istället. Problemet löst.

Glöm inte slå av automatiska uppdateringar efteråt.

Skrivet av ohnoyo:

Det har definitivt med utorrent att göra, därför provade jag denna metod och det funkade. Tackar.

Skrivet av Fear:

Aha okej då skall jag testa det också, kanon det.... Lite irriterande ruta det där

TACK!!!

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

******'LÖSNING*******

qTorrent... Inställningar --> Avancerat --> Offers.left_rail_offer_enabled (Set to False)

Permalänk
Medlem

Oh trevligt, här tänkte man starta en tråd om det

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hitrax:

******'LÖSNING*******

qTorrent... Inställningar --> Avancerat --> Offers.left_rail_offer_enabled (Set to False)

Aha okej men tusan jaja jag hann avinstallera 3.3.2 och installera 3.3.1 istället och det funkade också nu slapp jag den hemska rutan. Tack i alla fall för alla tipsen....

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Detta hjälper inte för mig. Kommer väldigt ofta dessutom.

Visa signatur

CPU: Intel i7 4770K || KYLARE: Corsair H100i || MOBO: Asus Z87-PRO || GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X || RAM: Kingston HyperX 32GB 2400MHZ Savage XMP || PSU: Corsair 850W

Permalänk
Skrivet av Hitrax:

Samma problem här.. fast win 7

Verkar vara något med webbläsaren? Använder firefox..

Edit:

******LÖSNING*******
Problemet är qTorrents nyaste version 3.3.2

Ändra denna inställning så ska det funka!

qTorrent... Inställningar --> Avancerat --> Offers.left_rail_offer_enabled (Set to False)

*******************************

Tack, verkar funka i µtorrent också, har irriterat mig på rutan som poppar upp varje gång jag plockar fram det fönstret...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)