Permalänk

Annorlunda fel på datorn

Har ett litet annorlunda fel med min stationära dator, förväntar mig inte ens någon lösning på det men testar. Varje gång jag startar min stationära dator "slår" den ut alla andra enheter på nätverket. PS4:an loggar ut från PSN, ipaden får avbrott i appar eller vanligt surfande, likaså den bärbara datorn. Någon som har en aning om vad det kan vara? Eller som råkat ut för något liknande?

PS4:an kör jag trådat men Stationära datorn och allt annat via wi-fi.

Permalänk
Medlem

Hur många ip får du genom din leverantör? Samt hur många klarar din router att leverera?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Pratade med leverantören, dom tror det är något "skräp" på den stationära datorn som gör att den tar upp hela nätverket. Skulle inte vara några problem med det antalet enheter jag nämnde till dom.

Permalänk
Medlem

Jag hade något liknande problem men inte riktigt samma som dig. Hade en gammal Netgear router och så fort jag startade den bärbara datorn så blev jag bortkopplad i Diablo2 och tappade nätverket på den stationära datorn.
Bara stationära som fick problem, inte mobilerna eller andra enheter.
Försökte att lösa problemet utan att lyckas, bytte till en ASUS RT-N66U (tror jag den heter) och har inte haft några problem alls.
Så det kan vara något sånt för dig också kanske.

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU