Permalänk
Medlem

FPS Drop "Mini lagg"

Tjena! Ny till sweclockers och hyfsat ny till att plocka ihop en dator själv delen

Har problemet att jag ibland när jag spelar CS:GO och BF4 att jag får ett litet fps dropp kan man säga laggar till i typ 1-1.5 sec sen är det bara köra vidare, vet inte riktigt vad det beror på därför kommer jag hit och ber om hjälp!

Grejerna i datorn är

MSI Z87-G45 Mobo
Intel i-7 4770k 3.5ghz @ 4.0ghz turbo (Turbo kör jag med nu)
2 x Kingston HyperX 8gb @ 1600mhz
2 x Gigabyte Nvidia Geforce GTX 760 2gb ddr5 SLI
Corsair CX 600M, 600W PSU

Permalänk
Medlem

Jag tror du menar Micro-Stuttering. Dock så blir jag skeptiskt till om det är just det ifall laggen varar i 1-1.5.
Jag rekommenderar att du kollar på Nvidias Kontrollpanel > Stereoskopisk 3D > Visa kompabilitet med spel.
Där får du en lista över rekommenderade inställningar till massivs av spel när man kör SLI. Hjälpte mig när jag spelade om Metro 2033 efter att jag fick SLI. All MS försvann helt med lite fiddling på inställningarna. Kunde även höja från High till Very High på kvalitén!
Annars några basgrejer att kolla är drivrutiner till grafikkorten. Har detta problem uppstått nyligen i samband med något eller har det varit såhär sedan första dagen?
Slutligen vill jag kolla om "turbo" är automatisk överklock med ett knapptryck på moderkortet eller liknande? Stäng av den funktionen om det är så.

Reporta hit efter att du har provat, citera mig gärna så att jag ser att du har svarat.