Sony säljer 5,3 miljoner Playstation 4 – förbi Xbox One i USA

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Driveclub kommer aldrig att ha samma dragkraft som Forza

Vill man endast racea dagtid och i strålande solsken så kan jag förstå att Forza känns som ett självklart val... Speciellt med alla dessa bilar som man måste köpa som DLC.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Musikälskare

Inte så konstigt imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Naturligt att den säljer bra då maskinen levererar vad gamers vill ha. Den andra maskinen är ju inte ens next gen.

Grattis Sony

Permalänk
Skrivet av Krippaz:

Naturligt att den säljer bra då maskinen levererar vad gamers vill ha. Den andra maskinen är ju inte ens next gen.

Grattis Sony

Xbone är next gen i övervakning =P

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Driveclub kommer aldrig att ha samma dragkraft som Forza

Forza kommer aldrig bli lika stort eller realistiskt som Gran Turismo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att trolleri med siffror inte bara är storebrors bedrift, det verkar ha smittat av sig på Xbox-ambassadörerna också. Microsoft betalar säkert Xbox-ambassadörerna lite extra deg också för att haussa upp siffror och rykte.
Det är ganska sorgligt att se hur hjärntvätt går till, dessutom med så enkla medel som pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

145.000 fler sålda PS4or i Januari, dock så var ju Xbox One ca 100k eller mer före PS4 i slutet av december vilket gör summan till några tusen i skillnad. Du förstår väl att bara för att PS4 sålde bättre än One för första gången i USA inte betyder att den är långt före? Det är bara någon procents skillnad emellan dom i statistiken och jag ser inte att Driveclub och Infamous kommer att hjälpa sälja PS4 lika mycket som Titanfall. Driveclub kommer aldrig att ha samma dragkraft som Forza

Du får gärna dela med dig av den källfaktan, då varken Microsoft eller Sony har delat med sig av den totala summan sålda enheter i USA. Men jag kan ha missat detta så dela gärna med dig.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Man vinner inte ett krig på 3månader. PS3 ledde ju ett tag över 360 innan 360 tog över som etta på listan i 6+ år

WALL OF TEXT

Allt jag ser är "buhu I'm a butthurt x-box fanboy"..
Är det förresten någon förutom boxens fanboys som anser forza vara bra, förstår inte hur kvalificerat skit kan hypas så mycket, typ samma sak med Halo. Men har man inget bättre kanske man kan övertyga sig själv om att de är bra antar jag..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det är även spännande att Xbox One är någon hundralapp billigare än PS4 just nu på prisjakt, om man ska beställa från ett ställe som har produkten i lager.

Spännande och spännande, det är väl snarare bara ett tecken på att företagare är opportunister som tar ut ett överpris då efterfrågan är hög och tillgången låg.

Det intressanta är ju då att efterfrågan på XBone i Sverige inte tycks vara särdeles hög om man jämför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Forza kommer aldrig bli lika stort eller realistiskt som Gran Turismo.

Skickades från m.sweclockers.com

Gran Turismo är inte mer realistiskt än Forza tror jag(skriver tror för jag ej testat båda). Känns så onödigt att jämföra spel som inte ens är riktiga simulatorer med varandra. De tävlar mot varandra i spelkänsla förstås (ljud, fartkänsla etc) men realism? Är det realism man är ute efter spelar man varken Forza eller GT enligt mig. Däremot ger de en bättre bild av verkligheten än spel som Grid, Burnout eller NFS spelen förstås men att jämföra Forza med GT känns krystat. De är ju inte ens på samma platform liksom till att börja med.

Man kan ju inte ens lira dem med samma styrdon heller? Vad jag vet finns inga rattar som funkar till 360 och PS3 i alla fall (rätta mig gärna om jag har fel dock, premium ratt annars kan det va). Så upplevelsen kommer att vara olika. Spelar jag GT med en billigare Logitech ratt till PS3 är det klart som fan att jag kommer att föredra Forza upplevelsen med min Fanatec ratt jag har till 360n liksom, ratten gör den mesta skillnaden. Har man inte mycket erfarenhet utav båda spelen och samtidigt massor med erfarenhet av simulator racing så ska man inte uttala sig om vilket som är mer "realistiskt" än det andra tycker jag i alla fall. Båda spelen kör ju med förenklade modeller för att simulera fysik då bilarna går att uppgradera, så inget annat skulle funka speciellt bra. Ingen utav dem är perfekt helt enkelt. Det är min slutsats.

"The Real Driving Simulator" eller hur vad det nu med Gran Turismo till exempel? Har alltid skrattat åt det påståendet de kör med för det är bara så långt i från verkligheten vi kan komma. Vi kanske ska jämföra GT med spel som: iRacing, Assetto Corsa, GTR. Vet inte om det stämmer längre då faktiskt, alls. Varken GT eller Forza kan tävla med dessa titlar. Har erfarenhet av GTR faktiskt som jag lirat en hel del...Forza är inte ens nära och det spelet har jag många timmar erfarenhet utav. Har dock ingen erfarenhet av GT men det säger sig självt att det inte är bra nog om man kan trimma bilar och byta ut delar hit och dit som jag nämnde tidigare. Kan aldrig bli riktigt realistiskt då.

Sen om GT är större än Forza kan jag ej uttala mig om. Racing spel blir tyvärr sällan så stora som RPG eller FPS t.ex. Men jag önskade att de vore så stora och fler polare lirade.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Gran Turismo är inte mer realistiskt än Forza tror jag(skriver tror för jag ej testat båda). Känns så onödigt att jämföra spel som inte ens är riktiga simulatorer med varandra. De tävlar mot varandra i spelkänsla förstås (ljud, fartkänsla etc) men realism? Är det realism man är ute efter spelar man varken Forza eller GT enligt mig. Däremot ger de en bättre bild av verkligheten än spel som Grid, Burnout eller NFS spelen förstås men att jämföra Forza med GT känns krystat. De är ju inte ens på samma platform liksom till att börja med.

Man kan ju inte ens lira dem med samma styrdon heller? Vad jag vet finns inga rattar som funkar till 360 och PS3 i alla fall (rätta mig gärna om jag har fel dock, premium ratt annars kan det va). Så upplevelsen kommer att vara olika. Spelar jag GT med en billigare Logitech ratt till PS3 är det klart som fan att jag kommer att föredra Forza upplevelsen med min Fanatec ratt jag har till 360n liksom, ratten gör den mesta skillnaden. Har man inte mycket erfarenhet utav båda spelen och samtidigt massor med erfarenhet av simulator racing så ska man inte uttala sig om vilket som är mer "realistiskt" än det andra tycker jag i alla fall. Båda spelen kör ju med förenklade modeller för att simulera fysik då bilarna går att uppgradera, så inget annat skulle funka speciellt bra. Ingen utav dem är perfekt helt enkelt. Det är min slutsats.

"The Real Driving Simulator" eller hur vad det nu med Gran Turismo till exempel? Har alltid skrattat åt det påståendet de kör med för det är bara så långt i från verkligheten vi kan komma. Vi kanske ska jämföra GT med spel som: iRacing, Assetto Corsa, GTR. Vet inte om det stämmer längre då faktiskt, alls. Varken GT eller Forza kan tävla med dessa titlar. Har erfarenhet av GTR faktiskt som jag lirat en hel del...Forza är inte ens nära och det spelet har jag många timmar erfarenhet utav. Har dock ingen erfarenhet av GT men det säger sig självt att det inte är bra nog om man kan trimma bilar och byta ut delar hit och dit som jag nämnde tidigare. Kan aldrig bli riktigt realistiskt då.

Sen om GT är större än Forza kan jag ej uttala mig om. Racing spel blir tyvärr sällan så stora som RPG eller FPS t.ex. Men jag önskade att de vore så stora och fler polare lirade.

Konstigt att typ Sebastian Vettel använder sig av Gran Turismo för att lära sig nya banor och en hel drös med andra kända förare som säger att det är det närmsta verklighet man kan komma i fysik utan att det är just verklighet.
Jag litar mer på förare än lösryckta antaganden faktiskt. Forza har inte realistisk bilfysik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Konstigt att typ Sebastian Vettel använder sig av Gran Turismo för att lära sig nya banor och en hel drös med andra kända förare som säger att det är det närmsta verklighet man kan komma i fysik utan att det är just verklighet.
Jag litar mer på förare än lösryckta antaganden faktiskt. Forza har inte realistisk bilfysik.

Skickades från m.sweclockers.com

Ferrari virtual academy t.ex är en simulator.
Om det är sant att de sagt det så är det säkert en hel del reklampengar bakom orden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Gran Turismo är inte mer realistiskt än Forza tror jag(skriver tror för jag ej testat båda). Känns så onödigt att jämföra spel som inte ens är riktiga simulatorer med varandra. De tävlar mot varandra i spelkänsla förstås (ljud, fartkänsla etc) men realism? Är det realism man är ute efter spelar man varken Forza eller GT enligt mig. Däremot ger de en bättre bild av verkligheten än spel som Grid, Burnout eller NFS spelen förstås men att jämföra Forza med GT känns krystat. De är ju inte ens på samma platform liksom till att börja med.

Man kan ju inte ens lira dem med samma styrdon heller? Vad jag vet finns inga rattar som funkar till 360 och PS3 i alla fall (rätta mig gärna om jag har fel dock, premium ratt annars kan det va). Så upplevelsen kommer att vara olika. Spelar jag GT med en billigare Logitech ratt till PS3 är det klart som fan att jag kommer att föredra Forza upplevelsen med min Fanatec ratt jag har till 360n liksom, ratten gör den mesta skillnaden. Har man inte mycket erfarenhet utav båda spelen och samtidigt massor med erfarenhet av simulator racing så ska man inte uttala sig om vilket som är mer "realistiskt" än det andra tycker jag i alla fall. Båda spelen kör ju med förenklade modeller för att simulera fysik då bilarna går att uppgradera, så inget annat skulle funka speciellt bra. Ingen utav dem är perfekt helt enkelt. Det är min slutsats.

"The Real Driving Simulator" eller hur vad det nu med Gran Turismo till exempel? Har alltid skrattat åt det påståendet de kör med för det är bara så långt i från verkligheten vi kan komma. Vi kanske ska jämföra GT med spel som: iRacing, Assetto Corsa, GTR. Vet inte om det stämmer längre då faktiskt, alls. Varken GT eller Forza kan tävla med dessa titlar. Har erfarenhet av GTR faktiskt som jag lirat en hel del...Forza är inte ens nära och det spelet har jag många timmar erfarenhet utav. Har dock ingen erfarenhet av GT men det säger sig självt att det inte är bra nog om man kan trimma bilar och byta ut delar hit och dit som jag nämnde tidigare. Kan aldrig bli riktigt realistiskt då.

Sen om GT är större än Forza kan jag ej uttala mig om. Racing spel blir tyvärr sällan så stora som RPG eller FPS t.ex. Men jag önskade att de vore så stora och fler polare lirade.

Finns ju inget bilspel som klår den riktiga känslan, sen vill jag ifrågasätta om du buskör, kör på bana i verkligheten?
Tvivlar ju på att någon sitter och kör i 50 och 70 i GT, en vanlig svensson har inte precis mycket kunskap om bilfysik.
Logitech rattarna fungerar till ps3, även fanatec som är bland de bättre rattarna och pedalerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Det verkar som att trolleri med siffror inte bara är storebrors bedrift, det verkar ha smittat av sig på Xbox-ambassadörerna också. Microsoft betalar säkert Xbox-ambassadörerna lite extra deg också för att haussa upp siffror och rykte.
Det är ganska sorgligt att se hur hjärntvätt går till, dessutom med så enkla medel som pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tjänar 0kr på att vara Xbox-ambassadör då det inte är ett betalt jobb. Det enda jag fått av att vara ambassadör var en avstängning from SweC i en vecka

Skrivet av Zyces:

Du får gärna dela med dig av den källfaktan, då varken Microsoft eller Sony har delat med sig av den totala summan sålda enheter i USA. Men jag kan ha missat detta så dela gärna med dig.

http://www.theverge.com/2014/1/16/5317114/xbox-one-sales-ps4-sales-us-npd-december-2013

Samma källa som nya siffrorna att PS4 gick om lite vilket ska poängteras att det inte är bekräftat att Sony gick om.

Skrivet av Elakekocken:

Forza kommer aldrig bli lika stort eller realistiskt som Gran Turismo.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte spelat GT6 men vet ju att Ai'n och känslan i de tidigare spelen är under all kritik. All AI kör på rad utan att ens försöka slåss för sin placering. Tacka vet jag Forza 5 där all AI kör som riktiga personer tack vare Driveatar funktionen

Skrivet av Essin:

Allt jag ser är "buhu I'm a butthurt x-box fanboy"..
Är det förresten någon förutom boxens fanboys som anser forza vara bra, förstår inte hur kvalificerat skit kan hypas så mycket, typ samma sak med Halo. Men har man inget bättre kanske man kan övertyga sig själv om att de är bra antar jag..

Killzone är överhypad skit, Gran Turismo (de äldre, kan inte säga något om 6) är överhypad skit. Jag är själv ingen Halo fanatiker men jag tycker att spelen är helt ok. Forza däremot är ju världskänt för att vara den mest realistiska simulatorn på konsoll och jag tycker att de förtjänar hypen

Skrivet av Elakekocken:

Konstigt att typ Sebastian Vettel använder sig av Gran Turismo för att lära sig nya banor och en hel drös med andra kända förare som säger att det är det närmsta verklighet man kan komma i fysik utan att det är just verklighet.
Jag litar mer på förare än lösryckta antaganden faktiskt. Forza har inte realistisk bilfysik.

Skickades från m.sweclockers.com

Red bull Racing samarbetar med Gran Turismo så ditt uttalande är ju ganska ointressant. Med nog pengar skulle man kunna säga att Vettel kör Nigel Mansell Grand Prix på Amiga för att lära sig banorna

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Forza däremot är ju världskänt för att vara den mest realistiska simulatorn på konsoll och jag tycker att de förtjänar hypen

Tillåt mig sakta skaka på huvudet och föra upp handflatan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Tillåt mig sakta skaka på huvudet och föra upp handflatan.

Ge mig ett exempel på ett konsollspel som har bättre rykte angående realism och hur bilarna agerar i diverse situationer.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Spelar jag GT med en billigare Logitech ratt till PS3 är det klart som fan att jag kommer att föredra Forza upplevelsen med min Fanatec ratt jag har till 360n liksom, ratten gör den mesta skillnaden. Har man inte mycket erfarenhet utav båda spelen och samtidigt massor med erfarenhet av simulator racing så ska man inte uttala sig om vilket som är mer "realistiskt" än det andra tycker jag i alla fall. Båda spelen kör ju med förenklade modeller för att simulera fysik då bilarna går att uppgradera, så inget annat skulle funka speciellt bra. Ingen utav dem är perfekt helt enkelt. Det är min slutsats.

Fanatec GT2 funkar på både PS3 och 360. GT5 har lite bättre känsla för curbsen, Forza 4 allt annat.
GT5 har ingen skademodell. Du kör snabbast genom att studsa mot motståndarbilar i kurvor. På racevagnar har de lagt till kosmetisk skada som inte ger nån större påverkan på körbarhet. Dödar GT5 rejält för mig och gjorde att jag inte köpte GT6. Ingen uppdaterad skademodell tydligen. Mycket stort, brett och bra spel men avsaknad av skademodell dödar spelet för mig. Att jag kan studsa fram mellan konkurrenter utan straff dödar det helt.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Simulatorer i F1

Skrivet av Elakekocken:

Konstigt att typ Sebastian Vettel använder sig av Gran Turismo för att lära sig nya banor och en hel drös med andra kända förare som säger att det är det närmsta verklighet man kan komma i fysik utan att det är just verklighet.
Jag litar mer på förare än lösryckta antaganden faktiskt. Forza har inte realistisk bilfysik.

Bryr mig inte om konsoller så mycket mer än att jag gillar att hänga med lite i nyheterna kring dem. Är inte intresserad av att köpa vare sig PS4 eller XB1. Har därför inget att tillföra i denna debatten (kriget) för/emot dessa.

Dock så är det otroligt komiskt om någon här tror att F1-team, som har ytterst begränsat med verklig träningstid på riktiga banor, och nästan helt förlitar sig på verktyg just som simulatorer (tillsammans med vindtunnlar) för att testa utrustning och för förare att träna på banor, skulle använda billiga TV-spel istället för riktigt extrema och grymt avancerade simulatorer.

Kom ihåg att budgeten för de största stallen har normalt varit minst 2 miljarder om året i budget. Red Bull är et av de absolut största och tillsammans med Ferrrari det som har starkast med finanser. De har nog under hela sin tid i F1 aldrig haft något år med en budget på mindre än 2,5 miljarder SEK.

Nu är dessutom förbudet på all motorutveckling stoppad i och med övergången till nytt drivpaket med V6, turbo och ERS. Förmodligen ligger årsbudgeten för ett toppstall med utveckling av drivpaket inom F1 numera runt 4-5 miljarder SEK.

Tror ni verkligen att de, eller något annat F1-team för den delen, skulle köra ett simpelt TV-spel som något annat än som en ren gimmick (dvs sponsorgrej/reklam)?

Isf så säger jag bara "jezuz".... då står det inte bra till med tänkandet eller verklighetsförankringen här i forumet.

Nya högre budgetsiffror pga släppt förbud på motorutveckling.
Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Microsofts standard, inte PC standard. Windows har 90% av desktop-marknaden, klart kommer den köra det mesta då alla siktar sig in på den platformen. Du har sedan Windows Store, windows music windows phone så ser inte någon större skillnad vad Apple har numera.

Att kalla Microsoft Windows ett öppet system är väldigt svårt tvivelaktigt. Vem som helst kan skapa program för det utan licenser men det kan man för Apple's operativsystem också.

Därimot kan du inte titta på källkoden något vidare, du kan inte modifiera systemet något vidare, och du måste verkligen kämpa för att ändra några systemfiler i windows. Måste använda specialprogram som hackar dll filer för att byta färgtema eller om du vill byta utseendet någolunda. Är detta verkligen ett öppet system?

Du försöker nog tolka mitt användande av ordet öppet som "open source" jag ämnar inte sätta ett = mellan dem.

Jag skrev

Citat:

"där man typ kan göra vad som helst bara man har en standardiserad PC"

Du tolkade det (vad jag kan tyda) som "Microsoft standard"... Jag syftar här på att du köper lösa delar, plockar ihop dem som ett plock-i-pin och sedan kommer den magiskt fungera. Det kan du inte göra på en Appleprodukt (och ja de har mindre problem med låsningar, drivrutinskonflikter osv men de tär en annan disskussion), du "måste" (och JA, jag vet att du kan få igång en fungerande appleburk med vissa pc-komponenter) ha en appleprodukt för att köra på Apples Operativsystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Håller med att Aple är stängt men Windows är inte så öppet som du tror. Det finns en anledning att Valve och många av spelförtagen kollar på Linux..

Jag tror inte Windows är öppet, men jag hävdar att det inte är lika stängt som Apples operativsystem (Jag själv har inte jämfört med Linux här så blanda inte in det). Lägg märke till att vi måste även ta in hårdvaruperspektivet i beaktelse, vilket jag gjort om du läser min post, då det faktiskt ger oss som konsumenter att välja vad vi vill ha, hur vi vill ha det, när vi vill ha det.

Se mängden system du kan köra Windows på, se mängden system du kan köra OSX på.

Nu nöjer jag mig med Off Topic.

Permalänk
Skrivet av mrSvamp:

Jag tror inte Windows är öppet, men jag hävdar att det inte är lika stängt som Apples operativsystem (Jag själv har inte jämfört med Linux här så blanda inte in det). Lägg märke till att vi måste även ta in hårdvaruperspektivet i beaktelse, vilket jag gjort om du läser min post, då det faktiskt ger oss som konsumenter att välja vad vi vill ha, hur vi vill ha det, när vi vill ha det.

Se mängden system du kan köra Windows på, se mängden system du kan köra OSX på.

Nu nöjer jag mig med Off Topic.

"Microsoft har ett öppet system (Windows)" Där skriver du motsatsen.. Håller dock med dig om att med Apple har du inga valmöjligheter, det är deras designfilosofi du får hålla dig till eller köpa något annat (Ungefär som Microsoft nu börjar närma sig, i alla fall om man kollar på nextgen konsollerna, Kinect någon..). Jag tog Linux och spelutvecklarna som ett motargument med att visa att Windows kanske inte är så öppet som du fick det att se ut i din kommentar. Windows börjar bli enormt stängt numera och därför börjar Valve utveckla Steam för Linux, samt fler titlar släpps till Linux nu.

Men nog om Off Topic för mig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nypifisel:

Glöm nu inte att titta på The Order 1886 som släpper trailer idag, 2 minuter har redan läckt, resten kommer klockan 15. Detta är ett spel även vi PC killar tappar hakan för. Jag skulle kalla det världens hittills snyggaste spel förmodligen, fantastiskt.

Checka Star Citizen.

Visa signatur

Corsair 700D Corsair HX1000W Intel 980X 4,5Ghz 133x34 1.375V Corsair H70 Intel 320120GB Corsair F120 120GB Intel 320 120GB----[RAID 0] Intel 320 120GB ----[RAID 0] 2000GB Seagate Barracuda XT GTX TITAN stock 12GB 6x2GB Corsair XMS3 1600MHZ Gigabyte GA-EX58-UD5 Samsung Blu-ray player NZXT Sentry 2