Poppande, statiskt klickande ljud, hjälp!

Permalänk

Poppande, statiskt klickande ljud, hjälp!

Hej, jag har ett litet problem här, När jag lyssnar på musik, spelare spel, eller lyssnar på saker bara, så får jag ibland som konstiga "Pop"-ljud, låter som när man kopplar in ett headset in i datan, eller om du chattar med någon och dom kopplar ur/in deras mic, är svårt att förklara så spelade in en liten kort video i Left 4 Dead för att demonstrera ljudet: http://www.youtube.com/watch?v=y7nZ0VTautM

Använder Windows 8.1 med Realtek HD Audio på mitt "On-board"-ljudkort på mitt moderkort.
Har testat att ominstallera drivrutiner och uppdatera drivrutiner, har även ominstallerat mitt OS och det hjälpte inte heller, vad kan göras här?
Som ni hör i videon så kommer ljudet när jag plockar upp ett vapen, och när jag laddar om min pistol senare i videon, ibland verkar det poppa till vid plötsliga ljud :/
Mina PC Specs är: (Ska försöka att ge så mycket info som möjligt)
GPU: EVGA GTX 780 Ti
CPU: i5 3570K (3,4ghz) (standard CPU kylare)
RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16GB DDR3 1600Mhz
PSU: Integra R4 750Watt +80 Bronze
HDD: 2TB
SSD: 120GB (Här sitter mitt OS)
Moderkort: ASUS P8Z77-V LK - ATX / Z77
2 Skärmar inkopplade

Kommer inte riktigt ihåg när problemet började, men känns som det var när jag skaffade min Integra R4 750W PSU, fast tycker väl inte att en PSU ska kunna skapa såna här problem, vad tror ni?
Hade ändå tänkt att skaffa en bättre PSU om runt en månad eftersom den är ganska högljudd av sig..
Vad tror ni är orsaken och vad kan göras?

Permalänk

Vet inte om det skulle hjälpa men du kan prova med att uppdatera BIOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kantharos:

wall of text

Kontrollera att det inte är några s.k. "förbättringar" aktiverade. Gå ner till högtalareikonen>högerklick>uppspelningsenheter>välj din aktiva (gröna) ljudmöjäng>egenskapar>avboka allt under "förbättringar

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Kontrollera att det inte är några s.k. "förbättringar" aktiverade. Gå ner till högtalareikonen>högerklick>uppspelningsenheter>välj din aktiva (gröna) ljudmöjäng>egenskapar>avboka allt under "förbättringar

Skrivet av FrithiofeN:

Vet inte om det skulle hjälpa men du kan prova med att uppdatera BIOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Har uppdaterad Bios, hjälpte inte, och hade inga "Förbättringar" på
Nåt annat?

Permalänk
Skrivet av Kantharos:

förutom allt skjutande så kan ja inte höra nånting ovanligt...
fixa en tom mp3 fil spela upp den och kolla om du får ljudet..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

förutom allt skjutande så kan ja inte höra nånting ovanligt...
fixa en tom mp3 fil spela upp den och kolla om du får ljudet..

jag satt o lyssna på det han hade spelat in och man hör ett poppande vid ungefär 0.47-0.49

förövrigt så har jag inget råd att ge om det här jag ville bara inflika när jag hörde ljudet och tala om ungefär vart jag hörde det så andra som kanske vet bättre lättare kan hitta det

Visa signatur

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz

Permalänk
Hedersmedlem

Nu börjar detta bli långsökt men spelar det nån roll om du kopplar headsetet direkt i ljudkortet eller frontpanelen. Det är väl ett vanligt headset med vanliga minijack anslutningar?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

förutom allt skjutande så kan ja inte höra nånting ovanligt...
fixa en tom mp3 fil spela upp den och kolla om du får ljudet..

Så du menar att du inte hör pop-ljuden?
Har du hörlurar på?
Hur skaffar jag en "Tom"-MP3 fil och hur menar du att jag ska göra med den?

Permalänk
Skrivet av Dusken912:

jag satt o lyssna på det han hade spelat in och man hör ett poppande vid ungefär 0.47-0.49

förövrigt så har jag inget råd att ge om det här jag ville bara inflika när jag hörde ljudet och tala om ungefär vart jag hörde det så andra som kanske vet bättre lättare kan hitta det

Fan det tog tid att höra! "nål i höstacken" 0.40 också

varje gång han laddar om nytt magasin hörs ett "pop"

skulle kunna vara koruppt ljudfil i L4D eller kompabilitets problem med ljudkort kanske ???
testa på annat setup annan dator eller kopiera över ljudfilerna till fungerande dator med L4D
kan man återskapa problemet så är man halvt inne

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Enda gången jag varit med om detta är med ett USB-headset, det var då delvis drivrutin delvis att det var inkopplat i USB3 istället för USB2. Men som jag förstår det har du inget USB headset?