Permalänk
Medlem

windows installation problem

Hej jag har ett problem. jag ska installera windows på min nybyggda dator. Först så skulle jag försöka installera windows via ett usb minne. Jag använd bootcamp för att boota usbminnet sedan gick jag in i bios och ändrade så att datorn läste från usbminnet. Av någon anledning funkade inte detta och efter att ha försökt detta ett flertal gånger gav jag upp ( detta funkade för min kompis som byggde dator vid ungefär samma tidpunkt som jag). Jag testade istället att installera windows via en extern cdläsare (med en skiva jag lånade från en kompis) då jag inte har någon intern i datorn. I början verkade det funka men när jag skrev in produktnyckeln som jag har fått via dreamspark kom detta meddelande upp ¨Det gick inte att bekräfta produktnyckeln. Kontrollera installationsmediet¨ . Vad är fel funkar det inte att installera windows via en extern skivläsare eller?

Permalänk
Skrivet av dupos:

Hej jag har ett problem. jag ska installera windows på min nybyggda dator. Först så skulle jag försöka installera windows via ett usb minne. Jag använd bootcamp för att boota usbminnet sedan gick jag in i bios och ändrade så att datorn läste från usbminnet. Av någon anledning funkade inte detta och efter att ha försökt detta ett flertal gånger gav jag upp ( detta funkade för min kompis som byggde dator vid ungefär samma tidpunkt som jag). Jag testade istället att installera windows via en extern cdläsare (med en skiva jag lånade från en kompis) då jag inte har någon intern i datorn. I början verkade det funka men när jag skrev in produktnyckeln som jag har fått via dreamspark kom detta meddelande upp ¨Det gick inte att bekräfta produktnyckeln. Kontrollera installationsmediet¨ . Vad är fel funkar det inte att installera windows via en extern skivläsare eller?

Har exakt samma problem! Löste du det?

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Avstängd

Börja med att ladda ner den officiella Windows versionen från denna länk

Fungerar det inte med produktnyckeln så behöver du inte ange detta vid installationen utan kör en prova på period och försök aktivera inne i Windows.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motofinne:

Har exakt samma problem! Löste du det?

Jag lyckades aldrig lösa det, istället installerade jag windows via en extern skiv läsare.