780 Ti eller GTX Titan Black för spelburk?

Permalänk
Medlem

780 Ti eller GTX Titan Black för spelburk?

Velar och velar.

Får rådet om 780 Ti av firman jag kommer köpa dator från (Alina) men min hjärna viskar GTX Titan Black för "håller längre i framtiden".

Renodlad speldator. Just nu lirar jag inga "tunga" saker men vill ha en maskin som jag vill ha vetskapen av/om kommer kunna lira tyngre saker om något år eller två med bra grafik utan att då behöva dra ner inställningarna allt för mycket.

Vet att framtiden är svår att sia om.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Well, idag så behöver du inte 6GB VRAM för spel. Tror det blir billigare att köpa 780 Ti och sen när det behövs mer VRAM köpa ett nytt.
Titan Black är inte tänkt för gamers i första hand utan det är tänkt som ett "Tesla light".

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

780 Ti men jag rekommenderar att du väntar på toppkorten med Maxwell arkitektur. Mycket pekar på att Maxwell blir ett stort steg framåt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

780 Ti men jag rekommenderar att du väntar på toppkorten med Maxwell arkitektur. Mycket pekar på att Maxwell blir ett stort steg framåt.

Som kan komma att släppas till höst/tidigt nästa år.... Jag tror knappast att TS vill vänta flera månader.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Tackar för svar!

Har skjutit upp datorköp sedan i höstas i väntan på grafikkort som "stått runt hörnet". 290X, 780Ti, 780Ti Classified och nu väntat på Titan Black.

Hur långt bort är korten med Maxwell?

Edit:

Var seg att skriva och bommade senaste svaret. My bad.

Lite så jag känner. Väntat ett bra tag nu så om det är långt bort så vete........ Tyvärr.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Well, idag så behöver du inte 6GB VRAM för spel. Tror det blir billigare att köpa 780 Ti och sen när det behövs mer VRAM köpa ett nytt.
Titan Black är inte tänkt för gamers i första hand utan det är tänkt som ett "Tesla light".

Freddie

Under året kommer 4K bli standard och 4K gaming kommer vara "framtiden" så om man vill vara säker på att kunna köra de nyaste spelen, bf4, Star Citizen etc. så bör man skaffa mer än 3gb Vram! Titan black har dessutom prestandan att trycka upp dessa upplösningar i vettig FPS.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tackar för svar!

Har skjutit upp datorköp sedan i höstas i väntan på grafikkort som "stått runt hörnet". 290X, 780Ti, 780Ti Classified och nu väntat på Titan Black.

Hur långt bort är korten med Maxwell?

Edit:

Var seg att skriva och bommade senaste svaret. My bad.

Lite så jag känner. Väntat ett bra tag nu så om det är långt bort så vete........ Tyvärr.

Toppmodellerna som du är inresserad av har inte ens påbörjat produktionsfasen ännu så det kommer dröja ett bra tag.

Köp ett 780ti, ett Titan Black är bara bortkastade pengar, det kommer dessutom förmodligen prestera marginellt bättre/sämre beroende på drivrutiner och frekvenser.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Under året kommer 4K bli standard och 4K gaming kommer vara "framtiden" så om man vill vara säker på att kunna köra de nyaste spelen, bf4, Star Citizen etc. så bör man skaffa mer än 3gb Vram! Titan black har dessutom prestandan att trycka upp dessa upplösningar i vettig FPS.

Jag tror verkligen inte att 4K kommer att bli standard under året, det är en ny teknologi och är fortfarande svindyr.

OnT: Jag tror du kommer att ångra dig om du köper ett Titan black, det är dyrt kort och det enda du får är 3GB extra.
Man kommer nog att klara sig med 3GB på sina kort i 3-,4 år kanske innan man börjar märka problem på det nya spelen.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk

Så länge du inte sitter på minst 5760x1080 upplösning så behöver du inte ens titta på Titan Black

Sedan tror jag du behöver iaf 2st kort för att få användning av det extra minnet

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Du behöver bara Titan Black om du ska spela på väldigt hög upplösning om du ska sitta med en 1080 skärm behövs inte den extra mängden VRAM som Titan Black kommer med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Velar och velar.

Får rådet om 780 Ti av firman jag kommer köpa dator från (Alina) men min hjärna viskar GTX Titan Black för "håller längre i framtiden".

Renodlad speldator. Just nu lirar jag inga "tunga" saker men vill ha en maskin som jag vill ha vetskapen av/om kommer kunna lira tyngre saker om något år eller två med bra grafik utan att då behöva dra ner inställningarna allt för mycket.

Vet att framtiden är svår att sia om.

Skit i Titan Black och även om du badar i pengar så är ett EVGA 780Ti Kingpin edition ett mycket bättre val.
Annars tycker jag du skall slå till nu och köra på ett EVGA 780Ti Classified eller MSI 780Ti Lightning.

Skrivet av OskarW90:

Under året kommer 4K bli standard och 4K gaming kommer vara "framtiden" så om man vill vara säker på att kunna köra de nyaste spelen, bf4, Star Citizen etc. så bör man skaffa mer än 3gb Vram! Titan black har dessutom prestandan att trycka upp dessa upplösningar i vettig FPS.

Jag förutsätter att du var ironisk där? Om inte så har marknadsföringen av 4k haft riktigt bra effekt på dig.
1080p är standard idag och om nu 4k skulle bli standard under året, varför hoppar man då över 1440p? Varför finns det inga grafikkort som är kraftfulla nog att köra 4k upplösning i 60fps? Maxwell lär ju knappast bli något mirakel som ökar prestandan från 780Ti med 70% eller något sådant.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

780 Ti eller varför inte ett mer prisvärt 780. Sen byter du grafikkort om nåt år. Titan är inte krafitigt nog för 6GB grafikminne enligt mig. Om något år kommer Titan att blekna i jämförelse med nya grafikkort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Under året kommer 4K bli standard och 4K gaming kommer vara "framtiden" så om man vill vara säker på att kunna köra de nyaste spelen, bf4, Star Citizen etc. så bör man skaffa mer än 3gb Vram! Titan black har dessutom prestandan att trycka upp dessa upplösningar i vettig FPS.

Knappast. 4K är väldigt nytt och är fortfarande väldigt dyrt, tror det kommer ta några år för det att slå igenom.

Dessutom kommer Titan black ha svårt att hålla 60fps på 4k upplösning.

TS: Som jag sa tidigare så finns det ingen anledning att köpa Titan Black för spel om du inte spelar på 3 skärmar. Och i 5760x1080 kommer även Titan Black ha svårt att trycka ut 60 fps.
Då är det bättre att köpa 2x 780 Ti för lite mer. (Inget jag rekommenderar, rekommenderar att du köper 1 780 Ti.)

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Beror på upplösning skulle jag säga eftersom du inte kommer behöva 6GB VRAM på 1080p...

Multi monitor eller 1440p Titan black

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

780 Ti eller 290X, onödigt skaffa ett Titan om du inte kör på 3st 1440p skärmar då. 3gb vram duger för 3st 1080p skärmar t.o.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wipen96:

Jag tror verkligen inte att 4K kommer att bli standard under året, det är en ny teknologi och är fortfarande svindyr.

OnT: Jag tror du kommer att ångra dig om du köper ett Titan black, det är dyrt kort och det enda du får är 3GB extra.
Man kommer nog att klara sig med 3GB på sina kort i 3-,4 år kanske innan man börjar märka problem på det nya spelen.

Skrivet av Mocka:

Skit i Titan Black och även om du badar i pengar så är ett EVGA 780Ti Kingpin edition ett mycket bättre val.
Annars tycker jag du skall slå till nu och köra på ett EVGA 780Ti Classified eller MSI 780Ti Lightning.

Jag förutsätter att du var ironisk där? Om inte så har marknadsföringen av 4k haft riktigt bra effekt på dig.
1080p är standard idag och om nu 4k skulle bli standard under året, varför hoppar man då över 1440p? Varför finns det inga grafikkort som är kraftfulla nog att köra 4k upplösning i 60fps? Maxwell lär ju knappast bli något mirakel som ökar prestandan från 780Ti med 70% eller något sådant.

Dold text

Du träffar nästan 3gb gränsen redan idag med bf4 på 1600p, så definitivt kommer framtida spel trycka på ännu mer! 4k skärmar har sjunkit i pris med över 50% sedan oktober! och de kommer utan problem ligga på 3-5k innan året är slut. de kommer inte vara standard i håshållen, MEN det kommer vara det man köper när man köper nytt!

TS ville ha en dator som höll i några år frammåt och då är 6gb vram the way to go. Varför ska man köpa två 780ti, när det enda man får ut är mer FPS? du ligger redan runt 120fps i bf4 på ultra om du klockar lite på luft. Ett till Ti kostar 50% mer än vad ett titanblack kostar och kommer inte hålla till nästa skärmbyte. med 6gb vram har du iaf chans att lägga till ett till kort när priset sjunkit och du vill ha mer fps...

Maxwell Förväntas ge dubbla prestandan/watt, och 750ti presterar 30% bättre än 650ti och detta är i första generationen maxwell kretsar! detta lär bara gå uppåt.. 30% i en generation är MYCKET.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tackar för svar!

Har skjutit upp datorköp sedan i höstas i väntan på grafikkort som "stått runt hörnet". 290X, 780Ti, 780Ti Classified och nu väntat på Titan Black.

Hur långt bort är korten med Maxwell?

Edit:

Var seg att skriva och bommade senaste svaret. My bad.

Lite så jag känner. Väntat ett bra tag nu så om det är långt bort så vete........ Tyvärr.

Nu finns det inga officiella datum, kan ju vara så att de släpps till början av sommaren. Problemet blir att om du väntar till att de ska släppas till sommaren, och de INTE gör det, då har du bara några månader kvar till höst då de släpps.....

Mitt bästa tips: Köp ett 780Ti, några veckor innan Maxwell släpps så säljer du 780Ti, och återinvesterar det du får i ett Maxwell.

Oavsett vad du gör så är det lika bra att köpa ett 780Ti nu, för det kommer alltid komma nya saker och om du hela tiden tänker vänta så får du vänta till du dör. Dessutom tror jag personligen att ett 780Ti inte kommer att möta alltför svåra utmaningar från spel i 1080p detta året. Samtliga spel som kommer, förutom möjligen Witcher3, kommer antagligen att gå att köra "maxat" utan problem.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Velar och velar.

Får rådet om 780 Ti av firman jag kommer köpa dator från (Alina) men min hjärna viskar GTX Titan Black för "håller längre i framtiden".

Renodlad speldator. Just nu lirar jag inga "tunga" saker men vill ha en maskin som jag vill ha vetskapen av/om kommer kunna lira tyngre saker om något år eller två med bra grafik utan att då behöva dra ner inställningarna allt för mycket.

Vet att framtiden är svår att sia om.

jag skulle nog ta det billigare valet. är du inte helt insnöad på just 780Ti så är vanliga 780 mycket mer prisvärt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OskarW90:

Under året kommer 4K bli standard och 4K gaming kommer vara "framtiden" så om man vill vara säker på att kunna köra de nyaste spelen, bf4, Star Citizen etc. så bör man skaffa mer än 3gb Vram! Titan black har dessutom prestandan att trycka upp dessa upplösningar i vettig FPS.

Nej, nej och nej.

4k kommer inte bli standard i år, dels på grund av skärmarnas pris och dels på grund av prestandan som krävs för att driva det.

Ett ensamt Titan Black klarar inte ens av att driva tre skärmar med vettig framerate på maxinställningar, än mindre fyra skärmar (som motsvarar 4k).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Dold text

Du träffar nästan 3gb gränsen redan idag med bf4 på 1600p, så definitivt kommer framtida spel trycka på ännu mer! 4k skärmar har sjunkit i pris med över 50% sedan oktober! och de kommer utan problem ligga på 3-5k innan året är slut. de kommer inte vara standard i håshållen, MEN det kommer vara det man köper när man köper nytt!

TS ville ha en dator som höll i några år frammåt och då är 6gb vram the way to go. Varför ska man köpa två 780ti, när det enda man får ut är mer FPS? du ligger redan runt 120fps i bf4 på ultra om du klockar lite på luft. Ett till Ti kostar 50% mer än vad ett titanblack kostar och kommer inte hålla till nästa skärmbyte. med 6gb vram har du iaf chans att lägga till ett till kort när priset sjunkit och du vill ha mer fps...

Maxwell Förväntas ge dubbla prestandan/watt, och 750ti presterar 30% bättre än 650ti och detta är i första generationen maxwell kretsar! detta lär bara gå uppåt.. 30% i en generation är MYCKET.

Grejen är ju att man måste i princip ha ett till kort för att utnyttja det extra minnet då gpu prestandan kommer att flaska innan minnet, Och att köpa ett till Titan Black i framtiden kommer nog inte vara något bra alternativ då kortet inte kommer sjunka speciellt mkt i pris det kommande året.

Jag kan inte se många scenarion där det vore smart att lägga ~3000kr extra för 3GB mer Vram

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Nej, nej och nej.

4k kommer inte bli standard i år, dels på grund av skärmarnas pris och dels på grund av prestandan som krävs för att driva det.

Ett ensamt Titan Black klarar inte ens av att driva tre skärmar med vettig framerate på maxinställningar, än mindre fyra skärmar (som motsvarar 4k).

Skickades från m.sweclockers.com

780ti klarar av att driva bf4 i 3840x2160 i 49fps i ultra.. detta är oklockat.. tror nog ett klockat titanblack klarar 60

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Min åsikt:
780ti inget snack om saken. Om du nu inte ska spela de senaste spelen i maxade inställningar i 4k upplösning eller över 3 skärmar (nvidia surround) Då behöver du de extra 3gb vramen, men då kommer nästa problem "beräkningskraften". Du behöver 2-3 titans då för att kunna lira spelet i vettig fps samt en bra överklockad cpu som inte flaskhalsar grafikkortena...Värt? absolut inte. Förutom för en entusiast som vet vad han gör.

För vanlig 1080p/1440p 60fps gaming räcker ett Gtx 780ti mer än bra. Skulle du nu villa spela i 120fps med maxade inställningar i de "vanliga" upplösningarna och 780ti inte räcker till för det så överklockar du din cpu lite grann samt slänger in ett till 780ti..Men verkligen inte ett Titan..

Mvh

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

780ti klarar av att driva bf4 i 3840x2160 i 49fps i ultra.. detta är oklockat.. tror nog ett klockat titanblack klarar 60

Det tvivlar jag starkt på, Med tanke på att det pungar ut 30-40 fps Ultra i 4k på BF3

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

780 Ti eller ett 780 Classy!
Inget o fundera på ens!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OskarW90:

780ti klarar av att driva bf4 i 3840x2160 i 49fps i ultra.. detta är oklockat.. tror nog ett klockat titanblack klarar 60

Nej, du är ute och cyklar.

Jag lirar i en upplösning som motsvarar 83% av 4k, och mina två Titans klarar inte att hålla 60 FPS på ultra. Finns inte en chans att ett ensamt Titan Black gör det i ännu högre upplösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Extremt tacksam för svar. Merparten säger 780Ti så det verkar vara vinnaren.

Tack för alla svar både åt det ena hållet och det andra.

Ska försöka övertyga rösten i mitt huvud som maler på om Titan Black.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Extremt tacksam för svar. Merparten säger 780Ti så det verkar vara vinnaren.

Tack för alla svar både åt det ena hållet och det andra.

Ska försöka övertyga rösten i mitt huvud som maler på om Titan Black.

Eller så köper du dubbla 780 (utan Ti). De klockar grymt bra, bättre än R9 290

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Eller så köper du dubbla 780 (utan Ti). De klockar grymt bra, bättre än R9 290

Var du tvungen att in och skriva det där? Ska jag starta en ny tråd nu, "780 Ti eller två 780 i speldator?"?

Btw. Jag kommer inte överklocka ett smack. Lika bra jag låter bli så jag inte släcker halva norduppland.

Edit:

Pinigt stavfel på "halva", blev "hlva". OCD FTW. :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Knappast. 4K är väldigt nytt och är fortfarande väldigt dyrt, tror det kommer ta några år för det att slå igenom.

Dessutom kommer Titan black ha svårt att hålla 60fps på 4k upplösning.

Att 4K är nytt är också lite av en myt.. men det har tagit bra lång tid att bli standard, vilket det säkert kommer att bli 2015-16.
Första skärmen som klarade 4K var 22.2" och släpptes 2001. Gissar nog på 2016, då det förhoppningsvis finns en nedkrympt Maxwell gen.2.

Citat:

The IBM T220 was introduced in June 2001 and was the first monitor to natively support a resolution of 3840×2400.

Permalänk

Titan black är ju tydligen inte för spelbruk så hade tagit 780

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)