Permalänk
Medlem

Nytt Morderkort, datorn startar ej

Tjena!

Som Topic lyder så startar inte min dator. Jag har gått igenom INET.SE felsöknings Guide, men lyckas fortfarande inte att få datorn att funka.

Problemet är som sagt att datorn ej startar. Det som jag har testat är:

Ta bort MB från chassi och "kortsluta PWR_SW pinnarna med ex. en skruvmejsel". När den va ur plockad funkade allt, inkluderar även när externa grafikkortet va på. Men när man väl satt in allt i chassit och dubbel kollar att allt är på sin rätta plats så vägrar den ens att starta. Allt man här första gången man försöker starta är ett klick ljud ( ungefär som kortslutning). När man tar ut allt igen och testar för att se om något hänt så fungerar allt som de ska.

Jag förstår mig inte på vad som kan vara felet.

Någon som varit med om liknande problem?

Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i5, 3570K
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: MSI Z77A-S03 INET EDITION ATX
Minne: A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG
Grafikkort: GTX GeForce 560 ti
Hårddisk: Vanlig 2TB HDD
Nätaggregat:Antec HCG-620
Övrig kylning: 4x120mm insug och 1x200mm utblås i lådan
Övriga komponenter:
Temperaturer: Ingen aning då jag inte fått igång datorn med nya processorn

Permalänk
Medlem

Som du säger det låter som kortslutning fungerar det utanför chassit men inte inuti så måste det vara att du glömt distanserna alternativ att moderkortet tar i någonstans eller liknande.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Som du säger det låter som kortslutning fungerar det utanför chassit men inte inuti så måste det vara att du glömt distanserna alternativ att moderkortet tar i någonstans eller liknande.

Har lyckats fixa problemet nu.

Alla distanser osv va på sin plats, problemet var att en utgång klarade inte av fläktarna .. Vilket gjorde att Nätagget slog ut. Så nu är allt de fixat så datorn rullar på, ett tag iaf

Permalänk

Hur fixade du problemet? Bara byta utgång eller?