Permalänk
Medlem

ESD-Armband Hjälp!

Är presis påväg ner till ica för att hämta upp datorn jag beställde från netonnet. Jag har köpt ett ESD-armband men har inte hittat nån tydlig förklaring på hur
man ska använda den? Dessa tre förklaringar har jag hittat:

-Koppla till chassit, nätagged ikopplat till elutaget men ha strömbrytarn avslagen.

-Koppla till chassit men inte koppla i nätagget i elutaget.

-Koppla till jorden i elutaget/element/diskbänk

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Koppla till chassit. Ingen elkabel i nätagget.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Koppla till chassit. Ingen elkabel i nätagget.

Tack för hjälpen! Jag litar på dig

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hardware guy:

Koppla till chassit. Ingen elkabel i nätagget.

Sitter bara och väntar på nåt stolpskott som påstår att "det går alldeles utmärkt att ta i elementet då och då......"

TS: Harware guy har rätt, du bör även vänta med att packa grafikkort osv. ur förpackningen till du faktiskt ska montera dessa. Förpackningen agerar som ESD-skydd. Se till att ha verktyg osv. i närheten så du inte behöver springa i onödan. Nakenhet är inte fy-skam när det gäller ESD OBS: Inga bilder tack

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Elkabel till nätdelen är bra om du har jordat utag och har en strömbrytare på nätdelen. Annars är det inget vidare att ha det. Har du ingen strömbrytare på nätdelen så kan man råka starta den och slutar mindre roligt.

Inte glömma att du skall ha det där det inte är målat på chassit då färg kan isolera.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.