nytt grafikkort hjälp uppskattas

Permalänk

nytt grafikkort hjälp uppskattas

Hej!

I och med att tag laggar rätt mycket när jag spelar CS:GO och vill kunna spela lite bf3 så undrar jag vilken grafikkort som passar min dator och mina krav.
Jag vet förresten inte vad jag har för nätaggregat men går det att ladda ner något program för att se detta eller måste jag öppna dator och krångla?

sitter på;

Processor:
AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz (4 kärnor)

Internminne:
6Gb RAM

Grafikkort:
AMD Radeon HD 6770 1024Mb

Hårddisk:
En Intel SSD flashdisk på 80 Gd
En vanlig hårddisk på 160 Gb

CD/DVD:
DVD-RW enhet

Kabinett:
Cooler Master

Moderkort:
ASUS M4N68T

Tacksam för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lodarletarn:

Hej!

I och med att tag laggar rätt mycket när jag spelar CS:GO och vill kunna spela lite bf3 så undrar jag vilken grafikkort som passar min dator och mina krav.
Jag vet förresten inte vad jag har för nätaggregat men går det att ladda ner något program för att se detta eller måste jag öppna dator och krångla?

sitter på;

Processor:
AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz (4 kärnor)

Internminne:
6Gb RAM

Grafikkort:
AMD Radeon HD 6770 1024Mb

Hårddisk:
En Intel SSD flashdisk på 80 Gd
En vanlig hårddisk på 160 Gb

CD/DVD:
DVD-RW enhet

Kabinett:
Cooler Master

Moderkort:
ASUS M4N68T

Tacksam för svar!

Vad har du för budget cirukus :)? Spelar endel CS GO och där behövs det inte mycket kraft från grafikkortet, nästan allt går på processorn, lite annorlunda i BF antar jag.

Angående nätagg får du öppna sidan och kolla tyvärr

Permalänk

Tack för snabbt svar kungen123. Jag har gott om pengar men frågan är hur mycket pengar jag vill lägga ner på datorn...Det känns som att ett gtx 660 borde räcka eller hur? Det kostar runt 1600kr om jag inte minns fel...Men om jag måste köpa en ny processor sååå blir allt mkt jobbigare:(

Tror du inte att min processor borde vara mer än godkänd för CS:GO? Den har ju 4kärnor och 3,4...Kanske räcker med en överklockning:)

Permalänk

Nätagg? Gtx 660 kommer absolut räcka för ändamålet.

Edit: Jepp prollen räcker till. Överklocka om du inte redan gjort det!

Permalänk

Vet som sagt inte det Sprawler!

Ska öppna burken ikväll och se. Jag kan återkomma då! Åh vad glad jag blir när du skrev som du skrev. Haha, jag vet inte, men det känns som om att jag har en jävla otur när det kommer till datorer osv...Något ska alltid strula. Aja, återigen tack!

Permalänk
Medlem

4 kärnor och 3,4 ghz betyder absolut ingenting förutom om du jämför med en CPU i samma familj. En 4670k har också 4 kärnor och 3,4 ghz men prestandaskillnaden är enorm Dock så räcker prollen till GO; bf3 kan jag inte säga något om då jag aldrig spelat det.
Jag har själv GTX 660 och jag tror du kommer bli nöjd med prestandan du får för det låga priset. Hoppas att nätagget pallar bara

EDIT: tryck på citera knappen så att de du besvarat får ett meddelande och ser att du har skrivit

Permalänk
Medlem
Skrivet av lodarletarn:

Tack för snabbt svar kungen123. Jag har gott om pengar men frågan är hur mycket pengar jag vill lägga ner på datorn...Det känns som att ett gtx 660 borde räcka eller hur? Det kostar runt 1600kr om jag inte minns fel...Men om jag måste köpa en ny processor sååå blir allt mkt jobbigare:(

Tror du inte att min processor borde vara mer än godkänd för CS:GO? Den har ju 4kärnor och 3,4...Kanske räcker med en överklockning:)

Kör hellre på ett 750 ti 2gb. Nästan samma prestanda och drar hälften så mycket ström. Kostar typ 1300.

http://www.sweclockers.com/artikel/18298-snabbtitt-geforce-gt...

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Dra ner HWmonitor eller ett annat program och kolla hur höga temperaturerna blir när du spelar.
För BF3 räcker iaf din nuvarande dator till om du nöjer dig med en blandning av low och medium.

Permalänk
Hedersmedlem

I ditt fall hade jag nog köpt ett billigt AMD-kort med stöd för Mantle, då borde du t.om. kunna spela BF4. Visst har det en del barnsjukdomar än så länge men kommer troligen ge ett trevligt prestandaskjuts när allt funkar som det ska. (faktiskt en del som kör BF4+mantle och är nöjda, även många som inte är nöjda).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...