Är gtx 750 ti sli värt det?

Permalänk
Medlem

Är gtx 750 ti sli värt det?

Hej jag undrar som du kan se i titeln om gtx 750Ti i tvåvägs SLI är värt det eller om det är smartare att bara skaffa ett enda men starkare kort?

Permalänk
Skrivet av Frededed:

Hej jag undrar som du kan se i titeln om gtx 750Ti i tvåvägs SLI är värt det eller om det är smartare att bara skaffa ett enda men starkare kort?

Det är alltid värt att skaffa ett starkare kort först, och slänga in ett till när du behöver mer kraft i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frededed:

Hej jag undrar som du kan se i titeln om gtx 750Ti i tvåvägs SLI är värt det eller om det är smartare att bara skaffa ett enda men starkare kort?

Tyvärr verkar inte 750Ti ha stöd för SLI. Så det bästa alternativet är nog att du skaffar dig det bästa singelkortet som din budget tillåter (vilket antagligen hade varit det bästa att göra oavsett).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Frededed:

Hej jag undrar som du kan se i titeln om gtx 750Ti i tvåvägs SLI är värt det eller om det är smartare att bara skaffa ett enda men starkare kort?

GTX 750ti har inte stöd för SLI så finns ingen direkt möjlighet till diskussion.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin