Backplate till Zotac GTX 780 AMP ed.

Permalänk
Medlem

Backplate till Zotac GTX 780 AMP ed.

Har googlat o googlat men hittar inga klara svar..
Vill alltså ha en backplate för GTX 780, mer specifikt för Zotac AMP Ed.

Har förstått att EVGA har en version, men inga svar på om den passar till Zotac-modellen.
Har även sett några andra modeller på bild, men inte något namn.

Snubblade över den här, som är ett 760:
http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/Limited-Edit...
Så hoppet kvarstår...

Eller passar till och med backplate från GTX 680 till mitt kort?

Permalänk
Medlem

Jag vet att EK's Titan-backplate passar till Zotac GTX 780 om du kan leva med att det står Titan på plattan.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av antepannte:

Jag vet att EK's Titan-backplate passar till Zotac GTX 780 om du kan leva med att det står Titan på plattan.

Den här? http://www.inet.se/produkt/5331139/ek-fc-titan-backplate

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Exakt. Ditt kort står även med på EK's officiella kompatibilitetslista så det är bara att köpa

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av antepannte:

Exakt. Ditt kort står även med på EK's officiella kompatibilitetslista så det är bara att köpa

Tack!!

Men blev lite osäker på om det krävs ett vattenblock för att fästa det, har för mig att jag stötte på samma sak på en annan backplate med just det.

Edit: Det var det här jag syftade på
" http://www.xs-pc.com/waterblocks-gpu/razor-gtx-titan-780-back...
Please note: This backplate requires an XSPC Razor waterblock for installation and cannot be installed with the original heatsink."

Men nu har jag beställt den sista EK-FC Titan Backplate från inet. Jag återkommer med hur pass den passar.
I värsta fall får jag modifiera fästen.

Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Nu har plåten anlänt. Mycket snygg!
Bara att invänta själva grafikkortet så man kan testa.

Permalänk
Medlem

Osäker om någon faktiskt läser den här tråden, men jag postar utifall att.
Skruvarna som följer med passar inte.

Har läst en del på forum och hittat tips om att M2x6mm alternativt 8mm ska passa.

Bild på backplaten omonterad:

Passar perfekt till chassit: hmm, underligt att bilden är roterad på forumet

Permalänk

Backplaten passar endast om du har ett vattenblock från EK. Det står tydligt på deras sida. Desuttom är en backplate ganska onödigt för ett 780 då kortet inte har ram-minnen på baksidan som behöver kyla, som på GTX Titan. Då är backplaten endast för "looks" och dessutom riskerar du även att kortsluta kortet om du modifierar fästena då de är gjorde med otroligt precision. Jag har 3 backplates hemma

Saxat från EKWB

"This backplate is guaranteed to be compatible only with nVidia reference design GeForce GTX Titan graphics card in combination with any EK-FC Titan series water block. No other water blocks are officially supported! Please check our Cooling Configurator for detailed compatibility list!"

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Backplaten passar endast om du har ett vattenblock från EK. Det står tydligt på deras sida. Desuttom är en backplate ganska onödigt för ett 780 då kortet inte har ram-minnen på baksidan som behöver kyla, som på GTX Titan. Då är backplaten endast för "looks" och dessutom riskerar du även att kortsluta kortet om du modifierar fästena då de är gjorde med otroligt precision. Jag har 3 backplates hemma

Saxat från EKWB

"This backplate is guaranteed to be compatible only with nVidia reference design GeForce GTX Titan graphics card in combination with any EK-FC Titan series water block. No other water blocks are officially supported! Please check our Cooling Configurator for detailed compatibility list!"

EKWB lämnar bara garanti att den passar på referensdesignade Titan, men kan passa på andra modeller enligt deras visuella bedömning.

Den enda skillnaden mellan Titan och Zotac 780 vad gäller backplaten är storleken på skruvhålen i kylaren.
Skruvarna som EKWB skickar med är för stora för Zotac-kylaren, men det var lättlöst med M2-skruvar.

Säkrade även upp med kyltejp mellan plåt och kretskortets högsta punkter så det inte blir någon kortslutning. Men bara för att tydliggöra, det är bara för "looks" jag använder backplaten.

Tack för ditt svar och omtanke