Microsoft lanserar Onedrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Bara lägga in appen och logga in?

Det erbjudandet verkar inte aktuellt längre vad jag kan hitta?

Jag aktiverade en Galaxy S3 på jobbet för ett par dagar sedan, då fick jag i alla fall 50GB extra. Har för mig att jag kopplade kontot i telefonens inställningar, inte i appen. Men då är det Dropbox alltså, inte SkyDrive.

Försökte aktivera automatisk bildsynk i SkyDrive-appen på Android för att få 50GB extra, men verkar inte ge något alls. Dessutom synkar den fel mapp...

Permalänk

När jag såg namet Onedrive så trodde jag det var en slags extern hdd speciellt till Xbox One..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Och inom ett par år blir det väl en Google Drive liknande grej så att Microsoft börjar med att göra laptops som saknar hårddisk, och som körs direkt via Onedrive'n.. För att konkurrera ut Googles laptops, menar jag.
Hemsk framtid framför oss.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Helt ok

Tycker tjänsten är helt ok, har redan ett hotmail konto så det är bara att köra på.
Dessutom är det gratis, och gratis är gott :D.

*** raderat ***

Raderat, se § 9
Permalänk
Medlem

Otroligt löjligt med dessa copyright på ord. Tycker man bör ta bort möjligheten att sätta copyright på ord helt och hållet, eller åtminstone begränsa det så att copyrighten inte gäller såvida inte ordet i fråga är snott till 100%, t.ex. att något nystartat mjukvaruföretag döper sig till Microsoft.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

Otroligt löjligt med dessa copyright på ord. Tycker man bör ta bort möjligheten att sätta copyright på ord helt och hållet, eller åtminstone begränsa det så att copyrighten inte gäller såvida inte ordet i fråga är snott till 100%, t.ex. att något nystartat mjukvaruföretag döper sig till Microsoft.

Ja det känns lite konstigt, de har ju SKYpe också, borde de inte klaga på det med? Känns som att man får ta att man inte har ensamrätt på ett redan etablerat ord. Metro är ju ett annat exempel, hur kan ett tyskt företag ha copyright på engelskans ord för tunnelbana?

EDIT: Man kanske skulle starta ett företag och skydda namnen God (engelskans gud...). Sen kan man stämma USA:s president varje gång han säger "God is with us", och hävda att man inte alls stödjer den presidenten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Ja det känns lite konstigt, de har ju SKYpe också, borde de inte klaga på det med? Känns som att man får ta att man inte har ensamrätt på ett redan etablerat ord. Metro är ju ett annat exempel, hur kan ett tyskt företag ha copyright på engelskans ord för tunnelbana?

EDIT: Man kanske skulle starta ett företag och skydda namnen God (engelskans gud...). Sen kan man stämma USA:s president varje gång han säger "God is with us", och hävda att man inte alls stödjer den presidenten...

Men även skype ska ju byta namn till OnePee.

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Men även skype ska ju byta namn till OnePee.

Näe? På riktigt?

namnet låter ju lustigt..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Näe? På riktigt? http://i.imgur.com/qV8wSFY.gif
namnet låter ju lustigt..

Hehe, nä faktiskt inte, men det hade låtit roligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Onedrive appen till android har fixat automatisk sync av foton. det är ju kanon. Sen har de lagt till ikoner för office online, mycket bra.

Men va fan MS varför funkar inte fetchfiles på win 8.1?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Ska dom minska utrymmet på onedrive!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njetski:

Ska dom minska utrymmet på onedrive!?

Nya konton får 7GB, precis som det har varit på skidrive ett tag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

SKYDRIVE!

^_^

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II