Fractal Design satsar på expanderbara vattenkylningssystem

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design satsar på expanderbara vattenkylningssystem

Nästa anhalt för Fractal Design är kompakta och expanderbara vattenkylningssystem. Inför Cebit 2014 avslöjas att de första prototyperna ska finnas på mässgolvet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snyggt var det iallafall

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem

Blocket såg riktigt snyggt ut iallafall! Vi får väl hoppas det blir bra och inte ett till skit paket i mängden.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Har länge vart intresserad av vattenkylning men litar inte direkt på slutna system och litar inte på mig själv att installera en custom loop (plus att det är lite för dyrt för mig just nu) men detta kanske blir lösningen för mig då?

Skall följas i alla fall och hoppas att dessa då passar i mitt Fractal Design R4 chassi.

Permalänk
Avstängd

Öhh?

Varför är det en iPad och en iPhone på bilden?
Vad har det att ens göra med vattenkylningssystem?

Vad fan tänker dom på FD med?
Vilken idioti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Öhh?

Varför är det en iPad och en iPhone på bilden?
Vad har det att ens göra med vattenkylningssystem?

Vad fan tänker dom på FD med?
Vilken idioti.

Kanske ska gå att fjärrstyra med mobila enheter?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av rektor:

Öhh?

Varför är det en iPad och en iPhone på bilden?
Vad har det att ens göra med vattenkylningssystem?

Vad fan tänker dom på FD med?
Vilken idioti.

Tråkigt med hat på en gång!

Aj jävlar det där ser riktigt schysst ut, hoppas hela systemet följer deras stilrena design!

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem

Något snyggare än Corsairs 'snusburk' design.

Gillas starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Öhh?

Varför är det en iPad och en iPhone på bilden?
Vad har det att ens göra med vattenkylningssystem?

Vad fan tänker dom på FD med?
Vilken idioti.

Skrivet av alex5555:

Kanske ska gå att fjärrstyra med mobila enheter?

Det är säkert reklam för tjänsten där man kunde kolla deras produkter via en app?

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av rektor:

Öhh?

Varför är det en iPad och en iPhone på bilden?
Vad har det att ens göra med vattenkylningssystem?

Vad fan tänker dom på FD med?
Vilken idioti.

Skrivet av alex5555:

Kanske ska gå att fjärrstyra med mobila enheter?

Har med Virtual Reality funktionen FD har på sin hemsida. Du kan skanna en kod och köra FDs app för att visa en 3D modell i riktig storlek i mobilen som du kan gå runt.

Skrivet av Teh_Auwlboy:

Tråkigt med hat på en gång!

Aj jävlar det där ser riktigt schysst ut, hoppas hela systemet följer deras stilrena design!

Den var snygg. Detta med FDs schyssta service...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av rektor:

Öhh?

Varför är det en iPad och en iPhone på bilden?
Vad har det att ens göra med vattenkylningssystem?

Vad fan tänker dom på FD med?
Vilken idioti.

Lugna sig, FD har ju en App

Någon som har kopierat någon bild bara..

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rektor:

Öhh?

Varför är det en iPad och en iPhone på bilden?
Vad har det att ens göra med vattenkylningssystem?

Vad fan tänker dom på FD med?
Vilken idioti.

För att göra reklam för deras app kanske ? Sen så använder dom Apple som många andra företag gör när dom visar en applikation.

Permalänk
Medlem

Får väl ta en sväg förbi deras monter på mässan.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Öhh?

Varför är det en iPad och en iPhone på bilden?
Vad har det att ens göra med vattenkylningssystem?

Vad fan tänker dom på FD med?
Vilken idioti.

Du måste avsky när elever går och bär på sådana varje dag, rektorn.

ONT: Kul att FD kommer in i det här spåret.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Intressant. Undras hur de gör med pumpen dock, för att integrera den i blocket har väl Asetek patent på?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Öhh?

Varför är det en iPad och en iPhone på bilden?
Vad har det att ens göra med vattenkylningssystem?

Vad fan tänker dom på FD med?
Vilken idioti.

Någon vaknade på fel sida...

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Entusiast

Är det egen logga på befintligt system eller är det helt egenutvecklat?

Kul att se att Fractal Design expanderar. Jag gillar deras produkter och jag gillar företaget överlag. De har en skön inställning och verkar tycka om sina kunder. Inte för att jag är direkt intresserad av produkten i fråga men det är kul att se att de satsar på nya områden. Vad blir nästa steg?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Intressant. Undras hur de gör med pumpen dock, för att integrera den i blocket har väl Asetek patent på?

Antar att FD skulle kunna licensiera detta från Asetek? Eller kanske ha den i.. uhh.. vad heter det.. fuu den där som man sätter fläktarna på.. *facepalm* känner mig dum nu... Edit: Radiatorn

Permalänk
Medlem

Roligt att se skillnaden på kommentarerna nu när det Fractal Design som prövar sig på AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Antar att FD skulle kunna licensiera detta från Asetek? Eller kanske ha den i.. uhh.. vad heter det.. fuu den där som man sätter fläktarna på.. *facepalm* känner mig dum nu...

Radiator?

Blocket var ju snyggt i alla fall.. sen kan jag ju själv hoppas på att antingen att det är andra slangar alternativt att dom är utbytbara(vilket det lät som). Hade gärna sett att det inte kommer ut en massa sladdar från blocket heller, alternativt att dom är långa och välplacerade så att man kan dra dom på baksidan av en slang..

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Kanske dags att testa vattenkylning?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Radiator?

Jo så heter de ju!

Permalänk
Medlem

Gött. Nu behöver de bara få fram ett lite mindre Node 304 förberett för egen vattenkylning. Kanske skära av chassit på hälften höjdmässigt.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se vad de hittar på definitivt. Fractal olikt andra tillverkar brukar tänka till lite extra noga och skippa onödiga funktioner. Så får lägga detta på minnet och hoppas de gör något riktigt häftigt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Är det egen logga på befintligt system eller är det helt egenutvecklat?

Kul att se att Fractal Design expanderar. Jag gillar deras produkter och jag gillar företaget överlag. De har en skön inställning och verkar tycka om sina kunder. Inte för att jag är direkt intresserad av produkten i fråga men det är kul att se att de satsar på nya områden. Vad blir nästa steg?

Det balla är ju att Corsair och Cooler Master också är insatta i de områden som Fractal Design expanderar till! Tänk om alla tre börjar göra hela burkar med nätdelar och kylsystem färdiginkopplade i chassin. Visst det skulle vara mer stängt och mindre roligheter kring byggande, men det skulle inte vara helt fel heller!

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Snusfri

Intressant, är mycket nöjd med mina FD Define R4or så inte helt omöjligt att det kan bli ett kit från dom i framtiden.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Man kan ju hoppas på att de satsar på tystare fläktar och pump än coolermaster.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Intressant. Undras hur de gör med pumpen dock, för att integrera den i blocket har väl Asetek patent på?

Tror inte de har patent på det då Swiftech har en egen variant av detta som heter Apogee Drive II

Permalänk

Om dom bara kunde satsat lite bättre på Deras Chassi för oss som vill bygga redigt vatten och inte dom här 800kr för slutet system som är som Luft kylarna.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Intressant. Undras hur de gör med pumpen dock, för att integrera den i blocket har väl Asetek patent på?

Undrar detsamma. Det där vattenblocket ser lite litet ut för att innehålla pumpen. Lutar åt att de gör nått liknande Antec Kühler 650 men med en Fractal Design fläkt på.

Dem lösningen verkar dock sådär. Men det karnske blir bra om de inte driver pump och fläkt med samma motor
http://www.sweclockers.com/recension/17568-antec-kuhler-650-o...